2021-02-17, 01:58
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spitilinkkon
Tack för sammanfattningen och den här tidslinjen!
Försökte sätta ihop den i huvudet medan jag lyssnade/lyssnar på Prime Crimes inspelning från tingsrätten, men eftersom knappt någon av de som deltar där verkar ha koll på 2013 eller 2018 är det svårt att hänga med.
Är bodelning och lägenhet gjord och såld eller inte? Har KL pengar eller inte? Har CF och Ö verkligen blivit inbjudna till Långvind?
Och varför låter KL som en JM i helt annan tråd om Arboga avseende ”alla är så elaka mot mig”?

Din tidssammanfattning gör det lite klarare i alla fall.

Nu har jag inte lyssnat igenom alla delar av inspelningarna från Prime Crime, men jag har hittills inte hört något om LOBar,
Polisers eller sjukvårdens perspektiv på KLs bakgrund och/eller skador? Finns det NÅN trovärdighet kring KLs uttalanden om att annan person ligger bakom hennes myckna skador?
Tycker faktiskt synd om er som kommer in i tråden nu och ska försöka fatta nåt av Karins svammel i rätten. Lägger in en del så bilden blir lite klarare.

Bodelningen blev klar dec 2016 och efter det har Karin inget med lägenheten att göra, men hon fortsatte att överklaga trots att hon var utlöst med nästan 10 miljoner i slutet av dec 2016.
Lägenheten såldes för en tid sedan och HOL och barnen lever med skyddad adress.

https://docdro.id/q7U1HG6 Bodelningen Tvångsbodelning då Karin inte medverkar, inte lämnar in redovisning av sina tillgångar, sparkar sin advokat mm 2016-11-28.
Det tar "bara" 3 år innan bodelningen görs med tvång pga Karin trasslande och alla påhittade sjukdomar.
HOL löser ut Karin enligt bodelningen i slutet av dec 2016 med nästan 9,5 miljoner.

Karin Lilja överklagar bodelningen till alla instanser som finns men kommer inte in med några underlag. Hon är för sjuk osv.
Brytdagen när boet ska delas är 23 okt 2013 när skilsmässoansökan lämnas in.
Det tar "bara" nästan 6 år innan det blir helt klart 3 sep 2019 för Karin överklagar allt.

https://docdro.id/V0TX8I4 Bodelningen Högsta domstolen fattar följande BESLUT. Högsta domstolen avslår ansökan om återställande av försutten tid. 2019-09-03
Tre dagar senare skjuts HOL 2019-09-06

Karin ska ha fått ett större arv efter sina föräldrar, flera miljoner men svårt att få fram exakt hur mycket. Men pengar har hon haft men hon håller det hemligt och snyltar på andra även efter att hon fick nästan 10 miljoner för lägenheten.

Hon ljuger även för sina torpeder och troligen flera andra om fritidshuset i Långvind i Hälsingland.
Det ska enligt Karin vara värt över 10 miljoner.
Långvind är sålt 24 april 2020 för 1.850.000 kr. Bra långt från 10 mille...

Tror nog att Karin bjöd in CF och Ö men det vill hon inte erkänna, lika lite som hon erkänner något annat som kan bindas till mordförsöken på HOL.

KL och JM har både en personlighetsstörning och någon form av psykisk sjukdom i botten och båda älskar att göra sig själva till offer. Dom har kallats för narcissistpsykopater...

Nej LOB:ar som har varit tidigare tar dom inte upp nu, men kanske den LOB:en samma dag som Karin släpptes från första anhållandet. Dom kommer kanske i domen, i alla fall dom där Karin blir dömd för våldsamt motstånd och misshandel av tjänsteman när hon blir LOBad.

Nej det finns inget om att någon annan har orsakat Karins skador men en hel del om att Karin ramlar och slår sig på fyllan. Plus en rad falskanmälningar från Karin mot HOL som är nedlagda.
Men hon ljuger som en häst travar och skulle vinna Elitloppet med ett helt varv om hon vore travare Ljuga som en häst travar – Att man hejdlös berättar lögner tills det blir absurt.

Lägger in lite till så ni får en klarare bild av vem Karin är.

Sjukintyg Det finns inga. Karin är mytoman om alla sina sjukdomar. Hon ramlar på fyllan och slår sig och bryter en arm men det andra... och det är alltid HOL:s fel enligt Karin.
Det finns bara Karins påstående om sjukdomar och några rader från en dom när hon försökte ljuga om när hon fick sin lilla stroke.
Läs resten här på länken (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
På den länken finns bl.a detta.
Karin slår en köttyxa i en stor TV, 50 tum om jag minns rätt, för HOL ville se ett program och hon tyckte han skulle stänga av eller byta kanal.
Karin rispar HOL:s mage med en kniv...

Toppjuristens osanningar har avslöjats av polis och domstol
Publicerad 12 sep 2019
https://www.expressen.se/nyheter/krim/toppjuristens-osanningar-har-avslojats-av-polis-och-domstol/

Karin slåss när hon blir LOBad för är ju inte full anser hon.
Karin Lilja förekommer i belastningsregistret under tre avsnitt.
Den 15 april 2016 meddelades hon besöksförbud gentemot HOL.
Den 20 oktober 2017 dömdes hon för bl.a. våld mot tjänsteman till villkorlig dom och dagsböter.
Den 26 september 2018 dömdes hon för våldsamt motstånd till dagsböter.[/quote]
När det gäller lägenheten, dess värde och bodelningen så kan jag förenkla det utan att gå in på övriga tillgångar. Men enkelt förklarat så är det i princip så här. Jag avrundar summorna.
Länk till resten av inlägget (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Länk till mer info om Karin (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Karin lämnade bostaden frivilligt och lät HOL flytta in i den med barnen.
Karin misshandlar barnen. Länk till inlägg där jag svarar någon som tydligen är helt dårad av Karin och har tagit henne i försvar oavsett vad som har kommit fram. (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Länk till tråd med lite utdrag från en fup med bl.a Karins alla sjukdomar. PUH
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.

Länk till tråd med FUP:ar (FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera
2021-02-17, 03:10
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är så sorgligt att en kvinna som KL med topputbildning och dito jobb, med alla (?) förutsättningar att leva ett gott liv, kan förstöra allt för sig själv.
Uppenbarligen genom att supa sig till en alkoholism, inte ta konsekvenserna av sina handlingar, fortsätta hata och hota och hela tiden skylla allt på alla andra - och till sist försökt mörda sitt ex och utsätta sina barn för allt detta.

Ganska självklart att hon har en personlighetsstörning botten (gissar på borderline) som har förstärkts av alkohol.

När man läser tidslinjen, som nån nyligen la ut här, vad hon har gjort så blir man nästan mållös.

Straffet verkar rättvist och hon har själv förstört sitt liv.
Ja det är lika sorgligt vare sig det är en man eller kvinna och just det här fallet är unikt för det är planering av flera mordförsök av en kvinna. Karin lyckades nästan också...
Det brukar vara män som dödar/försöker döda sina kvinnor när dom vill lämna/har lämnat.

Oftast är det spriten i kombination med en personlighetsstörning och en trolig psykisk sjukdom i botten som är orsaken till det hela. Narcissistpsykopater lämnar man inte ostraffat...

Det finns många våldsamma kvinnor men dom lever i skuggan för män känner sig förödmjukade om dom anmäler. Dom ska väl "klara av att ta en smäll" är tyvärr en utbredd uppfattning.
Men våld i relationer är faktiskt vanligt där kvinnan är förövaren och mannen håller tyst om det.

Bara se på HOL och Karin. Hon borde ha blivit fälld för misshandel och falsk tillvitelse, (falsk anmälan), ett antal gånger men det blev bara nedlagt.
Hade Karin åtalats tidigare så hade mordförsöket kanske aldrig hänt.
Men har man vänner inom polisen, specialutredare mm så sopas allt under mattan för lätt.

Karin har definitivt blivit särbehandlad, dels på grund av sin ställning som jurist och dels för att hon är kvinna. Förövare ska behandlas lika oavsett kön.
Hoppas det är många som har vett att skämmas nu när dom vet om alla lögnerna
HOL har till och med säkrat upp sig om någon allvarligt skulle hända så finns hans skador dokumenterade i en journal.
Från Fup:en
Anders tillfrågas vad det är som gör att Henrik skaffar en egen lägenhet att fly till?
Det är våldet. Henrik har sagt till Anders att det ligger en dossier på xxx vårdcentral med bilder på skador som Karin har åsamkat Henrik. Henrik har visat skador för sin husläkare där.
Karin har gett sig på Henrik med hushållsredskap. (köttyxa och kniv är nämnt i fupen)

Jag tycker faktiskt inte att straffet är rättvist. Skytten som Karin lejde fick 14 år i Hovrätten och Karin fick bara 14 år i Tingsrätten.
Karin har planerat flera mordförsök och borde få livstid och absolut längre straff än skytten. Hoppas på en skärpt dom i Hovrätten för Karin så HOL och barnen får lugn och ro länge.

Karin är inte den första kvinnliga juristen att supa till och göra bort sig.
(FB) Kvinnlig rådman dömd för att ha slagits med polis 2015-03-21 Stockholm

Här är en kvinna som fick 3 år för misshandel av sin man och 3 barn i tonåren.
En trebarnsmamma i nordvästra Skåne har dömts till tre års fängelse för att ha misshandlat sin man och sina tre tonårsbarn, skriver Helsingborgs Dagblad.
I augusti i fjol avslöjades att den medelålders kvinnan använt slag och sparkar för att uppfostra sina barn. Vid något tillfälle ska ett ridspö ha använts som tillhygge och barnen blev också vittne till hur mamman slog deras pappa.
(FB) Kvinna i Ängelholm misshandlade sin man och 3 tonårsbarn, får 3 års fängelse

Den här kvinna är riktigt sjuk och det har pågått i 35 år
(FB) Grannfejd Halmstad (74-årig dam trakasserar grannar)
Citera
2021-02-17, 06:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Nån undrar om om kan vara dement eller ha klar kognitiv svikt, eftersom hon svarar så snabbt och smart ibland. Svaret på den undran blir. JA, det går.
Olika minnesfunktioner, olika kognitiva förmågor. En dement person kan i en sammanhållen situation utan störningar fungera helt ok. MEN om man avbryter eller pratar om något utanför just nuet. Så funkar personen kognition inte.
Därför kan en del uppleva att dementa personer är helt normala. I stunden.

Kan vara så med KL. Jag har tidigare gissat på Korsakoffs syndrom. En sån person kan lösa svårt korsord. Sen sudda ut lösningen och sen med lika stor möda och behålning lösa det igen.
Det må vara hur det vill med KL:s diagnos, men en kognitiv undersökning eller ett enkelt demenstest (Minimental test) borde belyst detta.
Men herregud, hon har varit på RPU i flera veckor.
Citat:
Det må vara hur det vill med KL:s diagnos, men en kognitiv undersökning eller ett enkelt demenstest (Minimental test) borde belyst detta.
Anser du att detta team som inkluderar överläkare inte har nån koll?
Som ska utröna om hon var vid sina sinnens fulla bruk i direkt närtid för gärning och även vid us.

Som jag tidigare skrev så finns CT på programmet att tillgå, hon lär vara prioriterad pga av sin anamnes och jag antar du vet vad vitsubstans innebär på ett CT-svar relaterat till demens

För övrigt skryter KL redan i förhör över de tester hon gjort och hur smart hon är. Att hon har sitt intellekt intakt efter hjärnblödningar och det lär stå i journaler vad hon testats för vid stroke.

Hon ska till fängelse och inte ett tecken på nån demens ses i encrochat - hon förmår i högsta grad planera, domdera och styra.

Hon kan även vara en människa med personlighetsstörningar - vilket återspeglas via korkat resonemang.
Resten av svamlet är manipulation, det är hon också korkad nog att skryta över.
Att hon kan pladdra bort folk.
Senast redigerad av develi 2021-02-17 kl. 06:48.
Citera
2021-02-17, 09:39
Medlem
Det blev nåt knas med citeringen till dig Timeout, men jag skrev så här:

Tack för att du tar dig Time(out) och förser oss nya med övergripande sammanfattningar. Guld värt när man är genuint intresserad och vill förstå sig på människorna i fråga, men när man fram till nu haft fullt upp med andra aktuella fall och flashbacktrådar.

Har nu lyssnat på samtliga inspelningar som hitintills finns på Youtube. Trodde det skulle vara omöjligt, men det gick ju!
Ska nu ta mig an tråden lite i taget och se vad som skrivits.
😊

Edit: Av ren nyfikenhet till er med "facit". Är nånting av det K säger i rätten sant? Finns det nån bäring i något?
Senast redigerad av uncommon-name 2021-02-17 kl. 10:04.
Citera
2021-02-17, 11:14
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name

Tack för att du tar dig Time(out) och förser oss nya med övergripande sammanfattningar. Guld värt när man är genuint intresserad och vill förstå sig på människorna i fråga, men när man fram till nu haft fullt upp med andra aktuella fall och flashbacktrådar.

Har nu lyssnat på samtliga inspelningar som hitintills finns på Youtube. Trodde det skulle vara omöjligt, men det gick ju!
😊

Edit: Av ren nyfikenhet till er med "facit". Är nånting av det K säger i rätten sant? Finns det nån bäring i något?
Har lyssnat på alla klipp med henne förutom ett och jag har hittills inte hört någon sanning.
Citera
2021-02-17, 15:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:

😊

Namnet och hennes personnummer är sant.
Citera
2021-02-17, 16:30
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är lika sorgligt vare sig det är en man eller kvinna och just det här fallet är unikt för det är planering av flera mordförsök av en kvinna. Karin lyckades nästan också...
Det brukar vara män som dödar/försöker döda sina kvinnor när dom vill lämna/har lämnat.

Oftast är det spriten i kombination med en personlighetsstörning och en trolig psykisk sjukdom i botten som är orsaken till det hela. Narcissistpsykopater lämnar man inte ostraffat...

Det finns många våldsamma kvinnor men dom lever i skuggan för män känner sig förödmjukade om dom anmäler. Dom ska väl "klara av att ta en smäll" är tyvärr en utbredd uppfattning.
Men våld i relationer är faktiskt vanligt där kvinnan är förövaren och mannen håller tyst om det.

Bara se på HOL och Karin. Hon borde ha blivit fälld för misshandel och falsk tillvitelse, (falsk anmälan), ett antal gånger men det blev bara nedlagt.
Hade Karin åtalats tidigare så hade mordförsöket kanske aldrig hänt.
Men har man vänner inom polisen, specialutredare mm så sopas allt under mattan för lätt.

Karin har definitivt blivit särbehandlad, dels på grund av sin ställning som jurist och dels för att hon är kvinna. Förövare ska behandlas lika oavsett kön.
Hoppas det är många som har vett att skämmas nu när dom vet om alla lögnerna
HOL har till och med säkrat upp sig om någon allvarligt skulle hända så finns hans skador dokumenterade i en journal.
Från Fup:en
Anders tillfrågas vad det är som gör att Henrik skaffar en egen lägenhet att fly till?
Det är våldet. Henrik har sagt till Anders att det ligger en dossier på xxx vårdcentral med bilder på skador som Karin har åsamkat Henrik. Henrik har visat skador för sin husläkare där.
Karin har gett sig på Henrik med hushållsredskap. (köttyxa och kniv är nämnt i fupen)

Jag tycker faktiskt inte att straffet är rättvist. Skytten som Karin lejde fick 14 år i Hovrätten och Karin fick bara 14 år i Tingsrätten.
Karin har planerat flera mordförsök och borde få livstid och absolut längre straff än skytten. Hoppas på en skärpt dom i Hovrätten för Karin så HOL och barnen får lugn och ro länge.

Karin är inte den första kvinnliga juristen att supa till och göra bort sig.
(FB) Kvinnlig rådman dömd för att ha slagits med polis 2015-03-21 Stockholm

Här är en kvinna som fick 3 år för misshandel av sin man och 3 barn i tonåren.
En trebarnsmamma i nordvästra Skåne har dömts till tre års fängelse för att ha misshandlat sin man och sina tre tonårsbarn, skriver Helsingborgs Dagblad.
I augusti i fjol avslöjades att den medelålders kvinnan använt slag och sparkar för att uppfostra sina barn. Vid något tillfälle ska ett ridspö ha använts som tillhygge och barnen blev också vittne till hur mamman slog deras pappa.
(FB) Kvinna i Ängelholm misshandlade sin man och 3 tonårsbarn, får 3 års fängelse

Den här kvinna är riktigt sjuk och det har pågått i 35 år
(FB) Grannfejd Halmstad (74-årig dam trakasserar grannar)

Usch ja! Jag antar att de lyckades göra diverse tester på Karin de veckor hon utreddes. Jag törs inte ens gissa vilka störningar som kom på tal och det är väl diagnoser som Karin INTE kommer nämna i första taget. Det hade varit rätt roligt annars..("på grund av min Narcissistiska sida och för att inte tala om mina sociopatiska draaag, är det förödande för mig att vistas här i cellen").

Nu håller vi tummarna för att hovrätten höjer straffet. Både för Karin och den där MR.
Citera
2021-02-17, 17:53
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Namnet och hennes personnummer är sant.
Ja det är väl typ det enda. Resten är bara "minns inte" och svammel.
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Usch ja! Jag antar att de lyckades göra diverse tester på Karin de veckor hon utreddes. Jag törs inte ens gissa vilka störningar som kom på tal och det är väl diagnoser som Karin INTE kommer nämna i första taget. Det hade varit rätt roligt annars..("på grund av min Narcissistiska sida och för att inte tala om mina sociopatiska draaag, är det förödande för mig att vistas här i cellen").

Nu håller vi tummarna för att hovrätten höjer straffet. Både för Karin och den där MR.
Nej Karin vill INTE att hennes diagnoser blir offentliga... troligen för att hon inte har några problem med minnet. Vad Karin inte fattar är att OM det hade funnits dokumenterade problem så hade det hjälpt henne när hon sitter och ljuger konstant "jag minns inte". Nu blir det ju bara tydligare att hon ljuger.

Dom tar upp det i FUP https://docdro.id/t51h9sY Aktbil 373 del 3 sidan 1842 kommer dom in på journaler. Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-05-27
FL = FörhörsLedare kursiv text
H = Karin Lilja.

FL: Vad pratade du och Micke om första gången ni träffades?
H: Jag kan inte komma ihåg det. Jag kan...
FL: Okej. Men pratade om, om... om...
H: Nej det jag liksom det var nog bara att va vem ja av det här och va, va ja sådär.
FL: Förlåt jag förstod inte vad?
H: Nej alltså jag, som jag minns det så var det så här lite, ja jag blir ju lite så här ställde då.
Och han undrade väl också vem jag var och nej, jag, jag typ jag säger bara ärligt, jag minns inte, jag har inget att dölja. Hur ska jag berätta nånting som jag inte minns.
FL: Ja. Jag tänker pratade ni om...
H: Och det här vill jag säga en sak.
FL: ... familj. Nej.
H: Nähä.
FL: Lyssna på min fråga.
H: Nämen alltså det här är viktigt så jag inte glömmer det.
FL: Karin nej, du kommer säga.
H: Jag har problem dokumenterade problem med minnesförluster.
FL: Förstår. Var är dom dokumenterade Karin?
H: I mina journaler.
FL: Okej. Var kan vi inhämta journaler om det?

H: Du får fasiken inte mitt tillstånd och inhämta mina journaler.
FL: Nä okej. Men om du har ett minnes problem och det är skälet till att du har svårt och svara på våra frågor. Då kan det ju va relevant och inhämta journaler som styrker det här?
H: Nej jag gör inte... Lukas Eriksson får inte tillgång till mina journaler. För då vet jag inte vad som händer.
FL: Okej.
H: Och hur, hur han smutskastar mig och lägger fram det.
H: Jag har varit med på två förhandlingar i höstas som ni, du inte var med på. Och det var under, det är det värsta i min 30-åriga, det är det värsta jag har varit med om.
FL: Vi släpper det då. Då går vi vidare. Då har jag i alla fall frågat...
H: Han har...
FL: ... om det finns möjlighet och inhämta det.

Gissa om jag skulle vilja läsa Karins journaler och hennes RPU...
Det är väl så att rätten ändå får inhämta Karins journaler även om hon vägrar när hon är åtalad och genomgår en RPU. Vore väldigt konstigt om dom inte fick det.
Citera
2021-02-17, 18:02
Medlem
Jag hittar ingen bild på kvinnan, finns det någon?
Citera
2021-02-17, 18:12
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Ja det är väl typ det enda. Resten är bara "minns inte" och svammel.

Nej Karin vill INTE att hennes diagnoser blir offentliga... troligen för att hon inte har några problem med minnet. Vad Karin inte fattar är att OM det hade funnits dokumenterade problem så hade det hjälpt henne när hon sitter och ljuger konstant "jag minns inte". Nu blir det ju bara tydligare att hon ljuger.

Dom tar upp det i FUP https://docdro.id/t51h9sY Aktbil 373 del 3 sidan 1842 kommer dom in på journaler. Förhör med Lilja, Karin Cecilia; 2020-05-27
FL = FörhörsLedare kursiv text
H = Karin Lilja.

FL: Vad pratade du och Micke om första gången ni träffades?
H: Jag kan inte komma ihåg det. Jag kan...
FL: Okej. Men pratade om, om... om...
H: Nej det jag liksom det var nog bara att va vem ja av det här och va, va ja sådär.
FL: Förlåt jag förstod inte vad?
H: Nej alltså jag, som jag minns det så var det så här lite, ja jag blir ju lite så här ställde då.
Och han undrade väl också vem jag var och nej, jag, jag typ jag säger bara ärligt, jag minns inte, jag har inget att dölja. Hur ska jag berätta nånting som jag inte minns.
FL: Ja. Jag tänker pratade ni om...
H: Och det här vill jag säga en sak.
FL: ... familj. Nej.
H: Nähä.
FL: Lyssna på min fråga.
H: Nämen alltså det här är viktigt så jag inte glömmer det.
FL: Karin nej, du kommer säga.
H: Jag har problem dokumenterade problem med minnesförluster.
FL: Förstår. Var är dom dokumenterade Karin?
H: I mina journaler.
FL: Okej. Var kan vi inhämta journaler om det?

H: Du får fasiken inte mitt tillstånd och inhämta mina journaler.
FL: Nä okej. Men om du har ett minnes problem och det är skälet till att du har svårt och svara på våra frågor. Då kan det ju va relevant och inhämta journaler som styrker det här?
H: Nej jag gör inte... Lukas Eriksson får inte tillgång till mina journaler. För då vet jag inte vad som händer.
H: Och hur, hur han smutskastar mig och lägger fram det.
H: Jag har varit med på två förhandlingar i höstas som ni, du inte var med på. Och det var under, det är det värsta i min 30-åriga, det är det värsta jag har varit med om.
FL: Vi släpper det då. Då går vi vidare. Då har jag i alla fall frågat...
H: Han har...
FL: ... om det finns möjlighet och inhämta det.

Gissa om jag skulle vilja läsa Karins journaler och hennes RPU...
Det är väl så att rätten ändå får inhämta Karins journaler även om hon vägrar när hon är åtalad och genomgår en RPU. Vore väldigt konstigt om dom inte fick det
.

Det är du inte ensam om att vilja.

De inhämtar information från diverse källor:

"Det rättspsykiatriska utlåtandet baserar sig på en medicinsk-psykiatrisk utredning, socialutredning, psykologutredning och – för häktade – omvårdnadsutredning. Precis som vid en paragraf 7-undersökning baseras även utlåtandet på information från andra källor. Handlingar och journaler beställs från till exempel vårdkontakter, Kriminalvården, Migrationsverket och socialtjänst. Det förekommer även referentsamtal med anhöriga.

Den ansvariga rättspsykiatern skriver sedan ett utlåtande som tillsammans med övriga utredningar skickas till domstolen. Rättsmedicinalverkets utlåtande är i huvudsak en bedömning om huruvida brottet har begåtts under påverkan av en allvarlig psykisk störning och om personen behöver vård. Detta ger domstolen underlag för att kunna bestämma om personen ska undantas från att dömas till fängelse och istället dömas till rättspsykiatrisk vård."

https://www.rmv.se/verksamheter/rattspsykiatri/rattspsykiatrisk-undersokning/
Citera
2021-02-17, 18:35
Medlem
KL refererar frekvent till sina barn. Sonen L som är född med en oerhört allvarlig sjukdom, och dottern A som förmodligen inte skulle klara om HOL dog då hon sedan barn blivit indoktrinerad med skuld för allt som berör HOL. Snurrig logik från KL, men har för mig att KL inte hade kontakt med dottern utan endast sonen. Är mordplanen dessutom en hämd på dottern pga hon inte vill ha kontakt med mamma KL?
Citera
2021-02-17, 19:00
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pelle.snus
Jag hittar ingen bild på kvinnan, finns det någon?
Ja det finns flera stycken bilder. Finns i detta inlägget längst ner.
(FB) Brottmålsadvokat Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9 -19. Länkar i trådstart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in