2021-02-15, 18:04
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/gruppens-angrepp-pa-svenska-forskare/

Skulle faktiskt vara kul, om Agnes Wold m.fl. skulle bli officiellt anklagade för brott mot mänskligheten. Det förtjänar de, i så fall, för jag misstänker att de inte bara är korkade utan även köpta.

Och angående detta försvar från Agnes Wold:

– Jag har varit inom forskningsvärlden tillräckligt länge för att veta om hur svårt det är att förutspå hur något kommer att se ut i framtiden och det gäller inte minst en pandemi med en ny mikroorganism.

...så är det på ett sätt sant - men då får man ju tillämpa försiktighetsprincipen. Och inte göra tvärtom, som Tegnell gjorde: utgå från att allt är ofarligt tills det är bevisat att det är farligt, och vice versa (med det sista menar jag de faaaarliga munskydden). Det enda rätta hade varit att stänga gränser tills det var bevisat att ingen smitta var på väg mot Sverige, att utgå från asymptomatisk smittspridning tills det var bevisat att sådan inte förekom, att hålla dagis och skolor stängda tills det var bevisat att barn inte smittar, smittas eller blir sjuka i corona (eller i alla fall endast i mycket ringa utsträckning).

Vad beträffar Ludvigssons rapport om att barn inte blir sjuka i corona, så är det också uppenbart att den var köpt. Den kom PRECIS när Lärarfacket hade börjat bli väldigt arga på presskonferenserna. Och nu vet vi dessutom (hörde det på radion i morse) att många svenska barn till och med drabbats av långtidscovid.

Och Emma Frans är en typisk inkvoterad kvinna. Hon vet vad hon ska rapa upp, för att få vara där hon är - bland de stora grabbarna.

Jag ser gärna en Nürnbergrättegång mot dessa, samt naturligtvis Tegnell, Carlsson och Giesecke!
Senast redigerad av Merwinna 2021-02-15 kl. 18:19.
Citera
2021-02-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Skulle faktiskt vara kul, om Agnes Wold m.fl. skulle bli officiellt anklagade för brott mot mänskligheten. Det förtjänar de, i så fall, för jag misstänker att de inte bara är korkade utan även köpta.

– Jag har varit inom forskningsvärlden tillräckligt länge för att veta om hur svårt det är att förutspå hur något kommer att se ut i framtiden och det gäller inte minst en pandemi med en ny mikroorganism.

...så är det på ett sätt sant - men då får man ju tillämpa försiktighetsprincipen. Och inte göra tvärtom, som Tegnell gjorde: utgå från att allt är ofarligt tills det är bevisat att det är farligt, och vice versa. Det enda rätta hade varit att stänga gränser tills det var bevisat att ingen smitta var på väg mot Sverige, att utgå från asymptomatisk smittspridning tills det var bevisat att sådan inte förekom, att hålla dagis och skolor stängda tills det var bevisat att barn inte smittar, smittas eller blir sjuka i corona (eller i alla fall endast i mycket ringa utsträckning).

Vad beträffar Ludvigssons rapport om att barn inte blir sjuka i corona, så är det också uppenbart att den var köpt. Den kom PRECIS när Lärarfacket hade börjat bli väldigt arga på presskonferenserna. Och nu vet vi dessutom (hörde det på radion i morse) att många svenska barn till och med drabbats av långtidscovid.

Och Emma Frans är en typisk inkvoterad kvinna. Hon vet vad hon ska rapa upp, för att få vara där hon är - bland de stora grabbarna.

Jag ser gärna en Nürnbergrättegång mot dessa, samt naturligtvis Tegnell, Carlsson och Giesecke!

Nej de vill inte förstå/ta till försiktighetsprincipen, iställer spelar man rysk roulette med hela svenska folket.
Citera
2021-02-15, 18:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

...så är det på ett sätt sant - men då får man ju tillämpa försiktighetsprincipen. Och inte göra tvärtom, som Tegnell gjorde: utgå från att allt är ofarligt tills det är bevisat att det är farligt, och vice versa. Det enda rätta hade varit att stänga gränser tills det var bevisat att ingen smitta var på väg mot Sverige, att utgå från asymptomatisk smittspridning tills det var bevisat att sådan inte förekom, att hålla dagis och skolor stängda tills det var bevisat att barn inte smittar, smittas eller blir sjuka i corona (eller i alla fall endast i mycket ringa utsträckning).

Varför ska detta gälla enbart Covid? borde vi inte ha en rättegång mot lagstiftarna som tillåter tobak, som bevisligen dödar 12000 varje år. Vi borde ha en Nürnbergrättegång mot de som tillåter alkohol dom dödar 4000 varje år.
Citera
2021-02-15, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Varför ska detta gälla enbart Covid? borde vi inte ha en rättegång mot lagstiftarna som tillåter tobak, som bevisligen dödar 12000 varje år. Vi borde ha en Nürnbergrättegång mot de som tillåter alkohol dom dödar 4000 varje år.

Jo, men nu är vi där igen att dessa beteenden inte smittar så DIREKT som en infektionssjukdom. Det är mer individens eget val. Medan det är svårare att låta bli att andas, i närheten av människor som kan vara smittade... t.ex. om man är lärare och blir tvingad att arbeta med fysisk undervisning. Men visst kan man diskutera att de (missbruken) smittar socialt, att de orsakar olyckor och våld etc. etc.. Det är dock mycket svårt att stoppa tillverkning och försäljning av varor som funnits i tusentals år, som många människor ser som en rättighet, och som många faktiskt även kan njuta i lagom mängd - utan att ta skada. (Ett virus däremot, har ingen människa någon glädje av att få in i landet.)
Senast redigerad av Merwinna 2021-02-15 kl. 18:32.
Citera
2021-02-15, 18:29
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Nu byter du ämne. Det är fortfarande så att RBM i CoV2 flankeras av en EcoRI-tagg för genmodifiering. Wuhan är världsledande på att genmodifiera coronavirus. De har publicerat forskning där de byter ut RBM i CoV2 med en EcoRI-tagg för genmodifiering. De hade lika gärna kunnat skriva "Made in Wuhan" i genomet.

Wuhan är ingen "hotspot" för nya coronavirus, och det står inte heller i dina länkar. Wuhan är en megastad större än New York. SARS uppstod i Sydostasien, som är habitat för fladdermöss. CoV2 uppstod i Wuhan i centrala Kina, som är habitat för coronavirusforskare.

Jag skriver "trollade fram", för det är ytterst osannolikt att Wuhan skulle sitta på ett gammalt fladdermusvirus och ett gammalt myrkottsvirus som binder till huACE2-receptorn, virus som de aldrig berättat om för världen. De har spenderat de senaste tio åren med att publicera forskning om enstaka fladdermusvirus som med nöd och näppe binder till huACE2-receptorn, och modifierat virus för lista ut hur det fungerar. De här två virusen som binder perfekt till huACE2 skulle vara som att hitta heliga Graal för Wuhan-teamet, och man har inte ens berättat om dem för världen, eller gjort några experiment på dem. Ett coronavirus i myrkott som binder till huACE2 skulle vara en världssensation.

Jag har aldrig hävdat att man släppt ut något virus med mening. Det här handlar om oskyldig (om än ansvarslös) forskning där ett virus läckt ut. Det har aldrig funnits några skäl att gömma en EcoRI-tagg. Däremot finns det goda skäl att gömma virusets ursprung, eftersom missnöjet skulle hota hela kommunistregimen om det kom ut att statligt sponsrad forskning orsakat den värsta katastrofen i modern tid. Som Tjernobyl gånger tusen.
Jag tror att vi var på det klara med att det motsatta - mörkläggning - vore ett fatalt misstag utifrån erfarenheterna från SARS-epidemin.

Mitt scenario om det hade varit en olycka. Regimen borde förstå att mörkläggning och lögner skulle vara direkt livsfarliga om det uppdagades. Erfarenheter från SARS är att det kommer att uppdagas till slut. Kanske större risk idag med faktiska lättnader i censuren och naturligtvis internet som verkar vara ganska fritt accessbart inom Kina. Så du har rätt i att det skulle skaka om regimen och hota själva Kina om det läckte ut. Alltså lögnen.

Däremot om de då förekommer allt. Tar krafttag mot syndarna och straffar de skyldiga samt rensar ut och visar handlingskraft så kanske man klarar sig. Det är det troliga scenariot om det hade varit fråga om ett misstag och en olycka. Samtidigt hade man kanske fått omvärldens sympati vilket man inte skulle få om man hade mörklagt en olycka. Det har du själv sagt. Vi har inte sett tillstymmelse till detta.

Och ja, jag är övertygad om att man hade hittat spår av att viruset är labbframställt vid det här laget om det hade varit så. Och att det hade varit en jättenyhet över hela världen.
Citera
2021-02-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moentos
Virus kan opstå hvorsomhelst i verden.

Och det är naturligtvis bara en slump att det råkar uppstå där det bor som flest människor på minst yta som möjligt.
Citera
2021-02-15, 18:44
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Märks att du inte sett vad han gjort i Arika och Indien.

APRIL 23, 2020
The Bill Gates Effect: WHO’s DTP Vaccine Killed More Children in Africa Than the Diseases it Targeted
https://childrenshealthdefense.org/news/the-bill-gates-effect-whos-dtp-vaccine-kills-more-children-in-africa-than-the-diseases-it-targets/

Desinformation från anti-vaxxers.

"Children's Health Defense is an American 501c3 nonprofit advocacy organization,[1] known for its anti-vaccine activism. Much of the material put forth by the organization involves misinformation on vaccines and anti-vaccine propaganda.[2] It was founded and is chaired by Robert F. Kennedy Jr.[3] Established under the name World Mercury Project in 2016, it has been campaigning against various public health programs, such as vaccination and fluoridation of drinking water.[4] The group has been contributing to vaccine hesitancy in the United States, encouraging citizens and legislators to support anti-vaccine regulations and legislation.[5][6][7] Arguments against vaccination are contradicted by overwhelming scientific consensus about the safety and effectiveness of vaccines"

Från wikipedia....
Citera
2021-02-15, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag lägger ut detta från FHM:s presschef för allmän beskådan. Synd att det är en betalartikel:

FHM-chefens hyllning: ”Det är tack vare medierna som vi nått våra mål”
Folkhälsomyndighetens presschef Christer Janson är mycket nöjd med hur medierna vidarebefordrat budskapen. ”Vi har tillsammans förändrat samhället utan tvångsmedel”, säger han.
https://www.dagensmedia.se/medier/dagspress/fhm-chefens-hyllning-det-ar-tack-vare-medierna-som-vi-natt-vara-mal/

Förklarar en hel del faktiskt.

Edit:

Jag ber om ursäkt men i ljuset av att tjafsat om Kinas hållning hela dagen...

Här är hela artikeln
https://pastebin.com/EecvBg4r
Citera
2021-02-15, 18:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notcompleted
Här är hela artikeln

Haha ja. Och alldeles gratis också. Nästan alla media - även "fristående" kolumnister - köpte FHM:s syn på världen och viruset rakt av.
Citera
2021-02-15, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notcompleted
Här är hela artikeln
Jag har då inget emot att FHM har anordnat sina pressträffar i dessa coronatider. Tvärtom tycker jag att det har varit bra med dessa pressträffar.
Citera
2021-02-15, 19:02
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Märks att du inte sett vad han gjort i Arika och Indien.

APRIL 23, 2020
The Bill Gates Effect: WHO’s DTP Vaccine Killed More Children in Africa Than the Diseases it Targeted
https://childrenshealthdefense.org/news/the-bill-gates-effect-whos-dtp-vaccine-kills-more-children-in-africa-than-the-diseases-it-targets/

Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Desinformation från anti-vaxxers.

"Children's Health Defense is an American 501c3 nonprofit advocacy organization,[1] known for its anti-vaccine activism. Much of the material put forth by the organization involves misinformation on vaccines and anti-vaccine propaganda.[2] It was founded and is chaired by Robert F. Kennedy Jr.[3] Established under the name World Mercury Project in 2016, it has been campaigning against various public health programs, such as vaccination and fluoridation of drinking water.[4] The group has been contributing to vaccine hesitancy in the United States, encouraging citizens and legislators to support anti-vaccine regulations and legislation.[5][6][7] Arguments against vaccination are contradicted by overwhelming scientific consensus about the safety and effectiveness of vaccines"

Från wikipedia....

Ändrar ej de vetenskapliga artiklarnas äkthet som de refererar till i artikeln.
Citera
2021-02-15, 19:03
Medlem
Talespins avatar
Haha, Matti Sällberg sitter bara och gissar i fråga doktorn om vaccinen.

"Bra fråga" "bra fråga" "osannolikt" "vi vet inte" "troligen inte"

Känns ju väldigt tryggt det här
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in