2021-02-17, 20:45
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulv3r
Fast hela världen har ju munskydd 😂😂😂 men du och Sverige kan ju försätta skratta ihjäl 15000 till utan munskydd

Precis, hela världen har munskydd och ändå går det åt helvete för dom.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Tegnell är ett svin som försöker skriva om historian. Vi vet ju att hans strategi var flockimmunitet i början av pandemin men nu ljuger han friskt o påstår att han alltid velat trycka ner smittan så mycket som möjligt. Finns ingenting som skulle få mig att lyssna på den lögnaren igen.

" I SVT:s coronaspecial sa statsepidemiolog Anders Tegnell så här: ”Det var hela tiden så att vi ville ha en så låg smittspridning som möjligt.” Och lite senare, igen: ”Det har hela tiden varit vårt mål att trycka ner smittan så mycket som möjligt.” "

Den som hoppas på några lösningar från detta håll hoppas nog förgäves. Vaccin kommer för de flesta inte förrän efter en förväntad tredje våg, och då är det kanske inte ens effektivt mot de mutationer som är i omlopp.

Lösningen är att vidta åtgärder själv och för sina nära och kära. Bland annat att se till att immunförsvaret och hälsan är i bästa möjliga skick. Att ha seriösa skydd när man vistas på platser med smittrisk. Att se till att man kan behandla en infektion hemma så snabbt som möjligt enligt I-MASK+/MATH+. Förstå att sjukdomen har två faser, först blir man sjuk av viruset och sedan av immunförsvaret, och de måste behandlas olika. Etc..
Citera
Medlem
Citat:
Danmark har ju klarat sig bra mot Sverige också.

Absolut, men samtidigt betydligt sämre än Norge och Finland.
Citera
2021-02-17, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazing-Grace
Precis, hela världen har munskydd och ändå går det åt helvete för dom.

Så åt helvete går det inte vi har haft ganska tuff nedstägning här i Finland munskyddsrekomendationer och en väldigt bra smittspårning de har funkat ..
Citera
2021-02-17, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Vi kommer att vara tvungna att införa lockdown förr eller senare. Det är oundvikligt annars kommer mutationen att ta över helt med tanke på hur smittsam den är och hur dåliga svenskar är på att följa rekommendationer. Inte ens svetsaren klarar av ju av det. Jag misstänker att inom en månad så har smittspridningen ökat med mellan 50% - 70% stora delar av landet och då pratar jag om den brittiska mutationen. När den sydafrikanska kommer så blir det katastrof.

Lockdown kommer att ruinera oss. Fortsätta såhär med ett virus med högre R och aggressivare dessutom gör att sjukvården och basal infrastruktur kommer att påverkas när fler och fler blir sjuka.
Det finns liksom ingen väg runt det. Vi måste stänga ner delar av samhället.
Bara idag 100 nya fall i Lycksele. Det går ju inte att fortsätta på den här vägen.
Citera
2021-02-17, 20:51
Medlem
Amazing-Graces avatar
Citat:
Så åt helvete går det inte vi har haft ganska tuff nedstägning här i Finland munskyddsrekomendationer och en väldigt bra smittspårning de har funkat ..

Nu är ju inte Finland "världen" - vi vet väl alla hur hårt drabbade majoriteten av världens alla länder är?
Citera
2021-02-17, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Mask kan ju vara riktigt farligt enligt Tegnell. Har för mig att det fanns en risk att man skulle pilla sig i stjärten om man hade ett filter framför de andra kroppsöppningarna eller hur det nu var.

Vi har ju även haft stollar i tråden som menade att man skulle få hjärnskador, cancer och tappa alla tänderna om man bar munskydd
Citera
2021-02-17, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Lockdown kommer att ruinera oss. Fortsätta såhär med ett virus med högre R och aggressivare dessutom gör att sjukvården och basal infrastruktur kommer att påverkas när fler och fler blir sjuka.
Det finns liksom ingen väg runt det. Vi måste stänga ner delar av samhället.
Bara idag 100 nya fall i Lycksele. Det går ju inte att fortsätta på den här vägen.

Tycker man lätt kan vänta med att stänga ner tills det dött exakt 20.000 pers.

När dödsiffran passerat 20.000, ja då är det dags för utegångsförbud i minst 2 -3 veckor
Citera
2021-02-17, 20:57
Medlem
Citat:

Jo, det är ju problematiskt det där med var man pillar. Som en person som anser sig hyfsat normalbegåvad listade jag tidigt ut att jag inte skulle pilla mig i stjärten (och andra håligheter) ute på stan DESSUTOM snubblade jag över jättebra information om hur ett andningsskydd används korrekt. Tegnell och jag måste ha googlat olika helt enkelt.

Killen kan ju inte alltid ha rätt, han är ju trots allt bara människa...
Citera
Medlem
Det är väl upp till var och en om de vill bära munskydd eller inte.

jag vill nog bli smittad av det som cirkulerar nu i stället för en ev farligare varaiant längre fram. Jag har ett ganska bra immunförsvar tror jag, jag har läst in mig och anpassat mig.

Tvångslagar är fel väg att gå men för rädda människor och de som vill skada samhället genom splittring så ska det alltid alltid klagas. Inget som görs kommer vara bra, poängen de har är att allt är fel och alla är värdelösa oavsett vad som beslutas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AirOfficer
Vi har ju även haft stollar i tråden som menade att man skulle få hjärnskador, cancer och tappa alla tänderna om man bar munskydd

Det fanns en svensk film om hur man gör sig av med skräp på 60 talet genom att dumpa de över ord med en sten.. lite samma känsla över den nuvarande Svenska allergin mot munskydd de tar ett tag 😄
Citera
2021-02-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoranPong
Vi kommer att vara tvungna att införa lockdown förr eller senare. Det är oundvikligt annars kommer mutationen att ta över helt med tanke på hur smittsam den är och hur dåliga svenskar är på att följa rekommendationer. Inte ens svetsaren klarar av ju av det. Jag misstänker att inom en månad så har smittspridningen ökat med mellan 50% - 70% stora delar av landet och då pratar jag om den brittiska mutationen. När den sydafrikanska kommer så blir det katastrof.

Håller med, Sveriges tandlösa rekommendationer är ju mumma för dessa betydligt mer smittsamma varianter. Total lockdown är nog det enda som biter på dessa mutationer, och Sverige har inte de lagar eller möjligheter att stänga landet som alla andra EU länder.
Har mer och mer fått en känsla av "You've seen nothing yet!"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in