2021-02-19, 11:39
Medlem
Vad hette KL som ogift? Lilja kommer väl från Henrik? Är hon uppväxt i Stockholm? Hon nämnde att hennes föräldrar döpte vägnamnen i Långvind, så det huset måste ju hennes föräldrar ägt sen mycket lång tid tillbaka. Mamma/pappa från Hälsingland?
Citera
2021-02-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Tackar för väldigt detaljrikt och informativt svar! Jag är väldigt tacksam!

Jag formulerade mig kanske inte så tydligt när det gällde "tvinga till sig dottern". Jag tänkte mer tvinga till sig på ett emotionellt plan. Med endast henne kvar i livet, så är chansen större att dottern slutligen skulle ty sig till henne igen (en desperat förhoppning)? Med en hel del bearbetning, såklart. Jag gissar att jag redan vet vad ditt svar är eftersom du inte anar att K själv har den kärleken till sina barn.
Skulle K kunna vara nån man kan utveckla en slags stockholmssyndrom-relation till om hon fick tillräckligt mycket tid på sig?

När det gällde journalerna tänkte jag mer på det somatiska tillståndet med hjärtstopp och grejer samt alla gånger hon blivit skadad pga "hustrumisshandel".
Nåväl, jag får utforska den biten genom läsning.

Hur som helst, ett väldigt speciellt fall med väldigt speciella personer i centrum med väldigt speciella historier och personliga drag. Har ni diskuterat när filmatisering inom gengren psykologisk thriller/nervkittlande spänningsdrama kommer😉?

Har sett J. Möllers namn fladdrat förbi då och då. Finns det möjlighet att K blir cellgranne med henne eller vars hamnar hon när sista ordet är sagt? Skulle de i så fall bli vänner eller skulle de se varandra som konkurrenter av tiaran på anstalten? Kommer de tävla om vem som får in sin trollstav först (Möller hade väl bett om en?)?
Känslan är ju dock att såna här personligheter inte gärna delar pallplats med någon som kan överglänsa?

Kräver såklart inget svar🙂
Trevlig kväll!

Aldrig att KL och Möller skulle trivas ihop. Kan jag inte tro. Även om de är narc/psykopater båda 2 så är de knappast lika varandra på andra sätt. Vad man kan utröna via deras FUP-ar och vittnesmål från personer här på fb som känner dem.

Tror att främst KL skulle tröttna snabbt och bli superirriterad på Möller, som är en korkad individ med tvivelaktig socionomutbildning och som bl.a inte ens behärskar språket "... jag som inte änns kan se när dem slåss på film..." och liknande fattigt språk. Kanske hon är street smart, men definitivt inget ljushuvud.

Till skillnad från KL, som har varit framgångsrik men tyvärr supit sönder sig och sin familj, plus då narcissism...

Det som förenar dessa båda är att de är kriminella.
Senast redigerad av zilvereko 2021-02-19 kl. 23:25.
Citera
2021-02-19, 23:47
Medlem
Aaronwanbissakas avatar
Stämmer det att Henrik har två tidigare domar på sig? Bokföringsbrott bland annat.

Känns inte helt optimalt att en sån Jurist jobbar med ekobrott. Eller så är det väldigt optimalt.
Citera
2021-02-19, 23:53
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka
Stämmer det att Henrik har två tidigare domar på sig? Bokföringsbrott bland annat.

Känns inte helt optimalt att en sån Jurist jobbar med ekobrott. Eller så är det väldigt optimalt.
Han är väl advokat inte jurist? Sedan många år.
Har du en källa på det? Media, tingsrätten, en artikel? Någon dom?
Citera
2021-02-20, 00:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Aldrig att KL och Möller skulle trivas ihop. Kan jag inte tro. Även om de är narc/psykopater båda 2 så är de knappast lika varandra på andra sätt. Vad man kan utröna via deras FUP-ar och vittnesmål från personer här på fb som känner dem.

Tror att främst KL skulle tröttna snabbt och bli superirriterad på Möller, som är en korkad individ med tvivelaktig socionomutbildning och som bl.a inte ens behärskar språket "... jag som inte änns kan se när dem slåss på film..." och liknande fattigt språk. Kanske hon är street smart, men definitivt inget ljushuvud.

Till skillnad från KL, som har varit framgångsrik men tyvärr supit sönder sig och sin familj, plus då narcissism...

Det som förenar dessa båda är att de är kriminella.
Hahaha!
Det vore nog p-störningarnas Star wars.
Nu tar vi nya tag säger Möller käckt.

Fast jag tror de skulle trivas ihop.
Samma förkärlek för självdiagnosticering och
Ingen skulle bry sig vad den andra eg säger.
Bara pladdra på om sitt svårmod. Timme ut och timme in.
😂

Möller är normalbegåvad, kreativ och sugen på mord och miljoner är hon. Fått fin avkastning under tiden i häktet.
Men gravt störd.

Största riskbedömningen ever om de hamnar ihop.
Senast redigerad av develi 2021-02-20 kl. 00:10.
Citera
2021-02-20, 01:10
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha!
Det vore nog p-störningarnas Star wars.
Nu tar vi nya tag säger Möller käckt.

Fast jag tror de skulle trivas ihop.
Samma förkärlek för självdiagnosticering och
Ingen skulle bry sig vad den andra eg säger.
Bara pladdra på om sitt svårmod. Timme ut och timme in.
😂

Möller är normalbegåvad, kreativ och sugen på mord och miljoner är hon. Fått fin avkastning under tiden i häktet.
Men gravt störd.

Största riskbedömningen ever om de hamnar ihop.

Jag kan nästan höra deras samtal. Möller: Hej kan du fixa någon som mördar min mamma och syster och den där jävla åklagaren. KL Hej kan fixa någon som mördar min exman. Möller: nu frågade jag först. KL: jag är så jävla egocentrisk att jag hör bara min egen röst. Möller: jag är dubbelt så egocentrisk än vad du någonsin kommer att bli. KL: lalalala nu hör jag bara min röst igen.
Citera
2021-02-20, 01:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Jag kan nästan höra deras samtal. Möller: Hej kan du fixa någon som mördar min mamma och syster och den där jävla åklagaren. KL Hej kan fixa någon som mördar min exman. Möller: nu frågade jag först. KL: jag är så jävla egocentrisk att jag hör bara min egen röst. Möller: jag är dubbelt så egocentrisk än vad du någonsin kommer att bli. KL: lalalala nu hör jag bara min röst igen.

Det var så jag menade - de hör bara sin egen förträfflighet.
Just nu är de väl jämngoda enonomiskt?
Totalt livsfarlig kombo för rara små anstiftare - rik och störd.
Citera
2021-02-20, 02:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:

Just nu är de väl jämngoda ekonomiskt?
Hoppas verkligen att Karin hamnar med "Svarta Änkan" för då blir det krig.
Två galna narcissister med personlighetsstörningar som anser sig var topdog över allt och alla.
Herre jösses vilket liv det kommer att bli. Karin behöver inte ens bli kränkt för att börja slåss.
Karin klipper gärna till och det gör nog Svarta Änkan också
Ord som personlighetsproblematik, psykopatiska och narcissistiska drag, lättkränkt och snar att tappa humöret, särskilt i situationer där hon känner sig missförstådd eller orättvist behandlad, samspel med andra präglas av dominans och behov av uppmärksamhet och bekräftelse, brister i förmåga till empati och förmåga att känna skuld stämmer väl in på båda. Vilken cirkus
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Läste en artikel i dag om kvinnan som kallas för Svarta änkan som sitter på livtid på Hinsan för mordet på två av sina män.
Det lär ju bli cirkus om Karin hamnar där

Citerar lite från en premiumartikel.
Livstidsdömda Carina Frödin, 58, ökänd som ”Drottningen av Hinseberg” och ”Svarta änkan” vill få sitt straff tidsbestämt.

Öknamnet ”Drottningen av Hinseberg” kommer av den auktoritet och respekt hon har inskärpt hos sina medfångar under åren på det mest kända kvinnofängelset.

Teamet bedömer dock risken för återfall i brottslighet som ”medelhög” och skriver:

”Liksom tidigare bedöms hon dock uppvisa en tydlig personlighetsproblematik och kriterierna för antisocialt personlighetssyndrom bedöms vara uppfyllda.
Frödin uppvisar även psykopatiska och narcissistiska drag. Hon framstår som lättkränkt och snar att tappa humöret, särskilt i situationer där hon känner sig missförstådd eller orättvist behandlad”, skriver utredarna och fortsätter:

”Hennes samspel med andra präglas av dominans och behov av uppmärksamhet och bekräftelse. Frödin framstår som känslomässigt flack, brister i förmåga till empati och förmåga att känna skuld”.
https://www.expressen.se/nyheter/svarta-ankan-vill-forelasa-for-skolbarn-nar-hon-slapps/

Hamnar Karin på Hinsan lär det bli full cirkus för Drottningen av Hinsan sätter hon sig inte på även om hon lär försöka. Hon lär inte backa med sina anmälningar om misskötsamhet vid 31 tillfällen och hon har fått varningar fyra gånger.
Ord som lättkränkt, snar att tappa humöret, samspel med andra präglas av dominans och behov av uppmärksamhet och bekräftelse, brister i förmåga till empati och förmåga att känna skuld stämmer väldigt väl in på Karin. Det lär bli krig

Hamnar Karin i stället i Ystad så får hon troligen en lättare motståndare, Johanna Möller som knappast är lika brutal handgripligen som Drottningen, men kanske slugare.
Men där finns troligen en till galning, Martina Kveldstad som fick livstid för dubbelmord, mamman och en väninna.
Martina satt först på Hinsan men ska vara överflyttad till Ystad nu enligt artikeln.
Citera
2021-02-20, 02:47
Medlem
Citat:

Just nu är de väl jämngoda enonomiskt?
När jag läste att HOL har överklagat domen och vill att Karin ska få längre fängelsestraff så tänkte jag att han verkar ganska hård. Men nu har jag tänkt ett varv till och förstår nu att han är rädd. För när Karin kommer ut kommer hon att fortsätta att jaga honom tills han är död. Det tror jag också. Han har nu en frist som kanske bara blir på ca 8 år då han kan vara lugn och leva i lugn och ro. Men tiden går väldigt fort och sedan börjar det hela om igen. Så nu förstår jag att han vill förlänga straff tiden. Jag tror inte att fängelsetiden kommer göra henne bättre. Hon börjar om igen.
Citera
2021-02-20, 03:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
När jag läste att HOL har överklagat domen och vill att Karin ska få längre fängelsestraff så tänkte jag att han verkar ganska hård. Men nu har jag tänkt ett varv till och förstår nu att han är rädd. För när Karin kommer ut kommer hon att fortsätta att jaga honom tills han är död. Det tror jag också. Han har nu en frist som kanske bara blir på ca 8 år då han kan vara lugn och leva i lugn och ro. Men tiden går väldigt fort och sedan börjar det hela om igen. Så nu förstår jag att han vill förlänga straff tiden. Jag tror inte att fängelsetiden kommer göra henne bättre. Hon börjar om igen.
Hoppas att hovrätten skärper straffet ordentligt. Det är HOL värd. Han försöker göra lite samhällsnytta och behövs för sina barn. Karin verkar inte vara till någon glädje för någon. Att Karin har haft vissa befattningar inom rättsväsendet ska inte vara något som är någon förmildrande omständighet. Det hon har gjort är verkligen allvarligt.
Citera
2021-02-20, 03:23
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aaronwanbissaka

Hade det varit sant så hade HOL varit utesluten ur advokatsamfundet för han är advokat och inte jurist och har ett högt anseende. Han hade definitivt inte innehaft dom befattningar han har.
Varför googlar du bara inte hans namn innan du ställer en sån idiotisk fråga?

"Henrik arbetar uteslutande med brottmål och undervisar även advokater i straffrätt och retorik. Han är huvudansvarig för advokatsamfundets ekobrottsutbildning och återkommande författare i advokatsamfundets remissarbete."
https://olssonlilja.se/team/henrik-olsson-lilja/
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han är väl advokat inte jurist? Sedan många år.
Har du en källa på det? Media, tingsrätten, en artikel? Någon dom?
Källan är garanterat Karin Cecilia Lilja. En lögn till bland många andra bara.
Karin är helt gränslös... hon ljuger så hon tror sig själv till slut.
Citera
2021-02-20, 04:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Nja, rädd det tror jag inte driver frågan.
KL har redan överklagat så det är väl bara att köra och hoppas hon får nåt extra år inlåst.
BR fick 14 år och KL dito - trots att hon varit igång tidigare.

Han argumenterar för att förberedelse inte ska konsumeras av anstiftan. .
Att det är vitt skilda personer involverade, annat mordvapen och en såpass lång tid emellan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in