2021-02-20, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh

Ingenting om immunitet i din länkade text.
Suck! Du förstår inte likheten mellan skydfd mot svår sjukdom och immunitet? Då förstpr du troligen inte heller vaccin och vprt immunsystem heller.
Citera
2021-02-20, 15:15
Medlem
New York Times har en mycket bra informativ artikeln som beskriver på ett lätt sätt hur ryska vaccinet Sputnik V fungerar.
Updated Feb. 3, 2021
The Gamaleya Research Institute, part of Russia’s Ministry of Health, developed a coronavirus vaccine known as Sputnik V or Gam-Covid-Vac. Gamaleya published a study in February showing the vaccine had an efficacy rate of 91.6 percent. Russia is using it in a mass vaccination campaign, and it is now being distributed in Argentina, Belarus and other countries.
https://www.nytimes.com/interactive/2021/health/gamaleya-covid-19-vaccine.html

Rekommenderas att läsa.
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-02-20 kl. 15:20.
Citera
2021-02-20, 15:18
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
hur kunde det ha skett när militären vaktar norska gränsen?

Går inte att hindra norrmän som söker asyl. Och norrmän som vill ta hit sina anhöriga. Ca 50 00 anhöriga fick uppehållstillstånd 2020. Alla var inte norrmän.
Citera
2021-02-20, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Suck! Du förstår inte[b] likheten mellan skydfd mot svår sjukdom och immunitet? Då förstpr du troligen inte heller vaccin och vprt immunsystem heller.
Nej det förstår jag inte "likheten mellan skydfd mot svår sjukdom och immunitet".

Förklara för mig?

Edit: När det gäller skydd mot svår sjukdom, i procent räknat hur stor del av svenska befolkningen kan tänkas ha skyddet?
Senast redigerad av Hanna-Wigh 2021-02-20 kl. 15:22.
Citera
2021-02-20, 15:25
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Medeltida-Nutida-Sweden, Mutationerna importeras skyndsamt, radas upp,

5+ ”dominanta” mutationer frustar sida vid sida och ”tillåts” ”gå loss” i Sverige?

Brasilienmutationen
Englandmutationen
Sydafrikamutationen
+Mer

Det här är Folkhälsomyndighetens skapelse.

Det hade inte behövt bli så här.

Citat:
Ursprungligen postat av Sarumanmyndigheten
Mutationerna, vad händer när alla sprids full retard?

Immuniteten efter mutation 1 skyddar inte mot infektion med mutation 2.
Immuniteten efter mutation 2 skyddar inte mot infektion med mutation 3.
Immuniteten efter mutation 3 skyddar inte mot infektion med mutation 1.

Lycka till med att uppnå flockimmunitet!
Citera
2021-02-20, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia

Sluts fåns dig virus muterar hela tiden och gjort så i evigheter. Hur menar du att det är FHMs fel?
Citera
2021-02-20, 15:37
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Okej. Vi i Europe skall visst ha ett visst skydd mot coronavirus tack vare en neanderthal-gen som vissa av oss har nedärvt från våra förfäder, enligt viss forskning.

En kan undra i skenet av ovanstående. Varfor Europeiska stater toppar listen när det gäller avlidna per en miljon invånare, enligt worldometers. Från plats 1-17 finns det endast en utomeuropeisk stat; USA (plats 10).
https://www.worldometers.info/coronavirus/

En kan undra?

En hypotes är att allt i själva verket är ett fall av terrorism.
Vore inte första gången NBC vapen används.
Citera
2021-02-20, 15:40
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Undrar varifrån smittan kommer ifrån?

Knappast Sverige iaf. Gränsen är ju i stort sett stängd..
Citera
2021-02-20, 15:40
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
OK. Ja, jag tycker då inte att det är läge för sådan pjoskighet nu...

När ungrarna väljer bort en typ av vaccin skriver du

Jag kan ha viss förståelse för att du vill välja vaccin, men jag kan inte förstå att du då inte verkar acceptera att människor i Ungern ska få välja vaccin.
När ungrare väljer bort Sputnik V för att de inte litar på ryssarna som förtryckt dem i 70 år kallar du det för pjåsk, men när du definitivt kommer att välja vaccin så är det din rättighet.

Jag tror inte det är enbart politiskt utan ungrare litar verkligen inte på ryssar och de har ju trots allt viss erfarenhet och anledning att inte lita på dem.
Jag tror att all vaccin kommer att gå åt. Så djupt sitter inte Sovjethatet tydligen:
/.../But recent polling shows that some Hungarians are reluctant to receive the Sinopharm jab. A survey of 1,000 people in the capital of Budapest by pollster Median and the 21 Research Center showed that among those willing to receive a vaccine, only 27% would take a Chinese vaccine, compared to 43% a Russian vaccine and 84% a jab developed in Western countries. The poll had a margin of error of plus or minus 3%.
https://www.ctvnews.ca/health/coronavirus/chinese-vaccine-arrives-in-hungary-a-first-in-the-eu-1.5310746
Citera
2021-02-20, 15:42
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laternan
Nej exakt. Trodde inte mina öron igår när jag såg på nyhetsmorgon. Funderade på om jag hamnat i Nordkorea. Det betonades att Sverige var mkt mindre drabbat än många andra länder. Och så förklarade man varför Sverige och Danmark var mer drabbade än de nordiska grannländerna. Bara en sån sak som att klumpa ihop Sverige och Danmark som om vi skulle ha samma situation...

Vilken dag, och vilken kanal?
Citera
2021-02-20, 15:48
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
OK. Ja, jag tycker då inte att det är läge för sådan pjoskighet nu...

När ungrarna väljer bort en typ av vaccin skriver du

Jag kan ha viss förståelse för att du vill välja vaccin, men jag kan inte förstå att du då inte verkar acceptera att människor i Ungern ska få välja vaccin.
När ungrare väljer bort Sputnik V för att de inte litar på ryssarna som förtryckt dem i 70 år kallar du det för pjåsk, men när du definitivt kommer att välja vaccin så är det din rättighet.

Jag tror inte det är enbart politiskt utan ungrare litar verkligen inte på ryssar och de har ju trots allt viss erfarenhet och anledning att inte lita på dem.
Vad har du för källa att ungrare väljer bort Sputnik? Sputnik ligger efter tidsmässigt jämfört med de amerikanska och kan inte funnits länge i Ungern.
Citera
2021-02-20, 15:49
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sluts fåns dig virus muterar hela tiden och gjort så i evigheter. Hur menar du att det är FHMs fel?

Jag menar inte att Folkhälsomyndigheten har skapat mutationerna. Dessa har skapats av sig själva, med kinesisk råvara.

Däremot bär Folkhälsomyndigheten skuld till att mutationerna numera finns i Sverige.

Folkhälsomyndigheten visste att nya besvärliga mutationer spreds runt Världen. Folkhälsomyndigheten borde ha försökt hålla dessa nya varianter borta från Sverige. Men Folkhälsomyndigheten brydde sig inte. Folkhälsomyndigheten bryr sig inte om svenska folkets hälsa. Och dom bryr sig inte om att svenska samhället ska fungera. Folkhälsomyndigheten är helt värdelös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in