Citat:
Ursprungligen postat av
intermittentexplosivitet
Lite som den populära psykologiska mekanismen (som jag tror starkt på) att den som mest tydligt (och extremt) tar avstånd från, exempelvis, homosexualitet själv lider av homosexuella impulser/tankar/önskningar. Jag kan tänka mig att Patrik, på ålderns höst, sneglat alltmer åt tonårsflickors håll, och att han gärna vill dölja detta för omgivningen.
Antingen det, eller så tar han bara den enklaste vägen när det kommer till att slå in en öppen dörr: "Se vad himla illa jag tycker om pedofiler, visst är jag bra?". Kanske en kombo, vem vet...
Först slår han in den mest öppna dörr någonsin, likt när folk för ett gäng år sen ändrade bakgrundsbild på facebook för att vissa att man var emot Terrorism eller andra saker, starka ställningstagande...
Men sen hittar han ju på spöken konstant, folk mobbar honom (Fast det är han som mobbas och använder härskartekniker)
Sen säger han att alla som ifrågasätter något är pedofiler eller att man kan inte ifrågasätta upphovsrätt för det finns större problem...
Såå jääävla tröötsam retorik som tyvärr fungerar på alldeles för många.
Är man en ond människa om man, lite i smyg, hoppas att Patrik åker ditt för våldtäckt eller liknande inom en snar framtid?