2021-02-12, 13:13
Medlem
okok1s avatar
Skulle Conrad starta något projekt? Jag trodde jag läste något om det?
Citera
2021-02-12, 16:14
Medlem
Offerviljas avatar
Dan Eriksson och Magnus Söderman kör en extrasändning på DLive just nu:

https://dlive.tv/RadioSvegot
Citera
2021-02-15, 09:30
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Offervilja är en psykiskt sjuk person oavsett om det hon säger stämmer, eller ej. Antingen är hon en psykiskt labil person som är helt såld på DfS, eller så är hon en störd person som ägnar så mycket tid åt att skriva galenskaper.

Skillnad är snarare i samma liga som NSoscar. Man vet inte om de är efterblivna eller trollar. De befinner sig i ett mer oklart gränsland där man inte riktigt kan skilja omedveten dumhet från medveten dumhet.

Skillnad gör i alla fall en ansats till att ge intrycket av att vilja ha en diskussion, medan Offervilja befinner sig i en kronisk psykos. NSoscar är mer en NS-hatande "reply guy" som oavsett vad ämnet gäller ska komma med comebacken "Ja, men NS då!?".

Den lilla skaran som försvarar DfS och NMR är rätt liten och en, eller två verkar vara intresserade av att faktiskt lyfta lite väsentliga frågor.
Problemet är att 9/10 i den här tråden inte skriver här för att föra en saklig diskussion. Det flesta "skribenter" motiveras inte ens av nationalism utan drivs uppenbarligen av helt andra orsaker.

En del är psyksjuka. En del sionister. Andra knarkande drägg eller degenererade porrgalningar. Många är judar eller nätaktivister av olika slag. Jag tvivlar stark på att du inte är medveten om att du föder dessa troll. Så mycket cerebral förmåga har du trots allt.

HerrRegn är bara en i raden av degenererade drägg som besudlar tråden med ett oavbrutet eko av patetiskt trams. Listan kan göras lång! Att du sitter och flamsar med dessa ickenationalistiska avskum talar ju inte direkt till din fördel.

Eftersom du själv är med i en nationell organisation varför inte fokusera din tid på det istället för att gnälla som ett värdelöst fruntimmer i trådar om andra nationalister. Är det pengar som fattas eller vad är problemet?
Senast redigerad av skillnad 2021-02-15 kl. 09:33.
Citera
2021-02-15, 16:11
Medlem
MrRainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Skulle Conrad starta något projekt? Jag trodde jag läste något om det?

Riktigt kul! Kommer såklart följa detta. Vet du vart eller på vilken plattform det blir?
Citera
2021-02-15, 18:04
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrRaines
Riktigt kul! Kommer såklart följa detta. Vet du vart eller på vilken plattform det blir?

Jag kanske minns fel. Därför jag frågade. Men vid slutet på året så slutade Conrad och någon/några skrev i denna tråd om att han skulle göra något annat projekt.

Jag lyssnade inte på svegot, så jag vet inte vad som sades på slutet. Det kanske var en lögn/missuppfattning. Hade han haft inställning på att starta ett nytt podd projekt så hade han nog gjort det vid det här laget.
Citera
2021-02-16, 02:32
Medlem
Besticks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jag kanske minns fel. Därför jag frågade. Men vid slutet på året så slutade Conrad och någon/några skrev i denna tråd om att han skulle göra något annat projekt.

Jag lyssnade inte på svegot, så jag vet inte vad som sades på slutet. Det kanske var en lögn/missuppfattning. Hade han haft inställning på att starta ett nytt podd projekt så hade han nog gjort det vid det här laget.
Tror nog Conrad lämnat "rörelsen" bakom sig och startat ett nytt liv någonstans. Kanske får vi se honom i Malou efter tio om några år?
Citera
2021-02-16, 03:08
Medlem
svartriddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bestick
Tror nog Conrad lämnat "rörelsen" bakom sig och startat ett nytt liv någonstans. Kanske får vi se honom i Malou efter tio om några år?
Kan verkligen tänka mig det.

Han sitter där hos Malou som f.d nazist och berättar med våta kinder om hur arbetslöshet, datorspelande och "okunskap" fick honom att dras in i den "hatiska" miljön från första början. Viker ut sig i Expo, föreläser på gymnasieskolor med Navid Modiri om "högerextremism", träffar Emerich Roth och allt möjligt. Håll i hatten!
Citera
2021-02-16, 07:54
Medlem
skillnads avatar
Senaste fredagstinget (#22) var faktiskt riktigt bra. Högst relevanta ämnen med följande bra diskussioner.

Negativt är som vanligt Södermans kognitiva dissonans när det kommer till hans oförstånd omkring konspirationer. Herrn som i vart och vartannat avsnitt, i ena andetaget värdesignalerar emot konspirationers själva existens, för att i nästa andetag helt oblygt tala om "skriptade verkligheter" och eliters mål att ta total kontroll över våra liv. Och detta är på inga vägar det enda exemplet på Södermans dubbeltänk när det kommer till konspiratoriska skeenden.

Men men. Bortsett från detta var hans utläggning i ämnet "skriptad verklighet" i övrigt väl underbyggd och tänkvärd.

Roligast var utan tvekan Björn Björqvist i sin (om än omedvetet?) underfundiga kommentar omkring världsbögerifesten i Malmö.

"det var visst viktigt för HBTQ miljön att helt plötsligt inte ägna sig åt smittspridning"

Senast redigerad av skillnad 2021-02-16 kl. 07:59.
Citera
2021-02-16, 08:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Senaste fredagstinget (#22) var faktiskt riktigt bra. Högst relevanta ämnen med följande bra diskussioner.

Negativt är som vanligt Södermans kognitiva dissonans när det kommer till hans oförstånd omkring konspirationer. Herrn som i vart och vartannat avsnitt, i ena andetaget värdesignalerar emot konspirationers själva existens, för att i nästa andetag helt oblygt tala om "skriptade verkligheter" och eliters mål att ta total kontroll över våra liv. Och detta är på inga vägar det enda exemplet på Södermans dubbeltänk när det kommer till konspiratoriska skeenden.

Men men. Bortsett från detta var hans utläggning i ämnet "skriptad verklighet" i övrigt väl underbyggd och tänkvärd.

Roligast var utan tvekan Björn Björqvist i sin (om än omedvetet?) underfundiga kommentar omkring världsbögerifesten i Malmö.

"det var visst viktigt för HBTQ miljön att helt plötsligt inte ägna sig åt smittspridning"

Jag tänkte föreslå ett supplementum till Dans utläggning.

Med pålagd myndig stämma och läsandes innantill:
Citat:
Jag går till jobbet som är öppet. För min hälsas skull. På vägen hem träffar jag grannarna. Vi står tillsammans riktigt nära varandra och pratar och skrattar. För vår hälsas skull. Affärerna är öppna varje dag och jag köper mat. För min hälsas skull. Mätt och glad går jag till biblioteket för att låna en bok. För min hälsas skull. Nu när jag är både mätt och beläst måste jag ju fixa till min frisyr och går in till frisören som hälsar glatt. För min hälsas skull. På vägen ut snubblar jag och skrapar upp handen. För att vara säker på att den inte blir infekterad knatar jag in på vårdcentralen där jag blir mottagen nästan direkt. För min hälsas skull.

Plötsligt känner jag ett sug efter att få träffa andra likasinnade att dricka kaffe med och kanske äta en rullad korv tillsammans. Jag åker fyra timmar till Svenskarnas hus och upptäcker att det är stängt. För min hälsas skull.
Citera
2021-02-16, 20:04
Medlem
Offerviljas avatar
Vilka fantastiska program Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist bjuder oss lyssnare på just nu. Det senaste Fredagstinget var det här årets hittills bästa nationella podcastavsnitt och gårdagens Kväll med Svegot höll också en riktigt hög kvalitet. De där tre snubbarna är helt underbara!
Citera
2021-02-16, 20:25
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Offervilja
Vilka fantastiska program Dan Eriksson, Magnus Söderman och Björn Björkqvist bjuder oss lyssnare på just nu. Det senaste Fredagstinget var det här årets hittills bästa nationella podcastavsnitt och gårdagens Kväll med Svegot höll också en riktigt hög kvalitet. De där tre snubbarna är helt underbara!
Vad var bra?
Citera
2021-02-17, 09:54
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Jag tänkte föreslå ett supplementum till Dans utläggning.

Med pålagd myndig stämma och läsandes innantill:
Vad vill du diskutera?

Är det här usla trollförsöket till humor en misslyckad nationalists sätt att säga att Dan har fel i sin negativa inställning till coronahysterin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in