Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Jag vet bara att hon var trakasserad låångt innan Tobleronen. Några fonder vet jag ingenting om. Jag lever ett eget liv och rotar inte i andras. Just nu tittar jag på ett trevligt tv-program.
Nej, för fan, hon gjorde inga spektakulära saker innan Toblerone-skandalen briserade. Jo, det gjorde hon i och för sig, men ingen visste om det heller då. Förräns några journalister började rota på MSM (= Expressen) i vad hon haft för sig.
Det är en efterhandskonstruktion som mycket annat kring hennes förehavanden, att hon skulle vara avskydd redan innan Tobleronen.
Nåja, nu lär det inte komma fram vad fan som har hänt ändå?
Jag tror att MSM skiter i detta, de vill inte rota i skiten.
Det stinker för mycket.
Vad som var syftet med att tillskansa sig ett så stort lån, via bulvanen Labbe när
hon var så hårt skuldsatt verkar ju konstigt

Och varför förde hon över drygt 3 miljoner till Labbe under cirka tre år?
Varför behövde Labbe så mycket pengar?
I och för sig vet vi ju att "livvaktsjobbet" var ett riktigt "glidarjobb",
där han inte behövde göra något alls...
Det är mycket här som inte alls passar in.
Om planerna hade gått i lås, vad hade hänt då?
Det står att hennes Parti försökte styra upp det hela, men de gav tydligen upp, Varför?
- Det finns bara ett svar och det är att hon troligen inte ens var ärlig mot sitt eget Parti...
Det är därför hon inte är medlem i Partiet längre...
Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Några fonder vet jag inget om.
Det var Anna Lindhs minnesfond som omsatte 21 eller 23 miljoner av de pengarna så försvann huvuddelen av dessa under Mona Sahlins ledning. Som Samordnare mot våldsbejakande extremism basade Mona Sahlin dessutom över en budget på 63 miljoner på två år. Men pengarna var slut innan de två åren hade gått till ända. Och hon blev tydligen utkastad. Och fick avsluta innan hennes kontrakt löpte ut.
Pengarna rann tydligen mellan fingrarna på Mona Sahlin, men vart de gick är tydligen inte lätt att räkna ut, precis...
Citat:
Ursprungligen postat av
afvongreve
Jag lever ett eget liv och rotar inte i andras.
Bra så förstås ! Men något är riktigt skumt i och med att hon inte kunde behålla sin position inom Partiet, och anledningen till det kan man bara spekulera i. Man kan ju i och för sig anta att det finns fler förskingringar innan minnesfonden.
Snurrig historia i vilket fall som helst...
I alla fall sanslöst roligt och knasigt att kasta en miljon i sjön bara så där vid Solsidan
Det är ju helt igenom skitkul

Vilka pajaser alltså?