2021-02-18, 10:23
Medlem
Trist att Serena aldrig verkar komma upp till att tangera det där rekordet.
Men lite mindre trist att Nadal inte heller når upp till något rekord ...
2021-02-18, 10:42
Medlem
Väldigt märkligt... Djokovic visar inga som helst tecken på skada nu när han möter en sämre motståndare.
2021-02-18, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fastbuckfreddie
Varför är det trist att Serena inte kan tangera det? Och vad är poängen med att tangera rekord? Det ska ju slås. Gillar du Serena, kanske tycker att hon verkar vara en ödmjuk, down-to-earth person? Med bokstäverna ”QUEEN” på halsbandet runt nacken?
2021-02-18, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shreksmorsa
Väldigt märkligt... Djokovic visar inga som helst tecken på skada nu när han möter en sämre motståndare.
Så löjligt inlägg. Hans "fejkskada" (som du försöker antyda att det är) började mot en sämre motståndare när han ledde med 2-0. Men jag antar att hans "fejkskador" är orsaken till hans 17 (snart 18 ) GS.
2021-02-18, 11:13
Avslutad
Citat:

Har du missat att Nadal innehar rekordet för flest antal grand slams på herrsidan?
2021-02-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Har du missat att Nadal innehar rekordet för flest antal grand slams på herrsidan?

20-20-17 mellan Nadal, Federer och Djokovic senast jag tittade. Men ett delat rekord
är väl också ett rekord ...
2021-02-18, 11:27
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spenatkungen
Märkligt att Serenas motståndare inte matar stoppbollar när de möter henne. Williams är ju seg som ett gammalt ånglok när hon lufsar fram på banan. Nej då, de ger henne perfekta bollar rakt i gapet på henne.

Så har man ju tänkt i många år. Variera spelet och få Williams att röra på sig, allra helst i djupled. Men i stället matar de bollar mitt i planen så att hon slipper röra sig utan kan stå och svinga efter behag. Tillsammans med damtennisens bästa serve gör det att hon fortfarande kan hävda sig.

Uppenbarligen finns det ingen av dagens damspelare som klarar av att variera spelet eller har förmågan att slå stoppbollar, vilket är ett stort svaghetstecken för damtennisen som jag inte har nån förklaring till mer än att det har blivit standard att utbilda spelarna till en ganska endimensionell tennis som går ut på att slå hårt från baslinjen och utnyttja de moderna racketarnas förmåga att generera kraft.

Förr i tiden så var ju de mer klent byggda spelarna tvungna att hitta ett annat spel för att hävda sig, med mer variation och teknik. Numera kan man se spelare med armar som sugrör som slår våldsamt hårt. Det gäller ju iofs på herrsidan också, så det handlar inte bara om det.

Problemet är ju att Serena Williams är starkare och slår hårdare än alla andra, så att försöka besegra henne med hennes egna medel är dömt att misslyckas. Men jag har svårt att se att forna tiders stjärnor som Navratilova, Graf och Seles skulle ha låtit Williams dominera som hon gjort.

Man såg ju även att Williams dominans tillfälligt bröts av belgiskorna Henin och Clijsters, som båda var mer allround och varierade i sitt spel. Smartare, om man så vill. Tyvärr hade de ju inte drivkraften att fortsätta och så lämnades fältet fritt för Williams igen. Att hon som kraftigt överviktig 39-åring tar sig fram till semifinal i en GS är ett större underbetyg till damtennisen än ett bevis för Williams storhet, menar jag.
Senast redigerad av ingetbranick 2021-02-18 kl. 11:46.
2021-02-18, 11:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Så löjligt inlägg. Hans "fejkskada" (som du försöker antyda att det är) började mot en sämre motståndare när han ledde med 2-0. Men jag antar att hans "fejkskador" är orsaken till hans 17 (snart 18 ) GS.

Visst var han legitimt skadad. Tror ingen seriös debattör betvivlar det. Det enda är att han har en tendens att överdramatisera vissa skador. Han pratade om att han trodde det var en "tear", i vilket fall han knappast skulle kunna spela. Lite serbisk broscience-varning på den. Att han fortfarande var skadad i matchen mot Zverev är högst oklart. Matchen nu kollar jag inte på.

Ganska saltiga handskakningar från både Raonic och Zverev. Inga kramar där inte.

Jag ger Medvedev 10% chans att vinna finalen, och Tsitsipas 7%.

Citat:
20-20-17 mellan Nadal, Federer och Djokovic senast jag tittade. Men ett delat rekord
är väl också ett rekord ...

... "väl" också ett rekord.
2021-02-18, 11:44
Medlem
ingetbranicks avatar
Okej, 6-3, 6-4, 6-2 på knappt två timmar ser ju enkelt ut för Djokovic, men Karatsev behöver inte skämmas på något sätt. Han hade två breakbollar i andra sets tionde game och chansen att utjämna till 5-5, men serben plockade fram ett par kanonservar och rodde hem setet. Serven funkade f.ö. utmärkt i dag, och om man plågas av bukskador brukar serven vara det första som sviktar. Så det ser lovande ut för Djoko inför finalen
2021-02-18, 11:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Så har man ju tänkt i många år. Variera spelet och få Williams att röra på sig, allra helst i djupled. Men i stället matar de bollar mitt i planen så att hon slipper röra sig utan kan stå och svinga efter behag. Tillsammans med damtennisens bästa serve gör det att hon fortfarande kan hävda sig.

Uppenbarligen finns det ingen av dagens damspelare som klarar av att variera spelet eller har förmågan att slå stoppbollar, vilket är ett stort svaghetstecken för damtennisen som jag inte har nån förklaring till mer än att det har blivit standard att utbilda spelarna till en ganska endimensionell tennis som går ut på att slå hårt från baslinjen och utnyttja de moderna racketarnas förmåga att generera kraft.

Förr i tiden så var ju de mer klent byggda spelarna tvungna att hitta ett annat spel för att hävda sig, med mer variation och teknik. Numera kan man se spelare med armar som sugrör som slår våldsamt hårt. Det gäller ju iofs på herrsidan också, så det handlar inte bara om det.

Problemet är ju att Serena Williams är starkare och slår hårdare än alla andra, så att försöka besegra henne med hennes egna medel är dömt att misslyckas. Men jag har svårt att se att forna tiders stjärnor som Navratilova, Graf och Seles skulle ha låtit Williams dominera som hon gjort.

Man såg ju även att Williams dominans tillfälligt bröts av belgiskorna Henin och Clijsters, som båda var mer allround och varierade i sitt spel. Smartare, om man så vill. Tyvärr hade de ju inte drivkraften att fortsätta och så lämnades fältet fritt för Williams igen. Att hon som kraftigt överviktig 39-åring tar sig fram till semifinal i en GS är ett större underbetyg till damtennisen än ett bevis för Williams storhet, menar jag.

Lite överdrivet kanske men jag fattar inte varför hon har så jäkla svårt att komma i form, hon har ju sett blafsig ut i minst 6 år nu och hade hon variot fit enough hade hon nog haft 30 GS-titlar vid det här laget.
2021-02-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedigovna
Oväntat att det här inlägget kommer från en användare med serbiskt användarnamn. Ni mot världen som vanligt? Djokovic överdriver kontinuerligt skador för att få motståndaren ur sin rytm, och när han märker att han spelar mot någon han inte kommer slå överdriver han skadan och bryter för att save face (mot Wawrinka exv).
2021-02-18, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av billigost
Lite överdrivet kanske men jag fattar inte varför hon har så jäkla svårt att komma i form, hon har ju sett blafsig ut i minst 6 år nu och hade hon variot fit enough hade hon nog haft 30 GS-titlar vid det här laget.
Det finns dokumenterat att hennes kost inte riktigt är en burk tonfisk och ett avokadoknäcke om dagen

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in