2021-02-16, 15:00
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Mycket intressant!

Gällande Att*: Har du läst FUP? Där finns rätt mycket chattar där Salam är med där det är tydligt att St*nley var den riktiga måltavlan, och kanske även Ali. Så, jag tycker det spåret, att Omar Y skulle ha gjort det för att markera mot andra i Malmö känns lite tunt. Ta även med i beräkningen att det var två skyttar och att den ena utbrast "Du har skjutit fel kille" eller något sådant direkt efter skjutningen. Det skulle innebära att bara en av skyttarna ville "byta" offer, och att det inte var sanktionerat av Salam. Att* var en god vän till Salam eller deras familjer kände i alla fall fall varandra bra. Jag säger inte att du har fel, men vill mest testa teorier mot varandra.

Håller med dig till 100% problematiken är att vi kanske aldrig lär få veta sanningen då Malmö är en jävligt konstig stad, finns ingen heraki, värkar som att dem yngre kör på hur dem än känner för!!!

Finns många saker som jag ständigt försöker ifrågasätta samt koppla ihop helheten (vad vinner man på att agera som gjort) Och jämföra deras positioner i malmö och efterspelet som sker när dem grips, för så fort någon grips så byter dem yngre sida innan att ens en fällande DOM inträffar.

Försöker förstå alla dem här: mekky,yomok,moghrabi ligorna? Spelar jävligt konstigt spel tror säkert polisen är lika förvirrade.

Har läst flera utredningar, vad jag ständigt märker är just dem namnen dyker upp flitigt men ändå kan dem härja vidare?
Citera
2021-02-16, 15:39
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av superurban08
Håller med dig till 100% problematiken är att vi kanske aldrig lär få veta sanningen då Malmö är en jävligt konstig stad, finns ingen heraki, värkar som att dem yngre kör på hur dem än känner för!!!

Finns många saker som jag ständigt försöker ifrågasätta samt koppla ihop helheten (vad vinner man på att agera som gjort) Och jämföra deras positioner i malmö och efterspelet som sker när dem grips, för så fort någon grips så byter dem yngre sida innan att ens en fällande DOM inträffar.

Försöker förstå alla dem här: mekky,yomok,moghrabi ligorna? Spelar jävligt konstigt spel tror säkert polisen är lika förvirrade.

Har läst flera utredningar, vad jag ständigt märker är just dem namnen dyker upp flitigt men ändå kan dem härja vidare?

Det jag generellt tror man ska tänka på när det gäller Malmös gängvärld är:
  • Hata slumpen. Om en person varit på en plats vid en vidd tidpunkt i samband med ett mord är det troligtvis ingen slump
  • Försök att inte göra för komplicerade analyser. 95% av de gängkriminella är inte kapabla till flerstegsanalyser, d.v.s. de klarar inte av att tänka "Om jag först skjuter X för att markera mot honom kommer Y att tro att jag är på hans sida och då kan jag blåsa honom". 95% klarar inte det utan de handlar i impuls och/eller påverkade av droger, och de gör det av heder eller för pengar
  • Personer byter sida från tid till annan p.g.a. bland annat dålig "ledning" i gängen, som egentligen inte är gäng i dess rätta bemärkelse i Malmö utan mer lösa grupperingar. Och, de verkar byta sida p.g.a. pengar och när de hamnar i trubbel som fallet med Mogrhabi-bröderna (tror i alla fall jag)

Och jag menar inte det jag skrev ovan som kritik mot dig, utan det är mer min grundinställning när jag analyserar det som händer i Malmö.
Citera
2021-02-16, 15:41
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Det jag generellt tror man ska tänka på när det gäller Malmös gängvärld är:
  • Hata slumpen. Om en person varit på en plats vid en vidd tidpunkt i samband med ett mord är det troligtvis ingen slump
  • Försök att inte göra för komplicerade analyser. 95% av de gängkriminella är inte kapabla till flerstegsanalyser, d.v.s. de klarar inte av att tänka "Om jag först skjuter X för att markera mot honom kommer Y att tro att jag är på hans sida och då kan jag blåsa honom". 95% klarar inte det utan de handlar i impuls och/eller påverkade av droger, och de gör det av heder eller för pengar
  • Personer byter sida från tid till annan p.g.a. bland annat dålig "ledning" i gängen, som egentligen inte är gäng i dess rätta bemärkelse i Malmö utan mer lösa grupperingar. Och, de verkar byta sida p.g.a. pengar och när de hamnar i trubbel som fallet med Mogrhabi-bröderna (tror i alla fall jag)

Och jag menar inte det jag skrev ovan som kritik mot dig, utan det är mer min grundinställning när jag analyserar det som händer i Malmö.

Håller med dig!
Citera
2021-02-16, 16:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Em*l Tut*c: Skickade TON med hasch till Malmö i samma transport fanns Flam*rs/dani judes grejer vilket påstås att en kapning gjordes från fla*urs sida aldrig bevisat.

Mekky: hans alians stärks nu med em*l tut*c då dem har gemensamma måltavlor.

Rykten: Skjutningen på Ah*ed atta var ingen fel skjutning det var ett spel från Yom*ks sida för att snabbt tillsammans med Tut*c att markera alla i Malmö.

Misstänkta skyttar: An*s/Om*r finns gott om bevis att dem varit där märkligt nog inget som hänt.

Stärkning av rykten: Flamur mördas och An*s är den misstänkte och vågar påstå att det börjar att hänga ihop trotts all röra.

En grej jag tänker på gällande det du skrivit ovan: Om det stämmer att Anis Hemissi har en koppling till Salam, och Tutic, antingen själv eller via Omar Yomok så skulle det ju faktiskt varit rätt konstigt om mordet på Flamur hade beställts av Mekky? Då skulle det vara mycket mer logiskt att det är som du skriver, att det är Tutic som ligger bakom mordet på Flamur.

Men en sak: du skriver att Anis/Omar skulle vars skyttar i fallet med Att*. Det var inte Anis som häktades för det utan Khalil, vilket jag utgår är hans bror. Men, det fanns DNA från Anis på maskering eller vad det nu var som hittades på brottsplatsen, så inblandad kan vi utgå från att han var. En alternativ analys skulle kunna vara såhär:
  • Anis klipper Atta istället för Stanley
  • Det blir ett jäkla hoolabaloo på Shebanis släkts sida
  • Mekky och Shebani har kontakt, Mekky behöver nån för att fimpa Flamur
  • Shebani säger till Anis att knäppa Flamur för att slippa att själv bli släckt eller betala blodspengar.
  • Shebani säger till Mekky att mordet är gratis, eller så tar han pengarna och säger inte till Mekky att Anis gjorde det gratis

Det skulle vara väldigt intressant att höra om du har teorier kring mordet på Saleh Hadri också, men det kan man ju ta i tråden som handlar om honom istället för här
Citera
2021-02-16, 18:36
Medlem
Citat:
Det skulle vara väldigt intressant att höra om du har teorier kring mordet på Saleh Hadri också, men det kan man ju ta i tråden som handlar om honom istället för här

kan ha varit A*ex G*ara som klippte Saleh till slut efter många år av väntan, då Saleh klippte eller lejde någon att klippa hans pappa i det där taximordet? även om Saleh hade många fiender finns möjligheten till detta..
Citera
2021-02-16, 18:51
Medlem
superurban08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ermac86
kan ha varit A*ex G*ara som klippte Saleh till slut efter många år av väntan, då Saleh klippte eller lejde någon att klippa hans pappa i det där taximordet? även om Saleh hade många fiender finns möjligheten till detta..

Hmm, när jag tänker efter gällande bilden dem hade på personen som befann sig i trappan så är han jävligt lik mördaren som sköt karolin! Kan något få fram bilden? Fanns på Aftonbladet om jag minns rätt?
Citera
2021-02-16, 18:51
Medlem
Citat:
Älskar bara förorten...
Citera
2021-02-16, 19:04
Moderator
Mappings avatar
Citat:

Jag förstår hur du resonerar, men Alex ger ett rätt korkat intryck i de FUPar jag läst. tänker framförallt på det när han och andra försökte råna ett växlingskontor eller vad det var. Tror inte han är smart nog att fixa det, och har nog inte annat våldskapital att ta av heller vad jag vet. Men visst, han hade ett väldigt tydligt motiv i alla fall.
Citera
2021-02-16, 19:07
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Hmm, när jag tänker efter gällande bilden dem hade på personen som befann sig i trappan så är han jävligt lik mördaren som sköt karolin! Kan något få fram bilden? Fanns på Aftonbladet om jag minns rätt?

Jag googlade men kan inte hitta bilden, någon annan som hittat den?
Citera
2021-02-16, 19:16
Medlem
Citat:
Jag googlade men kan inte hitta bilden, någon annan som hittat den?

https://youtu.be/QHu3ZuZjJLA?t=2 här har vi videon från expressen.
Citera
2021-02-16, 19:36
Medlem
Agent.Provocateurs avatar
Citat:
Efter att Nermin mördades så splittrades M-falangen, ett hemligt spel låg bakom mordet. Yngre generationen var trötta på Nermins arrogans och ville kontrollera på sitt eget sätt. Nermin var skyldig Mir*a Maso*c en stor summa pengar (som genererades av deras grabbar) när mi*a börv efterlyst tog Nermin befälet och styrde vidare med arrogans och var väldigt hård vilket inte funkade med den nya generationen (Mekky,ra*i,ha*de,ash*f osv) Sal*m tillhörde steget över dem och var nära med nermin men samtidigt bra med alla andra och hade ej konflikter med någon då mekky o ligan jobbade för sal*m först då hade dem en respekt emellan. M-falangen stötte ut em*l långt tbx efter att han ”golat” ner Sal*m,eld*n,ha*ib. Sal*m och em*l återupptog sitt ”samarbete” i tjänst om att emi*l ville gottgöra Sal*m och för att åter kunna ta sig in till marknaden. En konflikt uppstod igen mellan Sal*m och Em*l då pengar börja försvinna och rykten ryktades att Em*l jobbar som informatör åt polisen och samtidigt spelar dirty bussnies. Vilket i sin tur lede till att dem gick varsin väg (Em*l hade redan rekryterat Om*r/ad*m i tysthet för att hålla koll på Sal*ms nästa steg då dem spelade dubbelspel). Alians bildning skedde 2017-18

Dani jude, fakhro bröderna, Sal*m

Em*l tut*c/saleh hadri: Om*r Yom*k, Ad*m, Mi*za, An*s hemi*si, Ma*d Yom*k osv.

Mekky: R*mi,H*made,ashr*f,Moghrabi bröderna osv.

Splittring: M-falang när det tilläts att mörda Nermin godkännande från M till Haz*m som var vice president i Band*dos den tid som rekryterade Mekky gänget i byte av att behålla sina kilo som dem tagit på kredit minst 300kg hash och 30kg kokain. Rykten: Nermin inte betalt gänget deras vinster i tid och hela tiden drog ut på det och kalla dem för springisar. Och fick storhets vansinne mot M och dessutom hotat Haz*m till livet efter en misslyckad affär.

Em*l Tut*c: Skickade TON med hasch till Malmö i samma transport fanns Flam*rs/dani judes grejer vilket påstås att en kapning gjordes från fla*urs sida aldrig bevisat.

Mekky: hans alians stärks nu med em*l tut*c då dem har gemensamma måltavlor.

Rykten: Skjutningen på Ah*ed atta var ingen fel skjutning det var ett spel från Yom*ks sida för att snabbt tillsammans med Tut*c att markera alla i Malmö.

Misstänkta skyttar: An*s/Om*r finns gott om bevis att dem varit där märkligt nog inget som hänt.

Stärkning av rykten: Flamur mördas och An*s är den misstänkte och vågar påstå att det börjar att hänga ihop trotts all röra.

Ännu ett bevis på att Malmö inte tillämpar lojalitet en vidrig stad som kan närsomhelst explodera!!! Finns flera andra grupperingar som är stora i Malmö men som ligger i det dolda och inte dyker upp i dessa trådar. Däremot så ryktas det nu när 70% av topparna sitter häktade och inne så styr Em*l via Marbea och hans grabbar pumpar in TON.

Det här är baserat på rykten och behöver ej stämma 100% ni kan säkert fylla i mer en ny tråd lär behövas!!!

Wow, jävligt intressant detta! Tack för att du tog dig tid att dela detta. Ok, så Shebani samma sida som Dani J, nu är jag besviken, lol. Tycker riktigt illa om Shebani, men vet ej varför jag av nån anledning håller Dani J högre. Kanske för att han Mio blev kidnappad.
Så nu är man ju rätt nyfiken på Tutic. Finns lite information om honom, förutom det du nu skriver. Blyg är han inte i alla fall, han verkar gilla insta rätt mycket!

Är det någon av dessa som skulle kunna tänkas ha någon koppling till Jonas Falk? Kanske inte Mekkysidan, men Shebani/Dani J/Tutic, eller är JF på en helt annan nivå?
Citera
2021-02-16, 19:37
Medlem
superurban08s avatar
Måste ju fan vara samma kille som mördare karolin? Lika smala och näsan? Moghrabi?

Jag påstår att det är samma som mördade Saleh hadri?

Videon på expressen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in