2021-02-20, 02:10
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Du påstod att endast 10% av de prostituerade gör det på grund av missbruk trauman betala räkningarna sätta mat på bordet hemlöshet osv.

Dito.

Ok. Återigen "mycket intressant läsning".......

Det jag säger, och som du inte låtsas begripa, är att svenska kvinnor är inskränkta och saknar förmågan att betrakta olika fenomen från alternativa synvinklar. Med andra ord, ni är oerhört dogmatiska. Resultatet av långvarig marxistisk hjärntvätt. Att ni ALDRIG kan se saker utanför boxen är en av flera anledningar till att att jag skrattar åt er, ser ner på er, och inte vill ha med er att göra.
Senast redigerad av WordWarrior 2021-02-20 kl. 02:13.
Citera
2021-02-20, 02:59
Medlem
Tristanas avatar
Kan ju tycka att män inte heller lever upp till den standard som fanns på män under industriella revolutionen.

Ska kvinnor vara hemma och ta hand om barn, så ska män minsann också göra sin del, och arbeta 12 timmar om dagen, gå ut i krig och se till att hela hushållet försörjs med flera barn.

Det fungerar inte riktigt så idag. Mina anhöriga som är kvinnor var hemmafruar och har idag ingen egen pension, de har saknat inkomst hela livet för att deras män försörjt dem.

De killar jag haft förhållande med idag har suttit med kassa betyg för att de varit "bad boys", de är oförmögna att skaffa ordentlig utbildning för att själv försvara ett helt hushåll.

Vi kvinnor behövs helt enkelt för att MÄNNEN inte längre är pålitliga nog att under en livstid försörja en kvinna.
Citera
2021-02-20, 03:03
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det jag säger, och som du inte låtsas begripa, är att svenska kvinnor är inskränkta och saknar förmågan att betrakta olika fenomen från alternativa synvinklar. Med andra ord, ni är oerhört dogmatiska. Resultatet av långvarig marxistisk hjärntvätt. Att ni ALDRIG kan se saker utanför boxen är en av flera anledningar till att att jag skrattar åt er, ser ner på er, och inte vill ha med er att göra.

Nej det var inte vad du sa.

Du är vitt slödder.

https://youtu.be/csO130RSpks
Citera
2021-02-20, 03:07
Medlem
Citat:
Stor skillnad på "bättre livsvillkor" och "konsumera lyxprodukter" du. Om du nu är så engagerad i de prostituerade männens och kvinnornas situation och vill hjälpa dem att förbättra sina livsvillkor så kan du ge dem pengarna direkt i handen eller ännu bättre jobba för en organisation som hjälper dem långsiktigt. Istället sitter du här i 13 år och kallar dem som verkligen hjälper och bryr sig för "moralister" och allt annat skit du hittar på att kalla dem.
*slow clap* Du är jävligt trovärdig du.

Den enda som är avslöjad är du. Forumets största hycklare.

Människors medkänsla med fattiga människor är ofta väldigt låg. I Sverige ska man i princip vara så sjuk att man inte kan ta vara på sig själv + sitta på gatan och svälta för att folk ska börja tycka synd om en.

Ingen bryr sig om en hemlös så länge personen inte har någon sjukdomsdiagnos.
Ingen bryr sig om en hemlös om personen knarkat/supit sig till hemlöshet.

Så du anses egentligen bara ha mänsklig rätt till en tallrik soppa från främlingsarmén och en säng på ett härbärge. Allt utöver det kommer betraktas som "lyxkonsumtion".

Så utlämnade är vi när vi är fattiga. Inte ens socialbidrag är en garanti. Inte ens i Sverige.

Brukar du själv skänka bort pengar till kvinnor som vill ha råd med utlandssemester, choklad, läderstövlar, platt-tv, bil och snygg villa?
Citera
2021-02-20, 03:20
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristana
Kan ju tycka att män inte heller lever upp till den standard som fanns på män under industriella revolutionen.

Ska kvinnor vara hemma och ta hand om barn, så ska män minsann också göra sin del, och arbeta 12 timmar om dagen, gå ut i krig och se till att hela hushållet försörjs med flera barn.

Det fungerar inte riktigt så idag. Mina anhöriga som är kvinnor var hemmafruar och har idag ingen egen pension, de har saknat inkomst hela livet för att deras män försörjt dem.

De killar jag haft förhållande med idag har suttit med kassa betyg för att de varit "bad boys", de är oförmögna att skaffa ordentlig utbildning för att själv försvara ett helt hushåll.

Vi kvinnor behövs helt enkelt för att MÄNNEN inte längre är pålitliga nog att under en livstid försörja en kvinna.

Tillvaron du beskriver med 12 timmars jobb om dagen, 6 dagar i veckan och värnplikt för alla vuxna män - är många av männens våta dröm här på forumet.
Citera
2021-02-20, 03:30
Medlem
Tristanas avatar
Citat:
Tillvaron du beskriver med 12 timmars jobb om dagen, 6 dagar i veckan och värnplikt för alla vuxna män - är många av männens våta dröm här på forumet.

Ändå har jag aldrig träffat någon man som inte gnäller över sitt jobb, hur pina det är och hur plågsam chefen är, eller ens har gjort värnplikt. Ändå har de mage att kräva att kvinnan inte skaffar sig en karriär och tjäna egna pengar.
Citera
2021-02-20, 03:36
Medlem
Citat:

Citat:
Ändå har jag aldrig träffat någon man som inte gnäller över sitt jobb, hur pina det är och hur plågsam chefen är, eller ens har gjort värnplikt. Ändå har de mage att kräva att kvinnan inte skaffar sig en karriär och tjäna egna pengar.

Om ni slutar röka på så ska ni se att saker och ting och klarnar.

Män har ingenting emot att kvinnor, städar, lagar mat och tar hand om barn och sjuka, både privat och ute i samhället. Dock kan ni behöva tillsyn medan ni gör det.

Ni får också strippa, bli skådespelerskor, sångerskor. Men ni som inte har sådan talang eller utseende för det får nöja er med städ och matlagning och byta blöjor.
Citera
2021-02-20, 03:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
När vi diskuterade prostitution i en annan tråd skrev du att du pratat med 10-15 prostituerade om bland annat sexköpslagen. Sen tjatade du om hur de svarat att de hatade sexköpslagen och feminister. Jag skulle inte heller kalla det intervju, men det var väldigt viktigt för dig vad de svarat på dina frågor.

Tydligen bara viktigt att lyssna på kvinnor när de säger vad du vill höra.

Nope, så var det inte. Vid den tiden hade jag träffat kanske mellan 10 och 15 totalt, några av dem frågade mig efteråt om det finns liknande klubbar i Sverige och hur man ser på företeelsen där. Jag sa att det inte finns några liknande klubbar i Sverige och att det är förbjudet att köpa men inte att sälja sex, att det finns en stor avsky för det hela osv. Deras reaktion var väl någonting i stil med "ridiculous" och fnysningar. "Vi är lite mer öppna här i Tyskland, vi ser inte så allvarligt på sex" sa en tysk tjej minns jag.

Ungefär så. Poängen med det var väl att jag till skillnad från vissa andra debattörer i tråden åtminstone hade first hand experience av att ha träffat personer vars yrke debatten handlade om. Jag har dock aldrig hävdat att det har något vetenskapligt värde och det är inget jag bygger hela mitt case på. Det är absolut ett ganska svagt argument, egentligen värt lika lite som TomatKungens otaliga anekdoter från sin bekantskapskrets. Du tycks dock bygga hela ditt case på den halmgubbe du byggt upp kring just detta med de "10-15" samtidigt som du konsekvent ignorerar mina andra mycket starkare argument.

Och det var ingen jag pratade med som sa att de hatar feminister och sexköpslagen. Det är nuvarande och före detta sexsäljare som driver och engagerar sig i organisationer som kämpar för avkriminalisering som uttryckligen säger att de hatar sexköpslagen och (sexköpshatande) feminister. Både på sina sociala medier-konton och i otaliga rapporterar och texter på organisationernas hemsidor. Det är dessa jag citerar när jag säger vad sexsäljare tycker om lagen och de som förespråkar den.

Så, nu har jag monterat ned ditt halmbygge så nu kan du sluta tjata om det.

Och det där med att bara lyssna på kvinnor när de säger vad du vill höra gäller i allra högsta grad dig. Du ignorerar ju fullständigt vad sexsäljare säger, utom de som säger att de blev utsatta för övergrepp som barn och säljer sex som självskadebeteende.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-20 kl. 03:47.
Citera
2021-02-20, 03:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Vems fel är det att du har förhållanden med "bad boys" som har kassa betyg?

Och vadå "MÄNNEN"? Det finns massor av män som har ordentlig utbildning. Men de blir ju bortvalda till förmån för "bad boys" tydligen. Du kanske inte ska klaga på män när du väljer bort de bra till förmån för de dåliga?
Citera
2021-02-20, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Jag har inte alls intervjuat någon. Varför ljuger du? Är ditt enda sätt att ha en chans i den här debatten att hitta på saker om mig så att jag ska framstå som en hycklare?

Patetiskt.

Vad i "Men plötsligt så får jag reda på att han har intervjuat prostituerade"
menar du att jag har ljugit om? Jag fick reda på detta av en annan debattör, du kan se trådhistoriken själv. Och jag har nu läst er konversation om saken också.

Så du litar på de personer du har köpt sex av och deras åsikter, men inte på kvinnor som intervjuas anonymt i vetenskapliga artiklar, eftersom "det inte går att lita på vad kvinnor säger"? Du tycks lita på vad kvinnor säger om de säger det du vill höra? Men om de säger det du inte vill höra/det du misstänker att de kommer säga och som du inte vill höra, då litar du inte på dem? Jag är ledsen att behöva skriva detta, men om det är så så har du där faktiskt ett hyckleri.

Om du nu litar på att de prostituerade som du faktiskt har en affärsuppgörelse med talar sanning, så fint. Det är bra att du litar på dem. Men om du litar på dem, borde du verkligen även kunna lita på vad kvinnor som intervjuats i en vetenskaplig studie säger. De har inte fått betalt, de är anonyma, de har ingen affärsuppgörelse med författarna till studien etc. Det är ganska stor sannolikhet att de kommer berätta sanningen.

Tänk några varv på detta, så ser du att jag har rätt i detta. Litar du på de kvinnor du har affärsuppgörelse med, borde du även lita på de kvinnor som är oberoende och anonyma och som intervjuas i en vetenskaplig studie.
Citera
2021-02-20, 05:29
Medlem
Andomarns avatar
"Män" vill ha med "kvinnor" att göra.
Det du menar är att män inte vill ha med radikaliserade feminister att göra, vilket i Sverige utgör en stor del av XX-kromosom befolkningen.
Samma feminister som skriker om den vita mannens förtryck mot kvinnan älskar samtidigt MENA-infödingar vars kultur är uppbyggt på just det som feministerna hatar mest; förtryck.
Ifall feminister vill satsa på någon gren för att nå världsklass föreslår jag hyckleri.

Mvh,
MENA-inföding som lider för vita män(lite Uncle Ruckus stuk för Boondocks fans)
Citera
2021-02-20, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I ett 10 tal år har du ägnat dig åt att prata om svenska kvinnor trots att du inte vill ha med dem att göra, varför fortsätter du att ägna tankar åt något du valt bort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in