2021-02-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Det är väl inget sjukt i att tycka att Mona är en liten läckerbit?
Jo.

Hon är ful, slutade vara fertil för 30 år sedan, är sosse, feminist och muslimkramare.
Citera
2021-02-18, 22:16
Medlem
Befarade att Monas självbiografi skulle göra henne en smula mer salongsfähig, men det verkar glädjande nog inte ha fallit särskilt väl ut. Lanseringen kom mitt i covid, så en massa potentiell exponering sögs ner i ett svart hål, och de intervjuer hon gjorde, som i Expressen, var smärre katastrofer där hon bara befäste bilden av sig själv som fifflare och notorisk lögnare, en omoralisk person. Det var en del dåliga recensioner också. Hur försäljningen gick vet jag inte, men det verkar inte som att läsarna tog del av hennes bok med någon större glädje och nyfikenhet. Jag tror ärligt talat att även de mer hjärntvättade lagren av befolkningen är trötta på Mona vid det här laget. Hon upplevs som en föredetting, en människa med låg energi och oförmåga att ta eget ansvar, någon som sprider bitterhet omkring sig. Rent objektivt är man då färdig att pensionera sig från allt offentligt liv.
Senast redigerad av Charvet 2021-02-18 kl. 22:23.
Citera
2021-02-18, 22:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Jo.

Hon är ful, slutade vara fertil för 30 år sedan, är sosse, feminist och muslimkramare.

Det är ju väldigt fina egenskaper tycker jag.
Citera
2021-02-18, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag vet bara att hon var trakasserad låångt innan Tobleronen. Några fonder vet jag ingenting om. Jag lever ett eget liv och rotar inte i andras. Just nu tittar jag på ett trevligt tv-program.

Nej, för fan, hon gjorde inga spektakulära saker innan Toblerone-skandalen briserade. Jo, det gjorde hon i och för sig, men ingen visste om det heller då. Förräns några journalister började rota på MSM (= Expressen) i vad hon haft för sig.
Det är en efterhandskonstruktion som mycket annat kring hennes förehavanden, att hon skulle vara avskydd redan innan Tobleronen.
Nåja, nu lär det inte komma fram vad fan som har hänt ändå?
Jag tror att MSM skiter i detta, de vill inte rota i skiten.
Det stinker för mycket.
Vad som var syftet med att tillskansa sig ett så stort lån, via bulvanen Labbe när
hon var så hårt skuldsatt verkar ju konstigt
Och varför förde hon över drygt 3 miljoner till Labbe under cirka tre år?
Varför behövde Labbe så mycket pengar?
I och för sig vet vi ju att "livvaktsjobbet" var ett riktigt "glidarjobb",
där han inte behövde göra något alls...
Det är mycket här som inte alls passar in.
Om planerna hade gått i lås, vad hade hänt då?
Det står att hennes Parti försökte styra upp det hela, men de gav tydligen upp, Varför?
- Det finns bara ett svar och det är att hon troligen inte ens var ärlig mot sitt eget Parti...
Det är därför hon inte är medlem i Partiet längre...

Citat:
Några fonder vet jag inget om.

Det var Anna Lindhs minnesfond som omsatte 21 eller 23 miljoner av de pengarna så försvann huvuddelen av dessa under Mona Sahlins ledning. Som Samordnare mot våldsbejakande extremism basade Mona Sahlin dessutom över en budget på 63 miljoner på två år. Men pengarna var slut innan de två åren hade gått till ända. Och hon blev tydligen utkastad. Och fick avsluta innan hennes kontrakt löpte ut.
Pengarna rann tydligen mellan fingrarna på Mona Sahlin, men vart de gick är tydligen inte lätt att räkna ut, precis...

Citat:
Jag lever ett eget liv och rotar inte i andras.

Bra så förstås ! Men något är riktigt skumt i och med att hon inte kunde behålla sin position inom Partiet, och anledningen till det kan man bara spekulera i. Man kan ju i och för sig anta att det finns fler förskingringar innan minnesfonden.
Snurrig historia i vilket fall som helst...
I alla fall sanslöst roligt och knasigt att kasta en miljon i sjön bara så där vid Solsidan
Det är ju helt igenom skitkul
Vilka pajaser alltså?
Senast redigerad av NegerStryparen 2021-02-18 kl. 23:10.
Citera
2021-02-18, 23:18
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charvet
Befarade att Monas självbiografi skulle göra henne en smula mer salongsfähig, men det verkar glädjande nog inte ha fallit särskilt väl ut. Lanseringen kom mitt i covid, så en massa potentiell exponering sögs ner i ett svart hål, och de intervjuer hon gjorde, som i Expressen, var smärre katastrofer där hon bara befäste bilden av sig själv som fifflare och notorisk lögnare, en omoralisk person. Det var en del dåliga recensioner också. Hur försäljningen gick vet jag inte, men det verkar inte som att läsarna tog del av hennes bok med någon större glädje och nyfikenhet. Jag tror ärligt talat att även de mer hjärntvättade lagren av befolkningen är trötta på Mona vid det här laget. Hon upplevs som en föredetting, en människa med låg energi och oförmåga att ta eget ansvar, någon som sprider bitterhet omkring sig. Rent objektivt är man då färdig att pensionera sig från allt offentligt liv.

Läste ett reportage där de frågade socialdemokrater med offentliga uppdrag om vad de tyckte om boken, var ytterst få som läst den och de som gjort det var besvikna eller riktigt förbannade över innehållet.
Citera
2021-02-18, 23:41
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NegerStryparen
Nej, för fan, hon gjorde inga spektakulära saker innan Toblerone-skandalen briserade. Jo, det gjorde hon i och för sig, men ingen visste om det heller då. Förräns några journalister började rota på MSM (= Expressen) i vad hon haft för sig.
Det är en efterhandskonstruktion som mycket annat kring hennes förehavanden, att hon skulle vara avskydd redan innan Tobleronen.
Nåja, nu lär det inte komma fram vad fan som har hänt ändå?
Jag tror att MSM skiter i detta, de vill inte rota i skiten.
Det stinker för mycket.
Vad som var syftet med att tillskansa sig ett så stort lån, via bulvanen Labbe när
hon var så hårt skuldsatt verkar ju konstigt
Och varför förde hon över drygt 3 miljoner till Labbe under cirka tre år?
Varför behövde Labbe så mycket pengar?
I och för sig vet vi ju att "livvaktsjobbet" var ett riktigt "glidarjobb",
där han inte behövde göra något alls...
Det är mycket här som inte alls passar in.
Om planerna hade gått i lås, vad hade hänt då?
Det står att hennes Parti försökte styra upp det hela, men de gav tydligen upp, Varför?
- Det finns bara ett svar och det är att hon troligen inte ens var ärlig mot sitt eget Parti...
Det är därför hon inte är medlem i Partiet längre...

Det var Anna Lindhs minnesfond som omsatte 21 eller 23 miljoner av de pengarna så försvann huvuddelen av dessa under Mona Sahlins ledning. Som Samordnare mot våldsbejakande extremism basade Mona Sahlin dessutom över en budget på 63 miljoner på två år. Men pengarna var slut innan de två åren hade gått till ända. Och hon blev tydligen utkastad. Och fick avsluta innan hennes kontrakt löpte ut.
Pengarna rann tydligen mellan fingrarna på Mona Sahlin, men vart de gick är tydligen inte lätt att räkna ut, precis...

Bra så förstås ! Men något är riktigt skumt i och med att hon inte kunde behålla sin position inom Partiet, och anledningen till det kan man bara spekulera i. Man kan ju i och för sig anta att det finns fler förskingringar innan minnesfonden.
Snurrig historia i vilket fall som helst...
I alla fall sanslöst roligt och knasigt att kasta en miljon i sjön bara så där vid Solsidan
Det är ju helt igenom skitkul
Vilka pajaser alltså?
Gode gud vad mycket text. Kommunicerar jag med ngn som kallar sig för NegerStryparen? Jag kanske drömmer?? Läser kanske ditt inlägg på lördag. Nu ska jag ta min nattmedicin och sova.
Citera
2021-02-19, 11:32
Medlem
efedrinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Eller så hände det aldrig. Hennes berättelse om när hon blev räddad av några babbar på tunnelbanan från några nazistiska skinnheads lät lika trolig som när muslimska kvinnor berättar om slöjdragningar.

Slumpen verkar hamna lite för många gånger på hennes sida.

Ofta skruvade händelser som det inte finns några vittnen på.

Varför händer det inte Carl Bildt till exempel, och att han repeterar
det i Media så fort han får chansen..
Senast redigerad av efedrinkungen 2021-02-19 kl. 11:33. Anledning: stavfel
Citera
2021-02-19, 13:50
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herakleios
Läste ett reportage där de frågade socialdemokrater med offentliga uppdrag om vad de tyckte om boken, var ytterst få som läst den och de som gjort det var besvikna eller riktigt förbannade över innehållet.
Vad var det för reportage? Finns det?
Citera
2021-02-19, 13:53
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Visst expert på att strula till det är hon. Men den som gjorde mig mest irriterad var janne. Trodde att han hade hög social kompetens privat.
Jag tror inte han kunde riktigt tillåta Mona att sitta där och ljuga helt ohämmat, tror du?

Tillägg: usch vad irriterande att läsa om "Tobleronen" här. Ni vet väl om att det inte bara var en Toblerone hon inhandlade på sossarnas kreditkort? Företagskort får inte användas privat, men hon handlade för ca 50 000 kr på den och när hon blrev påkommen sa hon i åratal att "vaddå, jag tog bara ett litet förskott på lönen och det kan vem som helst göra".
Senast redigerad av LuluBrooksie 2021-02-19 kl. 14:01.
Citera
2021-02-20, 01:30
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
Vad var det för reportage? Finns det?

Använd Google din förbannade kretin.
Citera
2021-02-20, 01:36
Moderator
Schlesiens avatar
Citat:
Citat:
Använd Google din förbannade kretin.
Du namnger inte en enda av de personer som uttalade sig där du läste.

Det låter lite underligt att "socialdemokrater med offentliga uppdrag" skulle ha särskilda förväntningar på Sahlins bok 2020.
Senast redigerad av Schlesien 2021-02-20 kl. 01:41.
Citera
2021-03-25, 19:45
Medlem
zoomlanders avatar
Den här människan måste vara en tvättäkta psykopat.

Gör bort sig gång efter annan och sitter sedan och blånekar . Sjuk människa är hon. Jag kommer köpa en flaska champagne dagen hon lämnar jordelivet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in