Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Jag tycker i och för sig att man har utrett ansvarsfrågorna då och då, men minnet verkar kort hos många journalister.
När man lyssnar på frågor från journalisterna så undrar man ibland om de helt saknar utbildning, men problemet är nog att man vill skriva något som säljer hellre än att skriva något som ger bra information.
Jag håller inte med ;-)
Det har varit väldigt vagt med förklaringar kring vad regeringen ansvarar för, vad FoHM ansvarar för, vad regionerna och kommunerna ansvarar för osv.
Och nu när vaccinleveranserna är aktuella så det är nästan bara här på FB som ansvarsfördelningen redovisas. Så ska det ju INTE vara.
Det konstiga är inte att vanliga medborgare inte känner till ansvarsförhållandena. Det konstiga är att journalisterna LÅTSAS att inte känna till dem.
De motiverar sina konstiga frågor genom att "representera allmänheten". Men de bidrar ju till förvirringen istället för klargöringen. De tycks sträva efter att öka missnöjet hos medborgarna på FEL grunder.
Och det är smått kriminellt i mina ögon att vilja skapa kaos istället för att lugn och tydligt förklara hur vaccineringarna är ordnade.
Journalistkåren borde kritiskt granska sitt agerande under denna pandemitid. Istället för att nöja sig FoHM:s medhårskammande.