Citat:
Ursprungligen postat av
piastrone
Sorry jag var otydlig där. Ja, det är ur förhör med SD. Han slirar nära sanningen väldigt mycket och jag avsåg att visa att jag tror att om han hade fått bestämma så hade LW fått leva vidare, men nu hade HD annan önskan. Och han vet ju att alla insinuationer att HD skulle ha gjort det är helt "ofarliga" för det finns inga bevis - för det är inte hon som har gjort det. Därmot vinner han på att så fröna till rimliga tvivel om annan gärningman än han själv.
Aha, jag hängde inte med där.
Ja kanske är det så SD resonerar, men jag tror lite annorlunda än du.
Jag tänker att SD (som du vet säkert redan, lite tjatigt av mig) att SD har gått i mordtankar länge. Och att han rättfärdigar sina tankar med att det är helt ok, för att HD har uttryckt sådana tankar.
Hemma har det kanske blivit helt ok att prata skit om Lena? Vi har ju sett vad SD och HD pratar om 2016 i chatten och vad SD och JG pratar om, om Lena. Jag tror att SD i åratal har sagt till HD (precis som han har gjort till Lena) mycket negativa saker om respektive, och även till JG.
Minns något om att HD hade sett någon nakenbild som Lena hade skickat och att S hade bortförklarat det med att det var så Lena gjorde (dvs han hade inget med det hela att göra). Hur kunde HD gå på det? Hon vill tro det, SD skickar många signaler till HD som hon vill höra, att hon är drömkvinnan, och kramemoijis med hjärtan i kubik. Allt medan han beskriver hur fruktansvärd Lena är.
På samma sätt har han ju gjort till Lena. Beskrivit hur hemsk och ful HD var och att han inte skulle vilja ta i henne med tång. Samtidigt signaler om att åka till Kilimanjaro och bonusbarn.
Inte undra på att båda kvinnor har trott att han vill ha dom, och att de kommit att fajtas om det som de trott varit en möjlighet; att få ha S för sig själv. Allt medan de blivit nedmonterade i sin psykiska hälsa av denna manipulerande behandling.
Att SD kastar in HD i spelet, det tror jag berodde på att han blev häktad och han drog ett kort där, precis som han brukar. Men samtidigt ser jag inte att han försöker rädda henne. Det här är i förhör 2019, och sannolikt vet han inte att hon också var häktad (kan ha fel där). Kanske fattar han inte hur allvarliga hans insinuationer blir för HD.
Jag tycker inte att det är ett dugg konstigt att HD blir misstänkt. Hon beter sig väldigt skumt i förhör, samt att hon sprider blodhistorien till sina vänner.
Vad gäller hennes önskningar om att hon hoppas att Lena är död, är kanske faktiskt något hon önskar där i vredesmod, utan att hon vet att det ligger till på det viset. Jag tänker att vem skulle säga något sådant, om man faktiskt vet (varit delaktig eller på annat sätt känner till att Lena är mördad). Mest tror jag i nuläget att MT har ändå tagit fel på tid när detta är sagt och blandat ihop minnesintrycken i förhöret i okt- 18.
Till J*ani säger hon att hon är bäst på att hålla hemligheter. Det kanske är något hon gör, men då för att hon fattat själv hur det ligger till. Eller för att SD har sagt att jag har "tagit hand om problemet" för din skull.
SD sa i konversationen att han skulle "ta hand om problemet" med Lena. Hon skulle inte få bete sig illa mot HD, medan HD tyckte att det fick vara.
Jag tror absolut inte att HD har uttryckligen sagt till SD att mörda Lena (stämpling).
Det är en mördares hemliga önskan att han är inte bara kvarterets vita riddare, han är även Drömkvinnans riddare. Min spekulation.