Citat:
Ursprungligen postat av
Offervilja
Jag skrev för ett tag sedan här i tråden att vi nu när Radio Svegot och Det fria Sverige är så himla bra skulle få se en massa attacker mot dem från alla möjliga håll och kanter. Exakt så har det blivit också.
Mina betyg på en skala 1-100 på hur bra Radio Svegots olika poddar är:
Fredagstinget 98
Kväll med Svegot 97
På gamla och nya stigar 85
Veckans hädelser 72
Kvinnofällan 71
Sverige vaknar 69
Passningen (har lyssnat för lite på det programmet för att kunna betygsätta det)
Radio Svegot-gänget har givit mig tillbaka både kamplusten och livslusten igen!
Vilken är er favoritpodcast?
Tycker Svegots satsning på att bredda utbudet och slopandet av betalväggen är bra och ett steg i rätt riktning. Min ranking är som följer:
Kväll med Svegot och Fredagstinget är stabila, man vet vad man får. Nationalistiska diskussionsprogram med både nyheter och lite mer ideologiskt stuk. Ett bra komplement till mainstreamprogram.
På gamla och nya stigar är bra, gillar Jalle och Robin. Intressanta ämnen med kunniga herrar. Svegots bästa program enligt mig.
Veckans hädelser har efter lite seg start kommit igång. Frodi skulle behöva en tyngre sparringpartner än den mediokra Ludvig, men som helhet funkar det bra.
Kvinnofällan har jag inte lyssnat på, min tid är begränsad.
Sverige vaknar är svagt, Ludvig och Björn är tämligen ointressanta och programmet lyfter inte. Har ännu inte lyssnat färdigt på ett enda avsnitt av Sverige vaknar.
Passningen är bra, finns potential. Kul med en nationalistisk pod om idrott.
---
Jag slängde iväg en stödprenumeration till Svegot nu när de breddat sitt utbud och fimpat betalväggen. Svensk nationalism behöver lite uppmuntran och stöd. Förövrigt tycker jag
DjungelBruno
snarast bör teckna en stödprenumeration då hen inte verkar göra annat än lyssna på Svegot medan hen gråtrunkar. Det är dags att hen börja betala för sin konsumtion.