Citat:
Ursprungligen postat av
JustinTrudeau
About that. Swedbank ringde just.

Visar sig att amerikanerna kan det. Tio hangarfartyg och ett par tusen nukes ger rätt så stark förhandlingsposition.
Du är visst bunden till något land. Och är du inte det så är du en statslös paria som ingen vill veta av. Vars blotta närvaro drar till sig ryska bombplan eller amerikanska drönare. Likt IS.
Om du ska handla guld vid de stora marknaderna så blir det i USD. Och det är där FED skulle dumpa priset. Och orsaka total panik. När guldet kraschar så kommer dessutom smyckeindustrin också att kollapsa. För vem vill ge något billigt till sin blivande? Smyckesguld är mycket större än investeringsguld.
Visar endast din inkompetens, USA kan inte bötfälla någon i annat land. Det handlar endast att Swedbank har verksamhet i USA och alla transaktioner i USD går lokal genom USA. Och pengatvätt eller överföringar i icke USD har dom även inget lagstöd för.
Så nej USA har ingen makt i något utanför USD, även ingen makt mot någon utanför USA. Enda som då kan hända är dom inte får tillgång till hantera överföringar i USD som Max.
Nej är inte bunden till något land, tillgångar världen över och kan bosätta mig i nytt valfritt land i världen på fåtal timmar. Jag äger mitt liv är inget dumt djur som inte är fri.
Alla övriga länder i världen som inte har USD säljs guld i lokala valutan oavsett om är fysiskt eller pappers guld. Även om sjävklart gå lösa betala i USD.