2021-02-15, 19:06
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
https://www.expressen.se/nyheter/gruppens-angrepp-pa-svenska-forskare/

Skulle faktiskt vara kul, om Agnes Wold m.fl. skulle bli officiellt anklagade för brott mot mänskligheten. Det förtjänar de, i så fall, för jag misstänker att de inte bara är korkade utan även köpta.

Och angående detta försvar från Agnes Wold:

– Jag har varit inom forskningsvärlden tillräckligt länge för att veta om hur svårt det är att förutspå hur något kommer att se ut i framtiden och det gäller inte minst en pandemi med en ny mikroorganism.

...så är det på ett sätt sant - men då får man ju tillämpa försiktighetsprincipen. Och inte göra tvärtom, som Tegnell gjorde: utgå från att allt är ofarligt tills det är bevisat att det är farligt, och vice versa (med det sista menar jag de faaaarliga munskydden). Det enda rätta hade varit att stänga gränser tills det var bevisat att ingen smitta var på väg mot Sverige, att utgå från asymptomatisk smittspridning tills det var bevisat att sådan inte förekom, att hålla dagis och skolor stängda tills det var bevisat att barn inte smittar, smittas eller blir sjuka i corona (eller i alla fall endast i mycket ringa utsträckning).

Vad beträffar Ludvigssons rapport om att barn inte blir sjuka i corona, så är det också uppenbart att den var köpt. Den kom PRECIS när Lärarfacket hade börjat bli väldigt arga på presskonferenserna. Och nu vet vi dessutom (hörde det på radion i morse) att många svenska barn till och med drabbats av långtidscovid.

Och Emma Frans är en typisk inkvoterad kvinna. Hon vet vad hon ska rapa upp, för att få vara där hon är - bland de stora grabbarna.

Jag ser gärna en Nürnbergrättegång mot dessa, samt naturligtvis Tegnell, Carlsson och Giesecke!

Så de ska dömas för brott mot mänskligheten för att de inte har låst in människor i sina hem eller tvingat dem att bära munblöja?

Är du seriös?

Det är de som har infört restriktioner och nedstängningar som gjort sig skyldiga till brott mot mänskligheten. Boris Johnson, Nicola Sturgeon, Daniel Andrews, Jacinda Arden, Angela Merkel etc. Där har du några stycken som kommer att dömas till hårda straff i en Nürnbergrättegång. Lägg även till de som ligger bakom hela scamdemin, däribland sektens frontfigurer Bill "Kermit" Gates och Klaus "se great reset" Schwab. Och makthavare inom läkemedelsindustrin som bannlyser och svartmålar fungerande läkemedel och därmed låter folk dö för att sedan kunna tjäna pengar på ett onödigt vaccin.

Vrid din hjärna rätt för guds skull. Du är fullständigt vilse.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-02-15 kl. 19:11.
Citera
2021-02-15, 19:08
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Så sent som 28 januari så bedömde Tegnell att alla skulle ha erbjudits vaccin innan midsommar.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/tegnell-risk-att-60-plussare-vaccineras-forst-i-april
Så det fungerar inte att skylla på regeringen.

Exakt vad ska man skylla på Tegnell då, menar du?

Att regeringen satt ett mål som han (främst andra myndigheter, Tegnell sysslar inte med vacciner) ska jobba för och att läkemedelsbolagen inte levererar vad de avtalat om?
Citera
2021-02-15, 19:17
Medlem
.Dostoj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-III
Det går inga plan mellan Sverige och Sydafrika. Finns inget att agera på, med andra ord.

Det går visst plan mellan Sverige och Sydafrika även om det är mellanlandningar, men vad spelar det för roll, förbindelsen finns och de hinner bara smitta ner några till på mellanlandningen. Så det finns visst ngt att agera på.
Citera
2021-02-15, 19:17
Medlem
Madagascars avatar
Hmm... Inga siffror från Stockholm än!?
Citera
2021-02-15, 19:24
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
ja dså är det nog! jag drar mig en funderare på varför kvinnor är överrepresenterade i långtidssymtom?
läste inlägg från en grupp på facebook för ett tag sedan , där var de mest kvinnor som hade diffusa symtom som muskelryckningar i ögat , utåtsående blodkärl på handen , sendrag i tån och muskelryckningar i låret osv osv.. hur många kan avfärdas som psykiskt? rätt viktigt att hitta verkliga fall
Det är absolut viktigt att det görs kliniska tester för att hitta skador som
försämrad lungfunktion
förändringar i lungor
hjärt- och kärlpåverkan
hjärtmuskelinflammation
förändringar i hjärnan
försämrat lukt- och smaksinne

Sedan är ju upplevda symtom också viktiga att följa upp, alla upplevda symtom är ju inte påhittade bara för att de verkar vara konstiga och oförklarliga.
Citera
2021-02-15, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Det är ju bara att öppna länkarna. En geografiskt framlagd bild om s.k hotspots.
Jag håller också med om EcoRI*och BstEII*som det starkaste caset för din ståndpunkt. Men nej, det är ingenting som inte kunnat evolveras med givet selektionstryck. En smoking gun hade det varit om man hittat faktiskt dokumentation i labbet om detta förfarande. Precis som de menade i den artikel du länkade till tidigare. Om det inte tror att det mörkas förstår jag inte heller varför du inte tror att detta vore allmän kännedom.
Det räcker inte med att lägga upp en karta där halva Kina är en teoretisk hotspot, baserat på rapporteringsfrekvens av zoonotiska sjukdomar. Wuhan är en megastad som saknar djurliv.

Alla virus kan förklaras med naturlig evolution, om man accepterar hur fantasifulla förklaringar som helst. Men det finns inget som talar för den förklaringen, annat än folks goda vilja.

SARS har en logisk händelsekedja. En palmmård lever i samma habitat som fladdermusen, och är precis som katter en nattjagande opportunist som kan äta råa fladdermöss. Att bat-SARS efter hundratals år av försök hittar en väg att smitta palmmårdar är inte konstigt. Kineser fångar vilda palmmårdar och säljer dem levande för köttet. Palmmårdar över hela Kina hade kronisk SARS. Deras ACE2-receptor liknar vår. Att palmmård-SARS efter decennier av hoppförsök lyckas hitta en dålig variant av human-human transmission är inte konstigt.

CoV2 dyker upp i en megastad, med perfekt luftburen human-human transmission, utan att några djur är inblandade. Viruset hade inga kända släktingar i naturen, och de nypresenterade virusen är otroligt suspekta eftersom dessa är världsrevolutionerande virus som Wuhan haft i förrådet i många år utan att sekvensera dem eller forska på dem. CoV2 har tydliga spår av genmodifiering. Det finns ingen logisk händelsekedja här. Eller... jo, den logiska händelsekedjan är att ett av deras människoanpassade virus läckte från labbet i närheten. Alla bitar faller på plats.
Citera
2021-02-15, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag tror att vi var på det klara med att det motsatta - mörkläggning - vore ett fatalt misstag utifrån erfarenheterna från SARS-epidemin.

Mitt scenario om det hade varit en olycka. Regimen borde förstå att mörkläggning och lögner skulle vara direkt livsfarliga om det uppdagades. Erfarenheter från SARS är att det kommer att uppdagas till slut. Kanske större risk idag med faktiska lättnader i censuren och naturligtvis internet som verkar vara ganska fritt accessbart inom Kina. Så du har rätt i att det skulle skaka om regimen och hota själva Kina om det läckte ut. Alltså lögnen.

Däremot om de då förekommer allt. Tar krafttag mot syndarna och straffar de skyldiga samt rensar ut och visar handlingskraft så kanske man klarar sig. Det är det troliga scenariot om det hade varit fråga om ett misstag och en olycka. Samtidigt hade man kanske fått omvärldens sympati vilket man inte skulle få om man hade mörklagt en olycka. Det har du själv sagt. Vi har inte sett tillstymmelse till detta.

Och ja, jag är övertygad om att man hade hittat spår av att viruset är labbframställt vid det här laget om det hade varit så. Och att det hade varit en jättenyhet över hela världen.
Det där var din egen teori. Att Kina mörkade SARS, och därför skulle de inte mörka CoV2.

Kina hade redan spårat källan i januari. Det är solklart. Därför stängde de hela landet, började placera ut dimridåer, släppte inte in några observatörer, lät militären ta över Wuhan-labbet, började pumpa ut desinformation om ett amerikanskt ursprung, och därefter ett europeiskt ursprung, satte press på att labbspåret inte får utredas.

När man i framtiden tittar på "TV-dokumentären om corona" så kommer man göra stor sak av hur uppenbart det hela egentligen var. Hur alla pusselbitar hela tiden låg framför oss, mitt på bordet, men man slog folk på fingrarna när de ville sätta ihop dem.
Citera
2021-02-15, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Det är absolut viktigt att det görs kliniska tester för att hitta skador som
försämrad lungfunktion
förändringar i lungor
hjärt- och kärlpåverkan
hjärtmuskelinflammation
förändringar i hjärnan
försämrat lukt- och smaksinne

Sedan är ju upplevda symtom också viktiga att följa upp, alla upplevda symtom är ju inte påhittade bara för att de verkar vara konstiga och oförklarliga.

Nä det är sant! Men har man ett förflutet som långtidssjukskrivnen för diffusa och svår hittade symtom så sjunker trovärdigheten iaf för mig
Citera
2021-02-15, 19:42
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notcompleted
Här är hela artikeln
https://pastebin.com/EecvBg4r
Klipper in detta:
/.../
Har media genom frågor förändrat eller påverkat era målsättningar?
– Det kan jag inte säga. Vi försöker svara på allting. Det vi säger baseras ju på fakta och jag känner mig trygg i det.
”Flera av våra medarbetare har mött arga reportrar. En del har sagt att vi är inkompetenta”
Mediernas granskningar, vad tycker du om dessa?
– Vi lade ner många timmar på att hjälpa Uppdrag Granskning. Vi fick möjlighet att bemöta. Men det blev en del missförstånd som att vi ansvarade för allt, vilket vi ju inte gör. Regionernas ansvar glöms bort ibland. Men det var något Uppdrag Granskning inte ville lyssna på alls. Och när programmet diskuterades i radions Studio 1 fick vi inte vara med. Det tyckte jag var fel.
– Sedan kan jag ju konstatera att många journalister jobbat hårt länge. Det har ibland blivit irriterad stämning. Flera av våra medarbetare har mött arga reportrar. En del har sagt att vi är inkompetenta. Då har jag talat med deras chefer och det har alltid löst sig. Journalisterna verkar ha tuffa arbetsförhållanden.
Christer Janson pekar också på att FHM:s informatörer jobbat non–stop sedan mars förra året. Då var han presschef i en grupp på fyra personer. I dag har styrkan nästan tredubblats till elva medarbetare.
Vad kunde ni ha gjort bättre?
– Vi borde varit tydligare med ansvarsfördelningen och vilka lagar som gäller. Och så skulle jag anställt fler medarbetare tidigare.
När det gäller media, vad är du kritisk till?
– När det blivit faktafel, till exempel i en del ledarkommentarer så har det nästan varit omöjligt att få det rättat. Det har exempelvis gällt det här med ansvarsfördelningen, att vi på FHM inte ansvarar för allting.
Citera
2021-02-15, 19:44
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar

Jo då. Nu har det kommit.

38 patienter med covid-19 i intensivvård
233 patienter med covid-19 vid geriatrik och akutsjukhus
Totalt antal patienter med covid-19 i behov av sjukhusvård: 271 patienter

6 fler än i fredags, men måndagar är ju lite svåra att förstå sig på..
Citera
2021-02-15, 19:44
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Nu kom de.

1182 nya fall rapporteras idag, vilket är det mesta som Stockholm rapporterat en enskild dag på 5 veckor! Förra måndagen rapporterades 928 nya fall.

Källa : Region Stockholm samt Platz.

3 rapportdagar i rad har Stockholm rapporterat fler nya fall än motsvarande dag föregående vecka.

Är tredje vågen här nu?

https://platz.se/coronavirus/?lan=stockholm
Senast redigerad av Madagascar 2021-02-15 kl. 19:48.
Citera
2021-02-15, 19:49
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det där var din egen teori. Att Kina mörkade SARS, och därför skulle de inte mörka CoV2.

Kina hade redan spårat källan i januari. Det är solklart. Därför stängde de hela landet, började placera ut dimridåer, släppte inte in några observatörer, lät militären ta över Wuhan-labbet, började pumpa ut desinformation om ett amerikanskt ursprung, och därefter ett europeiskt ursprung, satte press på att labbspåret inte får utredas.

När man i framtiden tittar på "TV-dokumentären om corona" så kommer man göra stor sak av hur uppenbart det hela egentligen var. Hur alla pusselbitar hela tiden låg framför oss, mitt på bordet, men man slog folk på fingrarna när de ville sätta ihop dem.
Det var inte min teori. Det var ur en artikel som måste betraktas ha en viss vetenskaplig tyngd då den var publicerad på NCBI National Center for Biotechnology Information:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK92479/

Och eftersom vi är i en tråd i vetenskapsforumet vill jag också tillägga att det vore ren idioti ut ett vetenskapligt perspektiv om de kinesiska myndigheterna skulle ha som mål att om inte hejda framtida utbrott så åtminstone kunna hantera dem bättre för att undvika katastrofer. Och det tror jag att de har. Iaf framkommer detta ur länkad artikel.

Det är därför som dina och andras konspirationsteorier är totalt intelligensbefriade. Snacka om att ge sig själv en foliehattsstämpel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in