Citat:
Ursprungligen postat av
Nibiru2011
Den? Jag pratar om vaccin generellt då ligger effektiviteten betydligt lägre än 95%.
95 procent som du skriver är ett rent hittepå tal eftersom de inte testat de nya vaccinerna på särskilt många äldre ordentligt och hos dom funkar ofta vaccin generellt inte särskilt bra.
Vissa vaccin har en högre effektivitet medan andra har lägre. Mässlingvaccinet har en effektivitet på 97 procent, vilket är väldigt tur då det krävs en väldigt hög vaccinationstäckning för att uppnå flockimmunitet där. Där är det möjligt tack vare det effektiva vaccinet. Samma sak här sars-cov-2 är inte lika smittsamt, så i detta fall kan vi tolerera fler rädda och ynkliga free riders.
Förövrigt brukar ju argumentet från antivaxare låta "Varför ska jag vaccinera mig när äldre är vaccinerade? Då är ju de redan skyddade". Men du verkar vara av annan uppfattning. Åtminstone när du tror att det passar.
Citat:
Sen hade vaccintillverkarna kunnat klämma i med att de skyddar i genomsnitt 99% mot död i a med corona eftersom den siffran verkar ligga på under 1%..
Och du hade gått på det!
Nej, i ett sådant fall hade dödligheten för vaccinerade legat på en hundradel av den siffran. Du hamnar fel med två tiopotenser.
I övrigt var det inte mycket till svar. Säg bara som det är. Du är för korkad för detta. För dum för att hålla käft, vilket bokstavligt talat gör dig till en farlig idiot som förespråkar död, lidande och smitta med fortsatt förlorade jobb, ensamma isolerade människor som inte kan gå på fotboll. Vad du än tycker vore lämpligt.