https://www.expressen.se/nyheter/gruppens-angrepp-pa-svenska-forskare/
Skulle faktiskt vara kul, om Agnes Wold m.fl. skulle bli officiellt anklagade för brott mot mänskligheten. Det förtjänar de, i så fall, för jag misstänker att de inte bara är korkade utan även köpta.
Och angående detta försvar från Agnes Wold:
– Jag har varit inom forskningsvärlden tillräckligt länge för att veta om hur svårt det är att förutspå hur något kommer att se ut i framtiden och det gäller inte minst en pandemi med en ny mikroorganism.
...så är det på ett sätt sant - men då får man ju tillämpa försiktighetsprincipen. Och inte göra tvärtom, som Tegnell gjorde: utgå från att allt är ofarligt tills det är bevisat att det är farligt, och vice versa (med det sista menar jag de faaaarliga munskydden). Det enda rätta hade varit att stänga gränser tills det var bevisat att ingen smitta var på väg mot Sverige, att utgå från asymptomatisk smittspridning tills det var bevisat att sådan inte förekom, att hålla dagis och skolor stängda tills det var bevisat att barn inte smittar, smittas eller blir sjuka i corona (eller i alla fall endast i mycket ringa utsträckning).
Vad beträffar Ludvigssons rapport om att barn inte blir sjuka i corona, så är det också uppenbart att den var köpt. Den kom PRECIS när Lärarfacket hade börjat bli väldigt arga på presskonferenserna. Och nu vet vi dessutom (hörde det på radion i morse) att många svenska barn till och med drabbats av långtidscovid.
Och Emma Frans är en typisk inkvoterad kvinna. Hon vet vad hon ska rapa upp, för att få vara där hon är - bland de stora grabbarna.
Jag ser gärna en Nürnbergrättegång mot dessa, samt naturligtvis Tegnell, Carlsson och Giesecke!