2021-02-19, 08:53
Medlem
Citat:
En kvinna i Varberg har under åtta års tid fått sjukersättning hon inte har rätt till utbetalt av Försäkringskassan. Nu kräver myndigheten att hon ska betala tillbaka alla pengarna som utbetalats. Totalt handlar det om över trehundratusen kronor.

Kvinnan har i sina ansökningar uppgett att hon endast kan arbeta halvtid. Vid en kontroll med dennes arbetsgivare har det dock visat sig att kvinnan har arbetat betydligt mer än så.

https://www.hn.se/nyheter/varberg/kvinna-kr%C3%A4vs-p%C3%A5-hundratusentals-kronor-av-f%C3%B6rs%C3%A4kringskassan-1.41626782

Någon som vet vem denne e?
Citera
2021-02-19, 09:03
Medlem
Vad sexistiskt och orättvist att kräva pengar av en... kvinna.

Felet här är att begära att en kvinna ska vara hederlig och inte girig. Som att be en fisk att inte simma i vatten utan flyga istället.
Citera
2021-02-19, 11:19
Medlem
Deagle66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtenslos
https://www.hn.se/nyheter/varberg/kvinna-kr%C3%A4vs-p%C3%A5-hundratusentals-kronor-av-f%C3%B6rs%C3%A4kringskassan-1.41626782

Någon som vet vem denne e?

En birdagsfuskande kärring som utnytjat det svaga systemet i Sverige.

Tror knappast att f-kassan kommer få en enda krona tillbaka.
Citera
2021-02-19, 11:21
Medlem
Försäkringskassan är ett maffiaföretag som lurar människor. Bra gjort av kvinnan. Sug ut dem.
Citera
2021-02-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Försäkringskassan är ett maffiaföretag som lurar människor. Bra gjort av kvinnan. Sug ut dem.

Du har missat grejen med att det är vi arbetande medborgare i samhället som betalar för dessa bidragsfuskare? Delar av vår skatt går till att betala sjukersättningar och bidrag. Så den här kvinnan har med andra ord levt på våra skattepengar och fuskat sig till dessa. Skattepengar som kunde ha lagts på andra mer vettiga saker.

Hoppas hon får betala tillbaka varenda öre, med ränta..... hon kommer hamna hos Kronofogden om hon inte betalar sin skuld.
Citera
2021-02-19, 15:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wnobvi
Du har missat grejen med att det är vi arbetande medborgare i samhället som betalar för dessa bidragsfuskare? Delar av vår skatt går till att betala sjukersättningar och bidrag. Så den här kvinnan har med andra ord levt på våra skattepengar och fuskat sig till dessa. Skattepengar som kunde ha lagts på andra mer vettiga saker.

Grejen är att de arbetar konstant för betala ut så lite som möjligt till människor. De beter sig som att det är deras pengar och man ska vara glad om man får ett öre. Noll empati. Läs om alla vansinniga historier folk har om detta pack. Struntar i om mina skattepengar hamnar hos någon kärring så länge det kan skada dem.
Citera
2021-02-19, 18:43
Medlem
Detta måste ju bara handla om H.S?
Citera
2021-02-19, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Popcornhink
Detta måste ju bara handla om H.S?

Missade att hon arbetat, då kan det inte handla om H.S
Citera
2021-02-19, 18:54
Medlem
Larasofts avatar
Värre med dem som får allsköns hjälp och simulerar till 100 %, att arbeta deltid trots nedsatt arbetsförmåga är lindrigare.
Citera
2021-02-19, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Värre med dem som får allsköns hjälp och simulerar till 100 %, att arbeta deltid trots nedsatt arbetsförmåga är lindrigare.

Kan nästan tippa allt på att denne individ kört på "psykiska" problem. Största frågan är hur kom personen undan såpass länge? Vore intressant med namn osv men kommer vara svårt då de inte finns en polisanmälan.
Citera
2021-02-19, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yottameter
Grejen är att de arbetar konstant för betala ut så lite som möjligt till människor. De beter sig som att det är deras pengar och man ska vara glad om man får ett öre. Noll empati. Läs om alla vansinniga historier folk har om detta pack. Struntar i om mina skattepengar hamnar hos någon kärring så länge det kan skada dem.

Jag har läst allt, aldrig haft några bekymmer själv. Aldrig hört någon i min omgivning haft problem. Många gånger tror jag de handlar om hur folk uppfattar FK än och verkligen höra faktan FK presenterar. Så som nu med denne återbetalning, denna kan personen ifråga putta upp hur länge han vill, hen kan till och med gå tillbaka till 50% och fortfarande få pengar utan och behöva betala tillbaka pengarna. Så ja, hen är moderna samhällets kriminella.
Citera
2021-02-19, 21:23
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blixtenslos
Jag har läst allt, aldrig haft några bekymmer själv. Aldrig hört någon i min omgivning haft problem. Många gånger tror jag de handlar om hur folk uppfattar FK än och verkligen höra faktan FK presenterar. Så som nu med denne återbetalning, denna kan personen ifråga putta upp hur länge han vill, hen kan till och med gå tillbaka till 50% och fortfarande få pengar utan och behöva betala tillbaka pengarna. Så ja, hen är moderna samhällets kriminella.

Jag var sjuk ett par veckor 2018 eller 2019 och det var inga problem med försäkringskassan. De ringde till och med upp och sade att jag inte ändrat årsinkomst hos dem på över 7 år och frågade om det stämde eller om jag ville ändra, eller vad det var. Hade ingen aning om att man skulle göra det manuellt.
FK <3
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in