2011-08-05, 11:25
Medlem
Lilla Bofinkens avatar
Vad var det jag sa? Gissar att detta inte är slutet på historien:

http://www.expressen.se/sport/friidrott/1.2518793/sjoberg-erkanner-tog-kokain-som-aktiv
Citera
2011-08-05, 14:17
Medlem
Ett helt underbart P1 Sommar han gör just nu. Sparkar åt höger och vänster och spelar go musik.
Citera
2011-08-05, 14:33
Medlem
goseigens avatar
Riktigt stort gjort av honom mot slutet. Det hade varit enkelt för Sjöberg att skylla på andra och på sin uppväxt, men det gjorde han inte.

Jag tror att den där dottern han talar om kunde ha fått en sämre pappa.

Ibland verkar Sjöberg ytlig, men han plockar fram mängder av intressanta berättelser och han säger saker på ett varmt och intelligent sätt.

Ta det här med de kokainfestande ungdomarna, där han lyckades med att slå flera flugor i en enda smäll. Han nämnde Sven, men på ett på ytan positivt sätt, samtidigt som han inte tyckte om Svens eget beteende. Samtidigt lyckades han förklara att vilt festande inte är ovanligt. Bara en inte alltför dum människa klarar av det.
Citera
2011-08-05, 14:37
Medlem
utters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyfiken2
Ett helt underbart P1 Sommar han gör just nu. Sparkar åt höger och vänster och spelar go musik.

Att han har så bra musiksmak var ju en glad överraskning. Intressant också att han var polare med Totta Näslund, undrar hur många linor de drog tillsammans?
Citera
2011-08-05, 16:45
Medlem
sphinxen_111s avatar
Nu har han släppt ett par kioskvältare med jämna mellanrum som han kan leva gott på i rampljuset. Vad tror ni han kommer att avslöja nästa gång? Borde vara lagom till jul ungefär.
Citera
2011-08-05, 17:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sphinxen_111
Nu har han släppt ett par kioskvältare med jämna mellanrum som han kan leva gott på i rampljuset. Vad tror ni han kommer att avslöja nästa gång? Borde vara lagom till jul ungefär.
Finns nog inget mer nu, Patriks varumärke förstörs lite på grund av snack om sexuella övergrepp(gäsp, vem FAN bryr sig?), snack om snortande. VARFÖR? Tjäna lite PK-pengar, why? Lägg ner tramset nu Sjöberg!, köp sex nu, åk ditt, ångra dig INTE tack. Var i Götelaborg bor Patrik?
Senast redigerad av Securtiy 2011-08-05 kl. 17:18.
Citera
2011-08-05, 17:33
Medlem
goseigens avatar
Det finns mycket mer. Bara läs hans bok. Han talar ju om episoder där han inte alls går in på vad som hände, utan bara nämner i förbigående att det var sjuka dygn, eller helt sjukt.

Jag är ytligt bekant med en av "hans vänner" som det skrivs om i boken, och bara om denne lirare finns det massor av historier. Det är saker som att denne dumpade sin unge i garderoben på en nattklubb, och sedan glömde att hämta ungen när det var dags att gå hem.

Jag är säker på att han skulle kunna fylla en bok till med stolligheter, hans minne verkar ju vara i tämligen god form.
Citera
2011-08-05, 17:33
Medlem
Jag tog killen i hand för några veckor sen på ett hak i stan (gbg).

Han satt med några goa gubbar och dom verkade vara helsköna typer. Patrik såg inte ens lite dragen ut men det gjorde däremot hans polare. Han var hur trevlig som helst, nästan lite blyg. Jag har aldrig gillat honom förr men nu gjorde han ett gott intryck.
Citera
2011-08-05, 17:50
Medlem
goseigens avatar
Är det inte så det känns? Att det här är en bra människa gömd inom ett skal av trams. Jag tror att han i långa loppet kan vara en mycket bra vän.

Man kan undra också huruvida det slutar med uppmärksammandet av pedofilin. Jag är inte så säker på det. Det kan tänkas att Sjöberg även kommer att höra av sig om annat i vårt samhälle.
Citera
2011-08-05, 18:09
Medlem
MollyMaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Är det inte så det känns? Att det här är en bra människa gömd inom ett skal av trams. Jag tror att han i långa loppet kan vara en mycket bra vän.

Man kan undra också huruvida det slutar med uppmärksammandet av pedofilin. Jag är inte så säker på det. Det kan tänkas att Sjöberg även kommer att höra av sig om annat i vårt samhälle.

Håller med, kolla bara på hur bra han gjorde ifrån sig i Debatt under Almedalsveckan. Att han är välmöblerad i huvudet tvivlar jag inte en sekund på, dessutom är han sympatiskt. Nu har jag alltid gillat Patrik, ända sen han tog OS-silver i LA, men ta mig sjutton om han inte håller på att bli folkkär. Det tror jag och det vore välförtjänt.
Citera
2011-08-05, 18:49
Medlem
goseigens avatar
Ja det tror jag - det måste vara många svenskar idag som kan känna igen sig i hans uppväxt. Jag är född 69 och kanske inte i ett riktigt lika ruffigt hål, men jag känner igen mig. Och jag tror att detsamma kan gälla miljoner svenskar.

Vi har ju inte heller egentligen haft den stora berättelsen - vad jag vet - om ställen som Frölunda, eller vad det kan vara.
Citera
2011-08-06, 12:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av utter
Att han har så bra musiksmak var ju en glad överraskning. Intressant också att han var polare med Totta Näslund, undrar hur många linor de drog tillsammans?

Karln spelade "Superman" med The Kinks som andra låt! Alla som spelar Kinks får plus i kanten av mig. Tyvärr har Sveriges Radio rört till spellistan för programmet så Kinks står inte med (Lazlo Bane?): http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=2071&artikel=4549182#songli st4549182
Men då fick man i stället en glad överraskning när man lyssnade!
Senast redigerad av Oilkink 2011-08-06 kl. 12:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in