2021-02-19, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Personen i fråga var inte helt anonym.

Bara att åka dit. Men du har såklart inte tid. Du har ju fullt upp att spendera hundratals timmar på flashback.
Vem var personen, då?

Jag har arbete, familj att ta hand om, vardagsbestyr som ska skötas. Att ringa och boka en tid för ett snabbt besök i chateu Eriksson, ligger ganska långt ner på min prioriteringslista.
Citera
2021-02-19, 18:43
Medlem
MrRainess avatar
Jag har faktiskt varit i huset. Personerna där är som regel trevliga. Men det är kanske inga man reser land och rike runt för att träffa. Huset i sig har fungerande toaletter, en ganska stor samlingsyta och en disk där de säljer kaffe och varmkorv. Sen finns några bord och hyllor som kallas för butik. Ligger lite böcker, t shirts, kaffemuggar och Fohlins produkter att konsumera. Det finns ett rum som kallas för biblioteket som innehåller några hyllor med böcker och några fåtöljer att sitta i. Och det är väl ungefär det som är. Uppskattar att det var 3-4 personer när jag var där.
Citera
2021-02-19, 21:25
Medlem
Nyreggadjudes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Jag tyckte inte alls om dig när du skrev lögner om att Det fria Sverige är en förening som välkomnar Thailandsknullgubbar till sina evenemang, men det du skriver nu kan säkert vara sant. Du verkar vara en intelligent och kunnig person som hjälper till att göra Flashback Forum till en intressant plats att hänga på. I morgon kommer det ut ett nytt avsnitt av favoritpodcasten Fredagstinget. Då jävlar ska jag lyssna och njuta med mina fjärdedelsengelska utstående öron igen. Vilken Radio Svegot-podcast tycker du är den bästa, Nyreggadjude?

Jag vet inte om de direkt välkomnar den typen, men de är väl inte uteslutna från att närma sig föreningen. Ett halvaktuellt exempel med den där snubben som inte fick ta sin orientaliska brutta till Sverige samtidigt som han klagade på invandringen är väl DFS-sympatisör, om jag inte minns fel.

Jag har inte hållit reda på poddarna, men den med Frodi och Ludvig har jag lyssnat lite på. Frodi är dock en suspekt typ som är svår att få grepp om. Ludvig (med flera i DFS-lägret) har ägnat sig åt det som kan beskrivas som normiskritik av främlingssituationen, där man stör sig så mycket på invandrarna (vilket visserligen är förståeligt) att det mesta eller tillräckligt mycket av kritiken riktas mot dem istället för de styrande krafterna, och i sina resonemang därmed kommit farligt nära det mest skadliga av allt: Assimilering.
Citera
2021-02-19, 23:41
Medlem
Offerviljas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyreggadjude
Jag vet inte om de direkt välkomnar den typen, men de är väl inte uteslutna från att närma sig föreningen. Ett halvaktuellt exempel med den där snubben som inte fick ta sin orientaliska brutta till Sverige samtidigt som han klagade på invandringen är väl DFS-sympatisör, om jag inte minns fel.
På den vidriga counterjihadisten Ingrid Carlqvists tid hade Det fria Sverige väldigt många värdelösa medlemmar, men jag tror inte att de är kvar längre. Det fria Sverige är numera en förening för coola och bra människor.

---

Nytt avsnitt av Fredagstinget:

https://odysee.com/@RadioSvegot:5/fredagstinget23:a
Citera
2021-02-20, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Jag har faktiskt varit i huset. Personerna där är som regel trevliga. Men det är kanske inga man reser land och rike runt för att träffa. Huset i sig har fungerande toaletter, en ganska stor samlingsyta och en disk där de säljer kaffe och varmkorv. Sen finns några bord och hyllor som kallas för butik. Ligger lite böcker, t shirts, kaffemuggar och Fohlins produkter att konsumera. Det finns ett rum som kallas för biblioteket som innehåller några hyllor med böcker och några fåtöljer att sitta i. Och det är väl ungefär det som är. Uppskattar att det var 3-4 personer när jag var där.
Se där! Det låter ju som mitt hem, förutom att jag inte har några av Markus sweat shop-produkter liggandes. En annan skillnad är att mitt hem kostade mindre, betalades ur egen ficka och har byggts på av mig själv och inte slavarbetskraft.
Citera
2021-02-20, 15:51
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Jag skrev för ett tag sedan här i tråden att vi nu när Radio Svegot och Det fria Sverige är så himla bra skulle få se en massa attacker mot dem från alla möjliga håll och kanter. Exakt så har det blivit också.

Mina betyg på en skala 1-100 på hur bra Radio Svegots olika poddar är:

Fredagstinget 98
Kväll med Svegot 97
På gamla och nya stigar 85
Veckans hädelser 72
Kvinnofällan 71
Sverige vaknar 69
Passningen (har lyssnat för lite på det programmet för att kunna betygsätta det)

Radio Svegot-gänget har givit mig tillbaka både kamplusten och livslusten igen!

Vilken är er favoritpodcast?

Tycker Svegots satsning på att bredda utbudet och slopandet av betalväggen är bra och ett steg i rätt riktning. Min ranking är som följer:

Kväll med Svegot och Fredagstinget är stabila, man vet vad man får. Nationalistiska diskussionsprogram med både nyheter och lite mer ideologiskt stuk. Ett bra komplement till mainstreamprogram.

På gamla och nya stigar är bra, gillar Jalle och Robin. Intressanta ämnen med kunniga herrar. Svegots bästa program enligt mig.

Veckans hädelser har efter lite seg start kommit igång. Frodi skulle behöva en tyngre sparringpartner än den mediokra Ludvig, men som helhet funkar det bra.

Kvinnofällan har jag inte lyssnat på, min tid är begränsad.

Sverige vaknar är svagt, Ludvig och Björn är tämligen ointressanta och programmet lyfter inte. Har ännu inte lyssnat färdigt på ett enda avsnitt av Sverige vaknar.

Passningen är bra, finns potential. Kul med en nationalistisk pod om idrott.

---

Jag slängde iväg en stödprenumeration till Svegot nu när de breddat sitt utbud och fimpat betalväggen. Svensk nationalism behöver lite uppmuntran och stöd. Förövrigt tycker jag DjungelBruno
snarast bör teckna en stödprenumeration då hen inte verkar göra annat än lyssna på Svegot medan hen gråtrunkar. Det är dags att hen börja betala för sin konsumtion.
Senast redigerad av Erik.Blodyx 2021-02-20 kl. 15:53.
Citera
2021-02-21, 11:18
Medlem
När flyttade Dan och varför?
Citera
2021-02-21, 12:48
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
När flyttade Dan och varför?
Var väl snart ett år sen, typ?

Frugan trivdes väl inte i Sverige vad jag hört. Någon kanske vet mer om det?
Citera
2021-02-21, 17:02
Medlem
Abdul-alAzizs avatar
Citat:
På den vidriga counterjihadisten Ingrid Carlqvists tid hade Det fria Sverige väldigt många värdelösa medlemmar, men jag tror inte att de är kvar längre. Det fria Sverige är numera en förening för coola och bra människor.
Ingrid Carlqvist är ju hyfsat vettig.

Magnus o Dan däremot...
En som inte ens har gått ut grundskolan försöker låta intelligent i podden, o den andre har lämnat Sverige o Svenskarnas Hus o bosatt sig i Tyskland. Hur svenskt är det?

Hur länge kommer "Det fria Sverige" att finnas kvar tror ni? Pengarna från när de säljer huset o korvrullningsmaskinen kommer att gå rakt ner i Magnus o Dans fickor. Lättlurade jävlar som går med i "Det fria Sverige", o sen lägga en hundring på radion, o en hundring på tidningen Nationalisten. Men fortsätt ni offra söndagssteken o växla in pengarna till Svegot-mynt istället...

När kommer förresten oljeporträtten upp?
Citera
2021-02-22, 12:14
Avslutad
Jaså, Frändelöv är borta? Är hon den grötiga skånskan också borta, Eva-Marie? Och Offerviljas favorit i hela världen, Ingrid och hennes släpvagn Maria. Vem är kvar av originaluppsättningen som presenterades när föreningen startade? Är anabolabögen kvar?

Jag undrar dessutom i likhet med ovanstående skribent ifall oljeporträtten är målade och upphängda vid Svenskarnas Korvrullningsmaskin än?
Citera
2021-02-22, 21:03
Medlem
Joe Blows avatar
Det allra roligaste med Svegot är Magnus oändliga substanslösa haranger, i allt väsentligt på ett eller annat sätt, när man inser att han på allvar tror att han pratar inför ett helt folk.
Citera
2021-02-22, 22:14
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Det allra roligaste med Svegot är Magnus oändliga substanslösa haranger, i allt väsentligt på ett eller annat sätt, när man inser att han på allvar tror att han pratar inför ett helt folk.

Det blev en fet gubbe som lufsar fram till sin korvrullningsmaskin i ett hus i Älgarås istället för en nationell revolution.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in