2021-02-13, 16:01
Medlem
Smaka-migs avatar
Är det försent att hoppa på det här tåget?
Citera
2021-02-13, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smaka-mig
Är det försent att hoppa på det här tåget?

Nej, jag tror ju inte det. Men det är givetvis upp till var och en. Föredrar personligen att investera i samband med rapporter, vilket vi fick i veckan.
Citera
2021-02-14, 00:28
Medlem
Ännu borde det finnas lite uppsida kvar, med tanke på att hela USA inte har legaliserat internetgambling ännu?
Citera
2021-02-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Ännu borde det finnas lite uppsida kvar, med tanke på att hela USA inte har legaliserat internetgambling ännu?

Lite uppsida? Uppsidan är enorm. Fortsätter Evo behålla det marknadsmonopol de besitter idag om 10 år så är Evolution med på top-5 över Sveriges största börsbolag.

Och som det ser ut just nu så finns det väl inget som tyder på att dom är på väg att tappa det, snarare tvärtom så verkar de dra ifrån sina konkurrenter allt mer.
Citera
2021-02-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av APMINISTERN
Köpte in mig på 1004 för 50k, mitt största aktieinnehav, så nu håller jag tummar och tår.
Nej jag kan inget om aktier, men nyfiken och vill inte ha pengar på banken.
Hoppas inte man är för sent ute men det får väl framtiden utvisa?

Du är knappast för sent ute, även om det kanske inte är rimligt att anta att kursutvecklingen kommande 12 månader kommer vara lika starkt som senaste 12. Men Evo släppte en rapport förra veckan som var riktigt stark på många parametrar. Skulle ge rapporten 4/5 i betyg.

Men oavsett vilket tycker jag det är viktigt med diversifiering. Är Evolution ditt enda aktieinnehav skulle jag rekommendera att sälja av hälften, och köpa 2-4 andra bolag för de pengarna. Vill du ha tips på andra investeringar så hojta.

Annars är det helt rätt att ha Evo som största innehav i portföljen, det har jag med
Citera
2021-02-19, 03:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Lite uppsida? Uppsidan är enorm. Fortsätter Evo behålla det marknadsmonopol de besitter idag om 10 år så är Evolution med på top-5 över Sveriges största börsbolag.

Och som det ser ut just nu så finns det väl inget som tyder på att dom är på väg att tappa det, snarare tvärtom så verkar de dra ifrån sina konkurrenter allt mer.

Jag hoppas du har rätt Är mitt näst största innehav och dryga 13% av portföljen.
Citera
2021-02-22, 15:18
Medlem
Jag köpte för 200.000 2015. Men nu är det över värderat och snart är spelbrachen slut, så sälj ni som kan! Sålde mina 7140 aktier strax äver 1000kr per aktie. Hej på er!!!
Citera
2021-03-10, 16:05
Medlem
hubbymasterss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Jag hoppas du har rätt Är mitt näst största innehav och dryga 13% av portföljen.

Drygt 29% här. Kommer hålla hårt i mitt innehav och sälja av om nåt år när den är värd 3-4 gånger mer än den ligger på nu.
Citera
2021-03-16, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XxDrag0N-Sl4y3RxX
Du är knappast för sent ute, även om det kanske inte är rimligt att anta att kursutvecklingen kommande 12 månader kommer vara lika starkt som senaste 12. Men Evo släppte en rapport förra veckan som var riktigt stark på många parametrar. Skulle ge rapporten 4/5 i betyg.

Men oavsett vilket tycker jag det är viktigt med diversifiering. Är Evolution ditt enda aktieinnehav skulle jag rekommendera att sälja av hälften, och köpa 2-4 andra bolag för de pengarna. Vill du ha tips på andra investeringar så hojta.

Annars är det helt rätt att ha Evo som största innehav i portföljen, det har jag med

Jag vill gärna höra några av dina tips
Citera
2021-03-19, 08:50
Medlem
MarlieChungers avatar
Hittar ingen källa som går att länka här men Goldman Sachs inleder bevakning av Evo med rekommendation KÖP och riktkurs 1500 SEK. Detta är förvisso den högst satta riktkursen av alla men det visar att det kan finnas ytterligare lite uppsida i det korta perspektivet.
Citera
2021-03-19, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarlieChunger
Hittar ingen källa som går att länka här men Goldman Sachs inleder bevakning av Evo med rekommendation KÖP och riktkurs 1500 SEK. Detta är förvisso den högst satta riktkursen av alla men det visar att det kan finnas ytterligare lite uppsida i det korta perspektivet.

Bjuder på en länk:
https://www.avanza.se/placera/telegram/2021/03/19/evolution-goldman-sachs-ser-positivt-pa-evolutions-position-inleder-med-kop-och-riktkurs-1-500-krono r.html
Citera
2021-03-19, 10:38
Medlem
Jag tror att det är för sent för att hoppa på, men jag sa samma sak när dom passerade 1000kr/aktien. Jag kommer iaf inte köpa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in