2021-02-20, 18:06
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Kul att en alarmist indirekt erkänner att det inte har gått så illa för Sverige.
Om du inte fattat det efter ett år så ingår det i våran strategi att isolera sig och ha social distans precis som en stor del av våra pensionärer gjort. Dom har följt rekomendationerna.

Hur tänker du kring att TBC-vaccin ges till alla i bland annat ryssland, mexico, sydafrika, brasilien ja alla öststater och hela sydamerika?
UK och USA hade precis som oss obligatoriskt TBC-vaccin förr (rätta mig om jag har fel) och det verkar inte fungera så värst bra.
Det kanske har en effekt men den verkar inte vara speciellt stor.

Det var en grupp gamla svenska läkare som upptäckte sambandet med TBC vaccineringen.
Har inte kunskap om vilken sort och kvalitet på vaccin de använt i Öst?!
Vet ej heller vilken sort av BCG vaccin sverige använde.

Om vi jämför med Övriga norden så har folkhälsomyndighetens strategi el. icke strategi gott åt helvete.

Vore ju bra om folkhälsomyndigheten faktiskt gjorde sitt jobb...............

Och, nej, ingen alarmist. Jag är en av dem som länkat till flest artiklar gällande
naturmedel/läkemedel när något nytt poppat upp som kan funka mot SARS-2.
Citera
2021-02-20, 18:11
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Jag listar info från EU´s databas och du kallar mig äckel.
Ingen som är intresserade av dina påhopp i en vetenskapstråd.

Direkta regelbrott:

0.03. Trams och off-topic
Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.

1.08. Personangrepp
Grova personangrepp, trakasserier, hot eller förtäckta hot riktade mot andra användare är förbjudet.
Det finns en hel del information från dels det dokument jag länkade till tidigare samt länken till läkemedelsverket som du utelämnade.
Citera
2021-02-20, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Man kan alltid relativisera statistik och antyda fusk. Det behöver inte handla om intelligens. Det kan även handla om att man rationaliserar istället för att inse en verklighet. Förnekarna vill gärna tro att andra länder har fuskat medan Sverige inte har gjort det för att framställa Sverige på ett mer positivt sätt.

Förnekarna kanske fungerar så ja, samtidigt har idioterna grinat över Sveriges eftersläpning i ett år. För dessa är det viktigare att Sverige är sämst än att siffrorna blir rätt.
Citera
2021-02-20, 18:20
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Sannolikt, men då är det för sent. Tredje vågen är ju i sitt initiala skede nu. Det är nu man skulle stängt ner i 3-4 veckor, fått ner smittspridningen och hunnit ifatt med vaccineringen av 65+ (dvs de som riskerar att bli allvarligt sjuka och belasta vården). Men i vanlig ordning kommer väl regering och FoH stoppa huvudet i sanden, vägra se vad som händer och agera för sent.

Det finns alltså fortfarande folk som tror på idén att "stänga ner i 3-4 veckor"? Dvs det som massor av andra länder har ägnat sig åt i snart ett år nu och som tydligen har fungerat så bra så att de hela tiden måste göra det igen?

"stänga ner" - dummaste jag har hört.
Citera
2021-02-20, 18:28
Medlem
196 kvar på IVA nu bara. Så mycket var det med tredje vågen. Inom 2-3 veckor har vi dessutom vaccinerat en så stor andel av riskgrupper/äldre att det bara kommer fortsätta nedåt.

Samhället - Covid 1-0
Citera
2021-02-20, 18:44
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Nu är det du som inte inser att hundratals länder har en betydligt större överdödlighet än Sverige. Vi är ett av få länder i hela världen som har en LÄGRE överdödlighet än rapporterade covid-dödsfall. Det betyder att vi är extremt duktiga på att hitta dom och att ca: 30% inte hade överlevt 2020 oavsätt corona.

Den höga överdödligheten betyder att länderna inte hittat alla sina fall och det är inte så konstigt då dom inte är i närheten av oss i sjukvårdstandard.

Jag har inte snackat om överdödlighet. Jag har pratat om antal smittade per 1 miljon invånare. Om vi tittar just på det sticker Sverige ut på ett negativt sätt.
Citera
2021-02-20, 18:45
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Förnekarna kanske fungerar så ja, samtidigt har idioterna grinat över Sveriges eftersläpning i ett år. För dessa är det viktigare att Sverige är sämst än att siffrorna blir rätt.

Jag lyssnar varken på masochisterna eller förnekarna.
Citera
2021-02-20, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
196 kvar på IVA nu bara. Så mycket var det med tredje vågen. Inom 2-3 veckor har vi dessutom vaccinerat en så stor andel av riskgrupper/äldre att det bara kommer fortsätta nedåt.

Samhället - Covid 1-0

Självfallet kommer det att öka det råder inga tvivel om alls.. frågan är hur mycket och hur allvarligt det blir!
Förhoppningsvis så blir det inte lika som tidigare..

Med intrång av andra mutanter lämnas framtiden oviss
Citera
2021-02-20, 19:05
Medlem
Richard-IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag har inte snackat om överdödlighet. Jag har pratat om antal smittade per 1 miljon invånare. Om vi tittar just på det sticker Sverige ut på ett negativt sätt.

Tror att det är en mycket opålitlig siffra, då den naturligtvis varierar beroende på hur många man testar, vilka som är riktlinjerna för testning och så vidare.
Men om det är som du tror, att vi har väldigt många smittade/miljon invånare men ligger relativt lågt i dödlighet så blir väl slutsatsen att vi troligen har haft en mycket bra vård?
Citera
2021-02-20, 19:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Tror att det är en mycket opålitlig siffra, då den naturligtvis varierar beroende på hur många man testar, vilka som är riktlinjerna för testning och så vidare.
Men om det är som du tror, att vi har väldigt många smittade/miljon invånare men ligger relativt lågt i dödlighet så blir väl slutsatsen att vi troligen har haft en mycket bra vård?

Vi har blivit bättre på att behandla covidpatienter. Det tycker jag. I förra årets första hälft fick en del gamlingar inte ens se en läkare när de var sjuka på grund av covid 19. Idag är situationen mycket bättre.
Citera
2021-02-20, 19:09
Medlem
Talespins avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/qAkg6g/forskaren-ali-mirazimi-om-virusvarianten-risk-att-vaccinet-inte-biter

Vad händer när makthavarna inser att vaccinen inte biter på alla mutationer? Kommer de fortsätta med alla restriktioner i en evighet?

Jag har sagt det tidigare och jag säger det igen:

Vaccin är INTE lösningen. Fixa fram effektivare mediciner istället.
Citera
2021-02-20, 19:16
Medlem
Överdödligheten i Europa 2020

Skillnaden i antal dödsfall under 2020
jämfört med ett genomsnitt för åren
2016-2019 i respektive land.

Liechtenstein, 20,8 procent, Spanien,
18,9, Polen, 18,7, Slovenien, 18,5,
Italien, 17,4, Belgien, 16,7,
Tjeckien, 16,6, Bulgarien, 15,1,
Storbritannien, 15,1, Schweiz, 13,0,