2021-02-19, 18:37
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
I alla dessa år så har det varit en nettoökning av personer med liknande bakgrund som hamnar i utanförslapsområden. Sverige har naturligtvis inte haft kapacitet att ta upp dessa på arbetsmarknaden. Därför hamnar de i gäng och kriminalitet.

Italienare och Irländare kom i stora mängder till USA och var ofta kriminella. Anses de vara "undermänniskor" idag i USA?

Bilden av svenskarna som kom till USA var verkligen inte positiv heller. Om det blev för många så ansågs de bilda klaner, de kunde slåss och terrorisera amerikanerna och de var högljudda och skräniga:
https://www.jstor.org/stable/40918382?seq=1

Stoppa ytterligare inflyttning till utanförskapsområdena, och de försvinner som en våt fläck på badrumsgolvet dunstar bort. Jag lovar. 110%. Nej 200%.

Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
För det andra så kanske du inte inser det själv, men när du skriver att det är okej att hävda att "Sverige ska vara och förbli ett sekulärt land med starkt skydd för kvinnor och minoriteters rättigheter" så har du redan blandat in både kultur och religion i det hela. Hur tänkte du exempelvis förena en kultur/religion som gör gällande att kvinnor ska skyla sig på allmän plats med kvinnors rättighet att själva bestämma hur de vill gå klädda? Antingen måste rimligtvis det ena eller andra ge vika..

Självklart! Och det som ska ge vika då är kvinnoförtryck i form av heltäckande religiös täckning som burka, hijab eller andra liknande kläder. De hör inte hemma i Sverige och jag är öppen för någon form av förbud om det kan formuleras rättssäkert.

Men återigen: När du ser en sådan kvinna med hennes små barn, så är det oerhört ovanligt att barnen också är klädda så. Har nog aldrig sett det. Nästa generation integreras bättre, och bättre och bättre. Vi vet att det funkar så (om man inte ökar på inflyttningen av nyanlända till utanförskapsområdena).
Citera
2021-02-19, 18:38
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korrekturlack
Antar att du bor i hyresrätt. Om detta skulle hända och det helt plötsligt skulle finnas ca 1 miljon färre individer som konkurrerar om hyreskontrakt skulle det spola
hela bostadsmarknadenn och hela Sveriges ekonomi skulle följa med i skitvattet.

Kortsiktigt så är det dåligt men långsiktigt så är det ett måste att deportera 90% av alla muslimer och negrer.
Citera
2021-02-19, 18:39
Medlem
Jag tycker att SD utgör en kulturell belastning.
Citera
2021-02-19, 18:40
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yoweri
Ett mediadrev är ett kvitto på att Jimmie har rätt.
Härligt att se trötta SD röra till på redaktionerna och partikanslierna, det händer inte ofta längre.

Personligen tycker jag SD rör sig för nära mellanmjölk/Moderaterna, därför röstar jag på AfS.

Med det sagt - Bra Jimmie! Arnstad lägga nog in på psyket när som helst

Smart att rösta på AfS när Sverige nu är så nära undergång... jättesmart, verkligen.

Sverige kommer inte överleva 4 år till av detta helvete, finns ju inte en chans. Sverige kommer att kollapsa i inbördeskrig eller något.

Har du lite hjärna så röstar du på ett parti som har möjligheter att förändra. AfS har inte möjlighet att göra någonting.

Men rösta du för Sveriges undergång, vi som har hjärna lämnar landet innan det hela brakar ihop, och kan i säkerhet sitta och titta utifrån och se hur hela skiten rasar ihop
Citera
2021-02-19, 18:42
Medlem
Mein Fuhrer Jimmie!
Citera
2021-02-19, 18:42
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen

Då är vi två!
Citera
2021-02-19, 18:43
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
I alla dessa år så har det varit en nettoökning av personer med liknande bakgrund som hamnar i utanförslapsområden. Sverige har naturligtvis inte haft kapacitet att ta upp dessa på arbetsmarknaden. Därför hamnar de i gäng och kriminalitet.

Italienare och Irländare kom i stora mängder till USA och var ofta kriminella. Anses de vara "undermänniskor" idag i USA?

Bilden av svenskarna som kom till USA var verkligen inte positiv heller. Om det blev för många så ansågs de bilda klaner, de kunde slåss och terrorisera amerikanerna och de var högljudda och skräniga:
https://www.jstor.org/stable/40918382?seq=1

Stoppa ytterligare inflyttning till utanförskapsområdena, och de försvinner som en våt fläck på badrumsgolvet dunstar bort. Jag lovar. 110%. Nej 200%.

Självklart! Och det som ska ge vika då är kvinnoförtryck i form av heltäckande religiös täckning som burka, hijab eller andra liknande kläder. De hör inte hemma i Sverige och jag är öppen för någon form av förbud om det kan formuleras rättssäkert.

Men återigen: När du ser en sådan kvinna med hennes små barn, så är det oerhört ovanligt att barnen också är klädda så. Har nog aldrig sett det. Nästa generation integreras bättre, och bättre och bättre. Vi vet att det funkar så (om man inte ökar på inflyttningen av nyanlända till utanförskapsområdena).

Så, med tanke på att du trots allt har åsikter om andras kultur och/eller religionsutövning har du alltså ändrat dig, eller kommit ut som imbecill?

Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
...

Saker som man absolut inte bör blanda in (om man inte är imbecill):

- Vilken religion folk tror på, hudfärg, kultur

...
Citera
2021-02-19, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är DU som hela tiden pratar om somaliska föräldrar i Sverige. Är du helt besatt av somalier eller?

Jag förstår att du är kåt på somalier och det har du ju så klart all rätt att vara, det är ett fritt land, men du behöver inte framställa dig dummare än vad du är. Och du är ju redan jävligt dum, så dummare än så behöver du liksom inte framställa dig... du anstränger dig bara i onödan.

Ärligt talat så får du gärna flytta från Sverige, det sista Sverige behöver är ännu en analfabet som går arbetslös dagarna i ända
Vi är överens. Analfabeter från Afghanistan, Somalia, Syrien, Eritrea mfl kan åka hem. Vi behöver inte dem.
Citera
2021-02-19, 18:49
Medlem
Talespins avatar
Citat:

Jag tycker att du är en korkad kulturmarxist.

Vi kan kan bara lösa Sveriges problem på ett sätt och det är att skicka tillbaka 9/10 som har kommit till Sverige sedan Reinfeldt fick makten.
Citera
2021-02-19, 18:50
Medlem
Citat:
Det säger en hel del om dig. När ska du vakna?
Citera
2021-02-19, 18:51
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maaraadona
Mein Fuhrer Jimmie!

Om det ändå vore så bra. Sverige behöver en Hitler nu mer än någonsin.
Citera
2021-02-19, 18:51
Awaiting Email Confirmation
Porrmorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Det är DU som hela tiden pratar om somaliska föräldrar i Sverige. Är du helt besatt av somalier eller?

Jag förstår att du är kåt på somalier och det har du ju så klart all rätt att vara, det är ett fritt land, men du behöver inte framställa dig dummare än vad du är. Och du är ju redan jävligt dum, så dummare än så behöver du liksom inte framställa dig... du anstränger dig bara i onödan.

Ärligt talat så får du gärna flytta från Sverige, det sista Sverige behöver är ännu en analfabet som går arbetslös dagarna i ända

Om han flyttar från Sverige, hur ska han då uttrycka sig fritt? Då är han ju inte längre i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in