Citat:
Ursprungligen postat av
ShariaInstructor
Off topic jag har varit ute och sprungit idag och kan knappt stå på benen. On topic, jag ser generalangrepp på SD från ALLA håll, detta är värre än någonsin. Jag hoppas det kan stärka SD:s hårda kärna. I någon artikel angrips SD för att man inte moderarer bort angrepp på fågelskrämman Lind och i andra angrepp gäller det rasism trots att Jimmie endast talade om social, kulturell och ekonomisk belastning.
Det är en konstig tid att släppa loss ett generalangrepp så tidigt, min förhoppning är att SD stärks, vad tror du som verkar jobba lite på insidan?
1) De känner sig stärkta av det liberala maktövertagandet i USA, som skedde just med dessa metoder, och att de stora tech-bolagen öppet gått på deras sida. De vill utnyttja detta momentum om "hot mot demokratin" etc. 2) M och KD står inför ett vägskäl om de skall samarbeta med SD för att bilda regering 2022, samt att L står i ett vägskäl om de skall överge S/MP-regeringen och JÖK. Där spökar ju också att MP och L kan åka ur riksdagen 2022 och då behöver S ytterligare partier som stödjer dem, helst en ny DÖ.
Edit: 3) Regeringen och dess etablissemang har problem med sin misslyckade politik, corona-döden, vaccinbristen, våld och kriminalitet, energifrågan med ännu en ljugande minister. Makten behöver flytta uppmärksamheten.
Men jag tycker drevet är ganska måttligt, några ledarskribenter med ytterst få läsare.