Citat:
Ursprungligen postat av
Bajjamannen87
Du glömmer alla de som har långtidscovid. Facebook gruppen växer för varje dag. Det är således inte bara de som dör vi ska titta på, utan de som får långvariga symptom.
Bara i min nära bekantskapskrets och min nära familj är det 5 stycken som antingen fått vara sjukskrivna en längre tid eller som har jobbiga symptom som konstant trötthet eller problem med matsmältning och allergier.
Bara för att du inte upplever några som helst inom din privata sfär av människor som upplever problem, så kanske du inte ska uttala dig generellt om befolkningen som helhet.
Sen vill du gärna påpeka att mortaliteten är 0,1 %. Vad tror du den hade varit om inga åtgärder satts in? Dissekera sådana siffror om du kan. Men det kan du inte, för det är inte möjligt.
Jag skulle vilja inflika angående "allvarliga långtidseffekter" av C19.
Jag fattar om man pratar om andningsbesvär eller att pulsen skenar så fort man anstränger sig minst lilla. Men men.. Allergiska besvär och problem med matsmältning..
Folk tvingas att jobba när de har cancer och här är det tydligen ett jätte problem om man har allergiska besvär.
Vissa tappar håret. Men det ska växa tillbaka. Och även som flintis går det faktiskt att jobba..
Extremt trötthet. Det skulle jag också vilja veta vilken grad vi pratar om då.
Somnar de mitt i meningen ungefär som narkolepsi-patienterna eller är det bara ovanligt trötta efter en arbetsdag?
Jag blir lite purken när allt blandas ihop i en stor soppa. De som verkligen HAR långtidsbesvär och de som har besvär som man gott kan leva med fullgott liv.