2019-03-15, 16:54
Medlem
BrainDrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Det är väl ganska många band/artister som skadar sig själva medans de spelar in sin musik. Som bandet Abruptum, de gjorde lite allt möjligt i inspelningsstudion bland annat att skära sönder sina armar.
Jag är rätt övertygad om Nattramn är äkta, då menar jag INTE att han har skurit händerna av sig och sytt dit grisklövar eller det där med yxatacken. Men killen mår helt enkelt riktigt dåligt och varit inlagd på mentalsjukhus. Sedan är det rätt intressant att det finns så lite info om honom, men han vill ju slippa bli igenkänd så visst låt han vara.

Jag menade mest om att skära sig får sången att låta annorlunda, eller om han skriker överdrivet bara för att man ska tro det.

Att han mår dåligt är det ju inget snack om, med tanke på vad som har hänt runtom hans familj och han själv, mitt första intryck av honom vara bara att han försökte vara värre än Mayhem och Varg Vikernes bara för att bli en av de värre inom black metal scenen, men visst det har ju en charm i sig, det är en del av black metal, mörker och psykadeliska saker är ju som en del av deras kultur.
Citera
2019-03-16, 00:43
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDrill
Jag menade mest om att skära sig får sången att låta annorlunda, eller om han skriker överdrivet bara för att man ska tro det.

Att han mår dåligt är det ju inget snack om, med tanke på vad som har hänt runtom hans familj och han själv, mitt första intryck av honom vara bara att han försökte vara värre än Mayhem och Varg Vikernes bara för att bli en av de värre inom black metal scenen, men visst det har ju en charm i sig, det är en del av black metal, mörker och psykadeliska saker är ju som en del av deras kultur.

Många band inom DSBM skriker ju som Nattramn gör, så det är ju inget konstigt med det. Men jag förstår vad du menar.
Och visst är han värre än Mayhem och Burzum, dessutom nu när de senaste skivorna med Burzum har varit nästintill skönsång istället för Black Metal.
Citera
2019-03-16, 02:32
Medlem
BrainDrills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Många band inom DSBM skriker ju som Nattramn gör, så det är ju inget konstigt med det. Men jag förstår vad du menar.
Och visst är han värre än Mayhem och Burzum, dessutom nu när de senaste skivorna med Burzum har varit nästintill skönsång istället för Black Metal.

Tror Varg gör sin musik mycket efter hur han känner mår, så som jag fattat det lever han ganska enskilt från samhället i sinnesro och är ganska insatt i sin tro om Odin och andra diverse gudar från Norden, han är en "Pagan". Vill inte yttra mig för mycket inom detta område då jag inte är påläst.

Menar du att nattramn är värre än mayhem och burzum i deras musik?

Jag menade mer skandalerna runtomkring musiken, Mayhem och Varg var ju ändå en av de första med extreme black metal, tror det blir svårt att toppa dem med tanke på att dem var personerna som startade allt.
Det jag menar med att folk försöker skapa värre rubriker än vad Mayhem och Varg gjorde tidigt 90-tal, det är svårt.
Citera
2019-03-20, 16:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDrill
Tror Varg gör sin musik mycket efter hur han känner mår, så som jag fattat det lever han ganska enskilt från samhället i sinnesro och är ganska insatt i sin tro om Odin och andra diverse gudar från Norden, han är en "Pagan". Vill inte yttra mig för mycket inom detta område då jag inte är påläst.

Menar du att nattramn är värre än mayhem och burzum i deras musik?

Jag menade mer skandalerna runtomkring musiken, Mayhem och Varg var ju ändå en av de första med extreme black metal, tror det blir svårt att toppa dem med tanke på att dem var personerna som startade allt.
Det jag menar med att folk försöker skapa värre rubriker än vad Mayhem och Varg gjorde tidigt 90-tal, det är svårt.

Nattramns musik låter värre än Mayhem och Burzum. Läser man texterna så ser man att de är också hårdare. Och skivan Diagnose: Lebensgefahr är bland det mest ångestfyllda som spelats in.
Inget ont om Mayhem eller Burzum jävligt bra musik, men de spelar olika typer av BM. Mayhem spelar mer klassisk BM och Nattramn spelar något som kallas för depressive suicidal black metal.

Sedan när det gäller uppmärksamheten så är Nattramn inte särskilt intresserad. För han vill gärna vara anonym och det finns inte mycket info om honom.
Citera
2019-08-02, 14:24
Medlem
Ang. Nattramn, som många tycks tro är Mikael Nilsson. Mikael Nilsson kallade sig Nattramn eller Keso på Lunarstorm-tiden, han hade en enorm skivsamling med Dissection och Lord Belial, han hade något musikprojekt som hette typ Maelstorm Keso eller nåt liknande, tror det var ett humorband. Det är denne Mikael som många postar bild på på internet
Jag tror INTE att denne Nattramn är densamme som Silencers Nattramn. Dock nyfiken, vad gör denne andra Nattramn idag? Han var ju jävligt aktiv förr på communitys.
Citera
2019-08-04, 01:22
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grumbo
Ang. Nattramn, som många tycks tro är Mikael Nilsson. Mikael Nilsson kallade sig Nattramn eller Keso på Lunarstorm-tiden, han hade en enorm skivsamling med Dissection och Lord Belial, han hade något musikprojekt som hette typ Maelstorm Keso eller nåt liknande, tror det var ett humorband. Det är denne Mikael som många postar bild på på internet
Jag tror INTE att denne Nattramn är densamme som Silencers Nattramn. Dock nyfiken, vad gör denne andra Nattramn idag? Han var ju jävligt aktiv förr på communitys.

Det låter ju inte som samma kille.
Citera
2019-11-01, 17:22
Medlem
Ofdrykkjas avatar
Verkar som Nattramn blivit hörd och DNA-testad för ett dubbelmord i Linköping 2004.

Citat:
Nailed to the cross!
For the one or "those" who tried to nail Nattramn for the double murder in Linköping 2004...let us be clear: Nattramn has been heard and acquitted based on DNA testing.
Your human game failed bu this will not go unnoticed and the paranoid holy eye remains open.
Väck ej det svin som sover.

HAL

(2019-09-09)
Citera
2019-11-03, 02:40
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ofdrykkja
Verkar som Nattramn blivit hörd och DNA-testad för ett dubbelmord i Linköping 2004.
Okej, det var ju intressant. Men tror ju knappast att Nattramn är skyldig. Är mest troligen så att det är en fiende till blatteungens föräldrar som ligger bakom det hela.
Citera
2019-11-12, 19:07
Medlem
EGFCCXVIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Kan inte Silencer återförenas och göra ett nytt album?
Knappast troligt. Andreas som skrev ALL MUSIK, har ytterst lite samröre med musiken idag. Skulle tom Säga att han lämnat den helt bakom sig. Det senaste(sista?) han gjorde var 2006 när han gästade som låtskrivare på Zavorash-plattan "Nihilistic Ascension & Spiritual Death"

...men vad vet jag mitt gamla fnask...
Citera
2019-11-14, 14:56
Medlem
EGFCCXVIIIs avatar
Ni som finner Silencer intressant borde kolla upp det ukrainska bandet Bergrizen.
Framförallt skivan Autism. Den borde falla er i smaken.

Om detta är alltför OT så är det bara att plocka bort inlägget
Citera
2021-02-13, 19:40
Medlem
sfrges avatar
Någon skrev på Youtube att det var brorsan åt Natramn som högg den där flickan med yxa.
Det skulle alltså ha hänt 2001. Nån som vet om det stämmer?
Citera
2021-02-17, 00:46
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sfrge
Någon skrev på Youtube att det var brorsan åt Natramn som högg den där flickan med yxa.
Det skulle alltså ha hänt 2001. Nån som vet om det stämmer?
Vad som är sant och inte är rätt svårt att veta. Nattramn är ju rätt anonym oh hemlig av sig. Det sägs ju att det är sant att hans bror skulle ha huggit en liten flicka i huvudet med en yxa. Det sägs också att det är han som kallas för "Broder Bödel" och det är han som medverkar på Diagnose: Lebensgefahr ‎– Transformalin, under spåret De Vårdar Mig In I Döden. Men hur sanningen ligger till vet jag inte. Fanns ju också ett ryckte att Nattramn skulle ha huggit av sig sina händer och fått grisklövar fastsydda istället för händer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in