2021-02-20, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är väl aldrig någon som har påstått att en person född i Afrika är etnisk svensk. Kan du länka till en enda gång någon påstått något sådant?

Däremot, bor man i Sverige och har svenskt medborgarskap så är man svensk, allt annat vore ju befängd att påstå. Lika mycket som de som bor i USA och har amerikanskt medborgarskap kallas amerikaner.

Nja, inte helt sant.
Om jag åkte till Afrika och fick medborgarskap i något land så blir jag ju inte nigerian för det?
Jag har bara medborgarskap i landet.
Citera
2021-02-20, 18:34
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nja, inte helt sant.
Om jag åkte till Afrika och fick medborgarskap i något land så blir jag ju inte nigerian för det?

Vitruvianskemannen trollar. Mata honom inte.
Citera
2021-02-20, 18:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sine-metu
Nja, inte helt sant.

Låt oss säga att dina svenska föräldrar hade flyttat till Nigeria och du föddes där, hade vuxit upp där och var medborgare i Nigeria. De allra flesta skulle anse att du är nigerian med svensk bakgrund. Allt annat vore ju befängt att kalla dig. Du är inte svensk, och du är ju inte statslös.

Däremot inte etnisk nigerian/afrikan givetvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Vitruvianskemannen trollar. Mata honom inte.

Trolla trodde jag var när man skrev trams och cirkelresonemang i syfte att förstöra en tråd. Inte att man har en åsikt som kanske är i minoritet i tråden?
Senast redigerad av VitruvianskeMannen 2021-02-20 kl. 18:38.
Citera
2021-02-20, 18:36
Medlem
Kingen Jimmie
Citera
2021-02-20, 18:37
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Det är ju inte så konstigt att förespråkare för stängda gränser alltid är de fattigaste i alla länder. Så är det i Sverige, och så är det ju i USA har vi sett.

Om man inte är intelligent nog att förstå sambandet mellan välstånd och framgång för ett land, och stor handel och utbyte av människor med andra länder, så lär man tveklöst hamna någonstans mellan arbetslöshet och enklare låglönearbeten.

Nu brukar det inte vara ingenjörer som kastar döttrar från balkongen för att deras kusin sett henne prata med en pojke i klassen.

Det brukar inte heller vara Nordenchefens barn som knivrånar andra barn på jackor o mobiler.

Överhuvudtaget så är det ingen som ser det som ett problem om högutbildade o förmögna personer flyttar runt.

Det ska mycket till innan medelklassen o den övre medelklassen äns ska märka av de där ”andra”. Det var lätt att på 90-talet avfärda skinnskallarna o svenssonrazisterna som korkad outbildad arbetarklass. Detta då man själv inte frivilligt satte sin fot i miljonprogrammens områden. Inte heller konkurerade man med allt sämre villkor om skit jobb.

De senaste 5-6 åren har verkligheten kommit ikapp. Brottsligheten har nu även drabbat de välmående områdena. Det handlar inte om utbyte när du o anhöriga drabbas av brottslighet som rån o stölder. Sexuella trakaserier eller värre. När man kan se öppen droghandel varje dag. O den gemensamma nämnaren är att förövarna sällan är blonda.

Däremot är man inte intelligent om man inte förstår sambandet mellan att importera mängder med socialfall o ökade kostnader o ökad brottslighet.
Citera
2021-02-20, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlobLobb
Sossarna är mer än lite desperata redan nu !

Skulle inte alls förvåna mig om de i detta nu smider planer på att få Jimmie Åkesson att "försvinna"

Kom ihåg sossarnas "ALLT för makten"

De har redan kopierat vad de gjorde i förra valrörelsen, att försöka smutskasta SD.

Lite kul ändå att de gör det redan nu..
Citera
2021-02-20, 18:42
Medlem
Citat:
Låt oss säga att dina svenska föräldrar hade flyttat till Nigeria och du föddes där, hade vuxit upp där och var medborgare i Nigeria. De allra flesta skulle anse att du är nigerian med svensk bakgrund. Allt annat vore ju befängt att kalla dig. Du är inte svensk, och du är ju inte statslös.

Trolla trodde jag var när man skrev trams och cirkelresonemang i syfte att förstöra en tråd. Inte att man har en åsikt som kanske är i minoritet i tråden?

? Vem har pratat om mina föräldrar?
Låter lite samma skitprat som när nån sa "invandrare" om personer födda i Sverige.
De kanske har föräldrar som inte har asylskäl att stanna. Det är utvisning men visst barnet hamnar i kläm.
Senast redigerad av Sine-metu 2021-02-20 kl. 18:44.
Citera
2021-02-20, 18:42
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det är väldigt logiskt att både Sveriges anseende utomlands och vår ekonomi försämrats av SDs baktalande och bidragande till regeringskriser.

Tror nog den vansinniga invandringen kostat oss med på båda punkter.
Citera
2021-02-20, 18:45
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:

Givetvis kommer inte folk i Nigeria att tro att en blond svensk är nigerian bara för att han åkt buss där.

Du verkar dela romsons värderingar.
Citera
2021-02-20, 18:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Förpliktelserna kommer ju redan vid uppehållstillstånd. Ytterligare förpliktelser från statens sida efter medborgarskap är väl ganska få.

O varför ska staten ha ansvar för ikke medborgare? Varför ska skattebetalare betala för dessa?

Att man får stanna är väl en välgärning i sig (förutsatt att man har giltiga skäl). Att kunna försörja sig själv borde vara ett rimligt krav.
Citera
2021-02-20, 18:49
Medlem
Jag tycker Jimmie ska göra tvärtom och kräva att Sverige tar hit obegränsat med folk. Uppehållstillstånd till alla som vill bo här och det DIREKT!

Att hämta hit folk kostar inte mycket (själva resan)... Regeringen borde därför köra skytteltrafik till Afrika och Mellanöstern, detta med flygplan och båtar.

5-10 miljoner per år borde inte vara några problem att ombesörja transport för när det kommer till ett rikt land som Sverige! På sikt blir alla vinst så det är bara att öka på vår statsskuld tills vinsten infinner sig.

Allt annat är rasistiskt!
Citera
2021-02-20, 18:49
Medlem
blamages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor
Inte om de vägrar anpassa sig till vår svenska och västerländska kultur.

Det gäller förövrigt betydligt fler folk än somalier.

Västerlänningar berör det inte.
Så öppen svenskhet är inte en kulturell belastning när de anammat svenska och "västerländska" värderingar? Mao kan en somalier bli svensk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in