Citat:
Ursprungligen postat av
Maxjohan1983
Jag följer denna aktiekvinna på Instagram och det gör 50k andra. Men jag funderade nyligen om det verkligen bara är en kvinna eller ett "brand" för en firma.
Här är hennes Instagram:
https://www.instagram.com/froken_investera/
Någon som vet mera?
Jag tycker det är underligt att hon säger sig sparat och investerat ihop 2,3 miljoner på 7 år. Då hon skrivit att hon tjänar 23k(om jag minns rätt) efter skatt. Har hon ärvt en massa pengar eller är allt bara hittepå för att locka följare?

Hejsan!
Vad kul att hitta en tråd om mig själv här! ^^ Jag kan direkt säga att jag är en helt vanlig person som startade min Instagram och blogg för nästan exakt 2 år sen som en rolig grej som blev extremt populärt!
Jag svarar mer än gärna på alla frågor ni har förstås!
Mina 2,3 miljoner kr (just nu 2,2 milj kr) är inte enbart sparade pengar, utan en stor del är också avkastning i och med att jag började investera från och med Januari 2018 och handlade aktier för cirka 250 000 kr i Corona-kraschen!
Cirka 23-24k netto får jag från mitt fasta jobb och jag sparade ihop, rent sparande, 1 miljon kr på 5 år. Det är tack vare att jag flyttade till en billig lägenhet (3100 kr/mån hyra), slutade med resor, slutade shoppa, slutade gå ut på helger, skaffade billigare mobilabonnemang, sa upp prenumerationstjänster med mera.
Så i snitt sparade jag 16 600 kr/mån under dessa 5 år till miljonen, tack vare mitt fasta jobb, mitt extraknäck jag skaffade och att jag skar ner på mina utgifter väldigt kraftigt!
Inga pengar är ärvda, det är rent jobb och slit som är bakom min lilla förmögenhet och jag visar gärna upp skärmdumpar på alla mina innehav (som jag ofta gör i storys på Instagram) för de som är nyfikna förstås! ^^
Har ni fler frågor så är det bara att ställa dem så ska jag göra mitt bästa med att svara!