Citat:
Du verkar skriva i affekt. Jag avråder dig från det då du dels skriver som en kratta och kommer med känsloargument som inte stämmer med fakta (se fetad text).
Jag har inga exakta siffror på hur många som drabbats av långtidscovid. Men jag har svårt att se att tusentals människor skulle vara medlemmar i en Facebook grupp samt att det skulle skrivas så sjukt många detaljerade beskrivelser av "sjukdomen" av riktiga personer i ovan nämnd grupp. Folk har nog normalt sett bättre saker för sig än att sitta och skriva sidolånga långtidscovid-berättelser på Facebook.
Några personliga frågor: 1) Vad har du att tjäna personligen på att helt ignorera allt vad gäller denna jobbiga sjukdom? 2) Ökar inte värdet på dina aktier i samma omfattning som innan pandemin? 3) Vill du ha ett helt öppet samhälle utan restriktioner där man blundar för sjukdomen, t ex som i Turkmenistan? 4) Hade du varit lika okänslig om en av dina egna familjemedlemmar hade dött i sjukdomen?
P.s) jag förväntar mig inga sanningsenliga svar på de personliga frågorna.
Jag har inga exakta siffror på hur många som drabbats av långtidscovid. Men jag har svårt att se att tusentals människor skulle vara medlemmar i en Facebook grupp samt att det skulle skrivas så sjukt många detaljerade beskrivelser av "sjukdomen" av riktiga personer i ovan nämnd grupp. Folk har nog normalt sett bättre saker för sig än att sitta och skriva sidolånga långtidscovid-berättelser på Facebook.
Några personliga frågor: 1) Vad har du att tjäna personligen på att helt ignorera allt vad gäller denna jobbiga sjukdom? 2) Ökar inte värdet på dina aktier i samma omfattning som innan pandemin? 3) Vill du ha ett helt öppet samhälle utan restriktioner där man blundar för sjukdomen, t ex som i Turkmenistan? 4) Hade du varit lika okänslig om en av dina egna familjemedlemmar hade dött i sjukdomen?
P.s) jag förväntar mig inga sanningsenliga svar på de personliga frågorna.
Jag kan hålla med om att jag ibland skriver som en kratta.. Flashback är inte något jag lägger hela min tid på utan kastar in inlägg.. som ibland kan vara hafsigt skrivna. Det ändrar dock inte sanningshalten i dem.
Du har inga exakta siffror men ändå har du en bestämd åsikt gällande restriktioner trots avsaknad av underlag. Din analys av situationen sträcker sig till att du "har svårt att tänka dig" baserat på "tusentals" sidolånga berättelser på Facebook.. är föga vetenskapligt.
Låt mig då förmedla då lite odiskutabel kall fakta.. som i mina ögon är rätt underlag för beslut.. inte subjektiva känsloyttringar.
Mortality Rate: 0,1%
Totalt antal som uppsökt vård: 50.000 (här är även de som hamnat på IVA inkluderade)
Beräkning: 50.000 / 10.380.450 x 100 = 0.48%
Såldes.. antal personer som INTE uppsökt vård är: 100% - 0.48% = 99.52%
Totalt antal som legat på IVA: 6.500
Beräkning: 6.500 / 10.380.450 x 100 = 0.06%
Såldes.. antal personer som INTE legat på IVA: 100% - 0.06% = 99.94%
Antalet på IVA kommer från Intensivvårdsregistret.
Antalet i slutenvård kommer från Socialstyrelsen."
Personliga svar från mig eller någon annan "random" person är fullkomligt irrelevanta då det rör sig om beslut som drabbar en hel nation.
"Debunka" istället uträkningarna och procentsatserna utan att svamla med känsloargument.