2021-02-17, 17:30
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Imponerande av Djokovic, som fortfarande verkar dras med en lättare skada (även om serven var grymt bra och clutch idag), men det fetade stämmer inte: Zverev spelade under stora delar av matchen som den loser han är. Gav upp flera servebreak, en gång var det väl med dubbla dubbelfel, dessutom.

Dålig kurva på den killen. Fortsätter vara medioker när det gäller.

Medvedev typ ända hoppet kvar nu.

Ganska imponerande vad Djokovic har lyckats med i turneringen med tanke på att han hade brutit om det varit någon annan turnering än en GS(enligt honom själv).

Han har alltså slagit Tiafoe, Fritz, Raonic och Zverev i rad. Det går knappt att möta mer hårdservande spelare i dagens topptennis. Ganska tuff draw med tanke på de rekordsnabba förutsättningar(pga bollarna främst). Visserligen mötte han Tiafoe före skadetillfället, men ändå, tuff draw.

Nu ska väl inte kvalspelaren Karatsev innebära några problem för Djokovic i morgon, som då får den där extra dagen vila före finalen gentemot vinnaren på under halvan(unikt för AO).

Så vi kan nog förvänta oss en Djoker i gott slag i finalen. Frågan är om det räcker. Blir grymt intressant. Att möta Djokovic i en AO-final är ju den ultimata utmaningen(på HC), Medvedev är värdig den utmaningen och är kanske inte ens en underdog i ett sådant möte anno 2021. Blir ett trevligt veckoslut.

Den ultimata utmaningen på grus är förstås en RG-final mot Nadal, men det lär nog aldrig Medvedev få uppleva, han har aldrig tagit sig förbi ens första omgången i Paris, dvs han har aldrig vunnit en match i Franska öppna(på fyra försök).
Senast redigerad av TupolevTu-144 2021-02-17 kl. 17:42.
2021-02-17, 17:54
Avslutad
Zverev har tydligen aldrig slagit någon i topp 10 i en grand slam.

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Ganska imponerande vad Djokovic har lyckats med i turneringen med tanke på att han hade brutit om det varit någon annan turnering än en GS(enligt honom själv).

Han har alltså slagit Tiafoe, Fritz, Raonic och Zverev i rad. Det går knappt att möta mer hårdservande spelare i dagens topptennis. Ganska tuff draw med tanke på de rekordsnabba förutsättningar(pga bollarna främst). Visserligen mötte han Tiafoe före skadetillfället, men ändå, tuff draw.

Nu ska väl inte kvalspelaren Karatsev innebära några problem för Djokovic i morgon, som då får den där extra dagen vila före finalen gentemot vinnaren på under halvan(unikt för AO).

Så vi kan nog förvänta oss en Djoker i gott slag i finalen. Frågan är om det räcker. Blir grymt intressant. Att möta Djokovic i en AO-final är ju den ultimata utmaningen(på HC), Medvedev är värdig den utmaningen och är kanske inte ens en underdog i ett sådant möte anno 2021. Blir ett trevligt veckoslut.

Den ultimata utmaningen på grus är förstås en RG-final mot Nadal, men det lär nog aldrig Medvedev få uppleva, han har aldrig tagit sig förbi ens första omgången i Paris, dvs han har aldrig vunnit en match i Franska öppna(på fyra försök).

Tiafoe och Fritz ska inte vara några svårigheter. Men kul och bra att Zverev och Tsitsipas hamnade så att Djokovic och Nadal fick slå sig förbi dem. Annars hade ju de kunnat hamna med Thiem och Medvedev, och då hade Djokodal bara behövt spöa en riktigt bra spelare innan finalen.

Nu var det teoretiskt: Zverev - Thiem - Nadal för Djokovic och Tsitsipas - Medvedev - Djokovic för Nadal. Att Thiem sen kukade bort det var ju inte Novaks fel.

Förlusten idag gör att Federer har kvar sitt rekord på 36 raka vunna set i GS-sammanhang. Nadal låg på 35 när han ledde med 2-0.

Såg bara tredje set. Nadal vann fan fem blanka servegem på raken (tyckte de sa 27 raka poäng på serve), men Tsitsipas var stark i sin serve, och sen ballade Nadal ut komplett i tiebreaket: två brända smashar, en lätt shankad backhand och en lätt forehand i nät. Där hade han chansen. Misstänker han fick slut på soppa efter det.

Men fine, jag tor inte Nadal kunnat knäcka Medvedev - Djokovic ändå. Men man vet aldrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Runber
Härligt härligt, det stönande och skrikande äcklet borta!!!
2021-02-17, 18:08
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:

Tiafoe och Fritz ska inte vara några svårigheter.

Förlusten idag gör att Federer har kvar sitt rekord på 36 raka vunna set i GS-sammanhang. Nadal låg på 35 när han ledde med 2-0.

Iofs, men det är en ganska jobbig resa att ta sig förbi 4 spelare med servekanoner under de här snabba förhållandena, och så med skada ovanpå det.

Det är nog det rekordet Fed kan blicka tillbaka på i framtiden. Rekordet som världsetta(antal veckor, 310) ryker väl nästa vecka(Djokovic har 308/309 veckor i detta nu). Och så tar ju Nadal sin 21:a slam i juni.
2021-02-17, 18:15
Avslutad
Vem som jag hoppas vinner AO, i sjunkande ordning:

Karatsev
Medvedev (kanske före Karatsev)
Tsitsipas

Djokovic

Nån annan?

Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Iofs, men det är en ganska jobbig resa att ta sig förbi 4 spelare med servekanoner under de här snabba förhållandena, och så med skada ovanpå det.

Det är nog det rekordet Fed kan blicka tillbaka på i framtiden. Rekordet som världsetta(antal veckor, 310) ryker väl nästa vecka(Djokovic har 308/309 veckor i detta nu). Och så tar ju Nadal sin 21:a slam i juni.

Jävla synd att vi inte fick Kyrgios - Djokovic. Han har fan bäst serve på touren: har för mig Djokovic själv och McEnroe menat att den tom är bättre än Isners. Och med den galna publiken vi hade när det bara var australiensare där hade det varit helt jävla vilt.

Mot Raonic hade Djokovic 11-0 i h2h, tror jag, dessutom utan setförlust, så utan skada är det en munsbit.
2021-02-17, 18:23
Medlem
Citat:

Karatsev
Tsitsipas

Djokovic

Nån annan?

Tsitsipas
Djokovic
Medvedev
Karatsev

Tsitsipas och Djokovic är mina största favoriter, inte bara i AO utan alltid.
Karatsev har jag dålig koll på måste dock erkännas. Men en snabb googling och han är rankad typ 114? Han får kanske byta plats med Medvedev då på min lista, hur har han ens kommit så långt med den rankingen😮👏🏼
2021-02-17, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ytterbium
Tsitsipas
Djokovic
Medvedev
Karatsev

Tsitsipas och Djokovic är mina största favoriter, inte bara i AO utan alltid.
Karatsev har jag dålig koll på måste dock erkännas. Men en snabb googling och han är rankad typ 114? Han får kanske byta plats med Medvedev då på min lista, hur har han ens kommit så långt med den rankingen😮👏🏼

En helt galen skräll är det. han kvalade in och detta är första gången han spelar huvudlottningen i en GS. Så går han direkt till semi och med lite tur så skadar Djokovic sig (tur för ryssen alltså) och vipps så är han i final!

AO börjar likna det som det en gång var för 15-20 år sedan när det alltid var skrällar som gick långt.

I och med att Djokovic har en del fysiska problem så finns det en lite större chans än normalt för Karatsev att nå final.
2021-02-17, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Tennis, alltså ... Vilken jäkla sport

Jag trodde ALDRIG att greken skulle kunna resa sig efter att ha blivit utspelad i de två första seten. Men han vänder alltså på steken och tar tre raka på NADAL, av alla människor. Men jag är väl en sopa som inte såg det komma ...

Nja, det har sannerligen inte hänt många gånger. Bara tre spelare som har klarat av att vända 0-2 till vinst mot Nadal.
2021-02-17, 19:56
Medlem
Citat:

Karatsev
Tsitsipas

Djokovic

Nån annan?

Tsitsipas
Karatsev
Medvedev
Djokovic
2021-02-17, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
En helt galen skräll är det. han kvalade in och detta är första gången han spelar huvudlottningen i en GS. Så går han direkt till semi och med lite tur så skadar Djokovic sig (tur för ryssen alltså) och vipps så är han i final!

AO börjar likna det som det en gång var för 15-20 år sedan när det alltid var skrällar som gick långt.

I och med att Djokovic har en del fysiska problem så finns det en lite större chans än normalt för Karatsev att nå final.

Ja det hade ju vart nåt om han gick till final, men det innebär att han måste slå ut Djokovic och det går jag inte med på😅
2021-02-17, 20:31
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Zverev har tydligen aldrig slagit någon i topp 10 i en grand slam.

Intressant fakta. Säger rätt mycket om Zverev. Men till US Open blir det nog ändring på det

Citat:

Bara att börja om, då RG kan vi redan räkna in till Nadal, det är 21 set, och så till semi i Wimbledon utan setförlust så är saken biff.

Citat:

Karatsev
Tsitsipas

Djokovic

Nån annan?

Kalkerar det rätt av. Karatsev är ju en härlig story redan men skulle han vinna hela skiten så

Men jag tippade på förhand att Medvedev skulle ta hem det och jag ser inget skäl till att ändra det tipset, särskilt inte med tanke på Djokovics problem (verkliga eller inbillade).
2021-02-18, 04:43
Bannlyst
Märkligt att Serenas motståndare inte matar stoppbollar när de möter henne. Williams är ju seg som ett gammalt ånglok när hon lufsar fram på banan. Nej då, de ger henne perfekta bollar rakt i gapet på henne.
2021-02-18, 08:39
Medlem
Blir troligen japansk vinst på damsidan. Tror inte att Brady kommer överraska.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in