2021-02-18, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Fascinerande ändå att dem orkar hålla igång charaden så här länge, det är ju som du säger väldigt motbevisat redan av flertal studier.
Ja de började agera lite smått efter 6 mån. Det hinner hända mycket på dessa månader.
Att det fanns symptomfri smitta har de vetat länge, men hela tiden försökt komma undan genom att vilseleda till nåt helt annat.
Citera
2021-02-18, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Och det finns bara ett fåtal enstaka mutationer som gör viruset effektivare. Så det är dessa som uppstår om och om igen. 9 stycken har jag räknat till hittills. De kommer säkert samlas i ett och samma virus så småningom, om det inte redan skett.

Och här kom bekräftelse på den teorin....

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VqGre1/virushybrid-upptackt-i-usa
Senast redigerad av teufelchen 2021-02-18 kl. 10:41. Anledning: Fixat citat.
Citera
2021-02-18, 10:41
Medlem
Beaver14s avatar
Rapport efter rapport visar på att vaccinerna funkar även på mutationerna. Då tas nästa steg i att hålla rädslan uppe, hybridmutationer!!

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VqGre1/virushybrid-upptackt-i-usa
Citera
2021-02-18, 10:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför förnekar du verkligheten?

https://www.worldometers.info/coronavirus/country/india/

Du inser väl att Indien är så jävla stort land där de inte har den minsta aning (och ens bryr sig) om hur många miljoner som bor i alla kåkstäder/ghetton.

Ett annat exempel på att den officiella rapporternigen inte alltid är 100% korrekt är Tanzania.

Citat:
Tanzania’s government insists there are no cases of COVID-19 in the country, but residents and doctors point to a growing number of illnesses and deaths. Opposition politicians say the government’s stance is endangering lives.
https://www.voanews.com/africa/covid-19-cases-increase-tanzania-despite-government-denial

Men du anser säkert att de har noll nya fall, eftersom det är det de rapporterar.
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/tanzania/
Senast redigerad av Beaver14 2021-02-18 kl. 10:48.
Citera
2021-02-18, 10:47
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Vad ska vi lära oss tycker du? I Indien har man kastsystem och testning för covid-19 är inget den stora delen av befolkningen normalt får ta del av. Det här med ”siffrorna” kommer nog gå till historien som en jävla bluff. Vad gäller Indien så skulle det inte förvåna om de har minst miljonen dödsfall. Kanske mer

Covid var rena hälsokuren för indierna. En delstat rapporterar ju väldigt låga dödstal så kanske är det så att "lockdown" räddar många liv i Indien

"However, Kerala has just released all-cause mortality data with the claim that contrary to all assumptions of deaths in the state going up due to the impact of COVID-19, the total number of deaths in 2020 went down by more than 11% in comparison with 2019. According to CRS data from the state (Graph 1), there is a substantial reduction in the number of deaths in the state. In fact, after increasing steadily for four years till 2019, in the year 2020, the total number of deaths went down to pre-2015 levels. According to the government, when converted to crude death rates, it was 7. 5 per 1,000 population in 2019 and only 6.8 per 1,000 population in 2020, despite the pandemic. This calls into question the perceived mortality impact of the pandemic in the state, both direct and indirect."

https://www.orfonline.org/expert-speak/how-many-people-did-covid19-kill/
Citera
2021-02-18, 10:47
Medlem
Några nya siffror / info ifrån Israel och England?
Citera
2021-02-18, 10:48
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Ännu ett exempel på hur FHM friserar sanningen:
- https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/fhm-kande-till-symtomfri-smitta-agerade-6-manader-senare-nar-kurvan-okade/

Inte ens när de har fakta på att symtomfri smitta finns så agerar de utifrån detta. Och de berättar inte heller om att den finns.

Vart finns fakta att asymptomatiska smittar andra? Det enda jag har sett är att man har hittat människor som inte får symptom, men om de smittar andra vet man inte. För hur skulle man veta det? Länka gärna en studie som visar att folk som inte har några symptom smittar.
Citera
2021-02-18, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Ja de började agera lite smått efter 6 mån. Det hinner hända mycket på dessa månader.
Att det fanns symptomfri smitta har de vetat länge, men hela tiden försökt komma undan genom att vilseleda till nåt helt annat.

De mörkar för att undvika panik hos folk.
Citera
2021-02-18, 10:53
Medlem
Citat:
Vart finns fakta att asymptomatiska smittar andra? Det enda jag har sett är att man har hittat människor som inte får symptom, men om de smittar andra vet man inte. För hur skulle man veta det? Länka gärna en studie som visar att folk som inte har några symptom smittar.
Jag har ett fall i mitt hushåll. Mitt barn smittades på högstadieskolan och smittade sedan sitt syskon (som inte lämnat hemmet på över en vecka innan insjuknandet) och sedan smittades jag och min fru. Det enda sättet som smittan kunde ta sig in i hushållet var via mitt yngre barn och detta verifierades sedan via antikroppstest. Flera grannar har liknande erfarenheter från samma högstadieskola, men de har inte lika bra "bevis" som jag har.
Citera
2021-02-18, 10:54
Moderator
OYs avatar
Citat:

Jag undrar också om det finns någon vetenskaplig studie i ämnet.

Det är ungefär som det där med att man vet hur och var man blev smittad, hur kan man veta det?

Vet man ens hur många virioner som krävs för att utveckla smittsamhet och sjukdom?
Citera
2021-02-18, 10:56
Medlem
Citat:
B la Italien har gjort en sån studie...leta själv lite.
Citera
2021-02-18, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Kan vara lika märkligt som att Ryssland har 7 x fler avlidna än rapporterat döda i covid-19.

Har du et link? Jeg er ikke i tvivl om at at Rusland (og Belarus) underdriver, men 7x lyder overdrevet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in