2021-02-17, 12:42
Medlem
Jag följer denna aktiekvinna på Instagram och det gör 50k andra. Men jag funderade nyligen om det verkligen bara är en kvinna eller ett "brand" för en firma.

Här är hennes Instagram:
https://www.instagram.com/froken_investera/

Någon som vet mera?

Jag tycker det är underligt att hon säger sig sparat och investerat ihop 2,3 miljoner på 7 år. Då hon skrivit att hon tjänar 23k(om jag minns rätt) efter skatt. Har hon ärvt en massa pengar eller är allt bara hittepå för att locka följare?
Citera
2021-02-17, 12:49
Medlem
Tror hon är vis som håller sig anonym, precis som många andra liknande bloggare.

Sen kanske hon har 23k som förvärvsinkomst men hon får nog in en del av instagram och andra affiliategrejer. Och hyr hon inte ut fastigheter också?
Citera
2021-02-17, 12:52
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Jag följer denna aktiekvinna på Instagram och det gör 50k andra. Men jag funderade nyligen om det verkligen bara är en kvinna eller ett "brand" för en firma.

Här är hennes Instagram:

Någon som vet mera?

Jag tycker det är underligt att hon säger sig sparat och investerat ihop 2,3 miljoner på 7 år. Då hon skrivit att hon tjänar 23k(om jag minns rätt) efter skatt. Har hon ärvt en massa pengar eller är allt bara hittepå för att locka följare?

Säkert någon klassisk Instagram-narcissist med köpta följare, men verkar ha rätt vettiga råd.

Verkar inte förekomma några speciella aktie-rekar av det jag såg, vilket såklart ökar trovärdigheten på kontot.
Citera
2021-02-17, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErnstRosen
Tror hon är vis som håller sig anonym, precis som många andra liknande bloggare.

Sen kanske hon har 23k som förvärvsinkomst men hon får nog in en del av instagram och andra affiliategrejer. Och hyr hon inte ut fastigheter också?
Hon skrev ganska nyligen att hon tjänade runt 20k under en månad med affiliategrejer. Det var hennes bästa månad med råge. Men vad vet jag. Hon kan tjäna betydligt mera än så men vill inte vräka på med höga belopp.
Citera
2021-02-17, 13:17
Medlem
Citat:
Hon skrev ganska nyligen att hon tjänade runt 20k under en månad med affiliategrejer. Det var hennes bästa månad med råge. Men vad vet jag. Hon kan tjäna betydligt mera än så men vill inte vräka på med höga belopp.

Jag kan mycket väl ha fel. Har bara varit inne där och kikat när det kontot ploppat upp som rekommenderat, så har inte full koll. Men tycker det verkar som att liknande konton redovisar rätt sjuka summor i ”alternativa” intäkter.

Hon har haft ett rätt bra år eftersom hon den 7 februari 2020 hade 900.000 i portföljvärde.
Senast redigerad av ErnstRosen 2021-02-17 kl. 13:23.
Citera
2021-03-09, 13:08
Medlem
frokeninvesteras avatar
Citat:

Här är hennes Instagram:

Någon som vet mera?

Hejsan!

Vad kul att hitta en tråd om mig själv här! ^^ Jag kan direkt säga att jag är en helt vanlig person som startade min Instagram och blogg för nästan exakt 2 år sen som en rolig grej som blev extremt populärt!

Jag svarar mer än gärna på alla frågor ni har förstås!

Mina 2,3 miljoner kr (just nu 2,2 milj kr) är inte enbart sparade pengar, utan en stor del är också avkastning i och med att jag började investera från och med Januari 2018 och handlade aktier för cirka 250 000 kr i Corona-kraschen!

Cirka 23-24k netto får jag från mitt fasta jobb och jag sparade ihop, rent sparande, 1 miljon kr på 5 år. Det är tack vare att jag flyttade till en billig lägenhet (3100 kr/mån hyra), slutade med resor, slutade shoppa, slutade gå ut på helger, skaffade billigare mobilabonnemang, sa upp prenumerationstjänster med mera.

Så i snitt sparade jag 16 600 kr/mån under dessa 5 år till miljonen, tack vare mitt fasta jobb, mitt extraknäck jag skaffade och att jag skar ner på mina utgifter väldigt kraftigt!

Inga pengar är ärvda, det är rent jobb och slit som är bakom min lilla förmögenhet och jag visar gärna upp skärmdumpar på alla mina innehav (som jag ofta gör i storys på Instagram) för de som är nyfikna förstås! ^^

Har ni fler frågor så är det bara att ställa dem så ska jag göra mitt bästa med att svara!
Senast redigerad av frokeninvestera 2021-03-09 kl. 13:20.
Citera
2021-03-09, 13:21
Medlem
frokeninvesteras avatar
Citat:

Precis, det är från mitt fasta jobb ^^ Jag hade även ett extraknäck förr som tyvärr försvann i och med Coronan och jag la istället min extratid på min Instagram och blogg istället!

Fastigheter hyr jag inte ut tyvärr och bor själv i en hyresrätt med min sambo, däremot så är det någonting som jag vill göra i framtiden!

Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Säkert någon klassisk Instagram-narcissist med köpta följare, men verkar ha rätt vettiga råd.

Verkar inte förekomma några speciella aktie-rekar av det jag såg, vilket såklart ökar trovärdigheten på kontot.

Jag är en helt vanlig tjej som bara blev väldigt populär i och med att jag visar upp alla mina siffror inom min ekonomi och ger min syn på ekonomi och sparande! Självklart inga köpta följare om du inte menar att jag har haft tävling där man ska tagga sina vänner? Ett par såna har jag haft ^^

Tack för att du tycker om mina råd <3 Jag ger ALDRIG aktierekar, däremot så brukar jag prata om bolag jag gillar och varför jag gör det men jag gör aldrig köp- eller investeringsråd! All investering sker på egna beslut och det är något jag är noga med att säga!

Citat:

Det stämmer och det var den bästa månaden än idag! Både jag och sambon är fortfarande i chock för det xD Det varierar och det blir ju att många företag kontaktar mig nu i och med att jag har många följare, däremot så tackar jag nej till i princip allihop då jag tycker att förtroende och tillit är det viktigaste och jag gör endast samarbeten med bolag (som Avanza eller SAVR) där jag vill ha mina egna pengar i.

Citat:
Jag kan mycket väl ha fel. Har bara varit inne där och kikat när det kontot ploppat upp som rekommenderat, så har inte full koll. Men tycker det verkar som att liknande konton redovisar rätt sjuka summor i ”alternativa” intäkter.

Hon har haft ett rätt bra år eftersom hon den 7 februari 2020 hade 900.000 i portföljvärde.

Det stämmer att min aktieportfölj var uppe i det värdet då hade jag ett sparräntekonto via Nordax där resterande cirka 550 000 kr låg! Allt detta är dokumenterat på både min blogg och Instagram förstås ^^

Så när Coronakraschen kom strax efter det inlägget du såg, så hade jag alltså väldigt mycket pengar som jag satte in på mitt Avanzakonto och handlade för. Till slut så satte jag istället över alla mina pengar från Nordax till Avanza, då jag hellre hade mina pengar nära till hands än att om jag skulle vilja handla mer och slippa vänta för pengarna att överföras :P
Citera
2021-03-09, 17:09
Medlem
happilappis avatar
Citat:

Vem hade inte ett bra aktieår förra året? Man har ju misslyckats totalt om man inte gick upp minst 50%.
Citera
2021-03-11, 06:16
Medlem
Leapchilds avatar
Citat:

250 000 kronor 10% om året med 15 000 kronor varje månad blir 2,3 miljoner. Eftersom att det verkar som att hon köper tillväxtbolag så är avkastningen dessutom troligtvis mycket högre än så. Det har ju varit nästan oavbruten högkonjunktur de senaste 7 åren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in