Citat:
Ursprungligen postat av
hardusettminapa
Jag har inte alls intervjuat någon. Varför ljuger du? Är ditt enda sätt att ha en chans i den här debatten att hitta på saker om mig så att jag ska framstå som en hycklare?
Patetiskt.
Vad i
"Men plötsligt så får jag reda på att han har intervjuat prostituerade"
menar du att jag har ljugit om? Jag fick reda på detta av en annan debattör, du kan se trådhistoriken själv. Och jag har nu läst er konversation om saken också.
Så du litar på de personer du har köpt sex av och deras åsikter, men inte på kvinnor som intervjuas anonymt i vetenskapliga artiklar, eftersom "det inte går att lita på vad kvinnor säger"? Du tycks lita på vad kvinnor säger om de säger det du vill höra? Men om de säger det du inte vill höra/det du misstänker att de kommer säga och som du inte vill höra, då litar du inte på dem? Jag är ledsen att behöva skriva detta, men
om det är så så har du där faktiskt ett hyckleri.
Om du nu litar på att de prostituerade som du faktiskt har en affärsuppgörelse med talar sanning, så fint. Det är bra att du litar på dem. Men
om du litar på dem, borde du
verkligen även kunna lita på vad kvinnor som intervjuats i en vetenskaplig studie säger. De har inte fått betalt, de är anonyma, de har ingen affärsuppgörelse med författarna till studien etc. Det är ganska stor sannolikhet att de kommer berätta sanningen.
Tänk några varv på detta, så ser du att jag har rätt i detta. Litar du på de kvinnor du har affärsuppgörelse med, borde du även lita på de kvinnor som är oberoende och anonyma och som intervjuas i en vetenskaplig studie.