2021-02-20, 19:58
Medlem
Hejsan. Har levt med många års både droger och alkohol problem. Slutade med droger men alkohol blev kvar.

Jo nu är det såhär att jag lämnade blodprover Dec 3 2020 och mitt B-peth var då 0.26. Höll uppe ca 2 veckor efter det sen blev de endel jul och nyår. Sen hade jag paus 25 dagar och sedan drack i två dagar, 2 veckor 2 efter det blev det två fyllor på rad. Sedan blev det en vecka efter det en mummelmann 35% 70s. Sen nu allahjärtansdag blev det en halv 40% rom 70s och dagen efter resten men spydde upp den hälften. Nu ska jag nästa vecka söndag eller måndag veckan därpå lämna b-peth blodprov hos prykiatrin såklart. Vad tror ni värdet kommer ligga på? Jag har druckit massor med vatten och grönt te hittills i 6 dagar då sedan jag då avslutade med att spy i söndags. Någon kur man kan ta? Jag har beställt detox fotplåster som jag ska köra med vilket jag hört ska rensa toxiner. Tar ju Elvanse 30 mg morgonen och imovane 7,5 till natten, kan dessa plåster påverka mina mediciner och rubba något? Står man ska kolla med läkare om man har receptbelagda mediciner, men det är ju det sista jag skulle fråga mina läkare om i dagsläget.. om någon har en idiotsäker lösning bara droppa. Mycket skrivet hoppas det går att läsa och hänger ihop någorlunda. Mvh
Citera
2021-02-20, 20:04
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Medicin och hälsa
/Moderator
Citera
2021-02-20, 20:05
Medlem
Ursäkar att jag skrev 2 veckor 2. Menar att jag drack två veckor efter efter "återfallet" efter 25 dagar. Sedan har det blivit två dagar i rad en gång i vecka. Främst lördag söndag.
Citera
2021-02-20, 20:58
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztonetown
Jo nu är det såhär att jag lämnade blodprover Dec 3 2020 och mitt B-peth var då 0.26.

Hur ofta hade du druckit innan det första provet lämnades?
Citera
2021-02-20, 20:59
Medlem
Ja asså var ju varje dag i flera år men innan det provet höll jag nog uppe en vecka eller två på sin höjd.
Citera
2021-02-20, 21:05
Medlem
Eller ja under de senaste två åren har jag trappat ner sakta men säkert. Men aa typ 2 veckor innan.
Citera
2021-02-20, 21:17
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Eller ja under de senaste två åren har jag trappat ner sakta men säkert. Men aa typ 2 veckor innan.

Jäkligt lång nedtrappning måste jag säga... Men är det som du säger att du nu på senare tid hållit upp i 2veckor bör du kämpa på. Var ärlig mot dina läkare, de begriper att det inte är enkelt att bryta ett beroende bara sådär.
Citera
2021-02-20, 21:20
Medlem
Ja jag har ju medicinerat med öl, men blev fet och började fatta att dags atr vända blad, har delvis trauma i livet så det är kämpigt. Men det är bättre nu när elvansen kommit igång. Men vad tror du om vad mitt värde kommer landa på? Högre eller lägre än 0.26? Ska lätt fimpa alkoholen men ska aldrig säga aldrig. En dag i taget.
Citera
2021-02-20, 22:11
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ja jag har ju medicinerat med öl, men blev fet och började fatta att dags atr vända blad, har delvis trauma i livet så det är kämpigt. Men det är bättre nu när elvansen kommit igång. Men vad tror du om vad mitt värde kommer landa på? Högre eller lägre än 0.26? Ska lätt fimpa alkoholen men ska aldrig säga aldrig. En dag i taget.

Värdet borde vara lägre men det är såklart svårt att svara på utan att veta exakt hur dina dryckes vanor sett ut. PEth ska ju inte ge utslag om man dricker "ibland", sen kan man diskutera vad "ibland" innebär.

Bra att du tar dag för dag iaf. En annan sak du kan tänka på är att du aldrig kommer ångra dig imorgon att du inte drack igår.
Citera
2021-02-20, 22:37
Medlem
Som sagt kan ju säga detta året har det blivit 4 fyllor varav det varat i 2 dagar, grovt räknat 4,5 70s:ar.
Är så sjukt nervös inför blodprovet. Inte nog med att man är nålrädd men sen detta med.. ajj ajj, men jag har ju anledning att skjuta på det fram till nästa söndag eller måndagen därpå.

Ja sanna ord. Har krigat länge och kommer nog få kriga hela livet ut med detta tyvärr. Men gäller bara blicka framåt.
Citera
2021-02-21, 16:09
Avslutad
Om du använder alkoholen som ångestlindring utöver berusningsmedel så kan jag rekommendera att ist. ta 5-15 mg zopiclon då du redan har det på recept.
Är en ypperligt bra medicin mot kraftig ångest, dock varar bara den ångestlindrande effekten i 2-3h, med snabb tolerans utveckling(så använd inte detta som substitut varje dag). Köp alkoholfri öl, ta en tablett, öppna en fejk öl och gör något som intresserar dig. Innan du vet ordet av har en hel dag gått, du har fått massvis uträttat och du har låtit bli att kröka.

Bör nämnas att Zopiclon kan påverkar närminnet kraftigt så låt säga att du arbetar med kodning, bokföring, felsökning eller liknande är ett stort tips att föra anteckningar sisådär en gång i timmen

Sedan, var ärlig mot din läkare i största möjliga mån. Har du kraftig alkohol abstinens behöver du antagligen en låg dos diazepam eller oxazepam vb.

Kämpa på!
Citera
2021-02-21, 16:20
Medlem
Hej ja jag tar ju imovane varje kväll 7,5. Har alltid sedan liten haft kraftiga insomningsproblem pga adhd.
Så att undvika en kväll är ju lixom atr vara beredd på att vara vaken mer än halva natten. Men som sagt tar bara en på kvällen. Har tidigare tagit flera överdoser mdma benzodiazepiner tjack extacy, men aldrig pangat i armen.

Är bara orolig över mitt B-peth värde och skulle det visa sig vara lägre än 0,26, vilket det borde så kommer jag helt klart ta nya tag och ge fan i alkoholen yttligare ännu mer än jag redan gör.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in