2021-02-15, 02:57
Medlem
Svara inte på det här inlägget för nu är det färdigflashbackat!

Citat:
Ursprungligen postat av LawNumberSix
Sex miljoner.

1. Sett till historiska slutpriser på mark i området benämnt Marielund torde marknadspriset sett som mark för att bygga vanliga billiga småvillor ligga på 6-7 miljoner + prisökning sedan 2015-2016 - vilket torde ligga i häradet av 8-15%. Sedan tillkommer förstås sjövärden, markens elevation, ..... , och styckningsmöjligheter.

2. Esbjörn trodde nog att Ebba var hans fru.......... så han känner sig nog lite bedragen allt, såvida inte allt är en show förstås.

Nu är det verkligen färdigflashbackat på riktigt så svara inte på detta inlägg.
2021-02-15, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Du missade mötet som skulle hållas efter hennes löfte, va?
Expressen "Esbjörn, jag träffar henne vilken dag som helst, jag ska förklara att det är jag som ångrar mig" och möte skulle sen hållas!
Esbjörn backade i dörröppningen och det blev inget förlikningsmöte, istället för i domstol.
Han gick aldrig fram till henne och sa att han ångrar sig, sen läser man rubriken i Expressen "Esbjörn stänger dörren för Ebba".
Nåååå vem svek Ebbas löfte, egentligen?
Kan vi slippa tragglet om Ebbas löfte i fortsättningen, då Esbjörn var den som svek!

Du svarar inte på frågan och fortsätter samma dina förvirrade inlägg.

Va hände dom dagarna mellan att Ebba postade sin långa snyft-text på Facebook om att hon såklart inte ska tvinga nån gammal farbror att sälja sin gård och att hon sen lämnade in ansökan om lagfart?

Ingenting såvitt jag förstår och därför undrar jag om hon trodde på sitt löfte själv ens
2021-02-15, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Va hände dom dagarna mellan att Ebba postade sin långa snyft-text på Facebook om att hon såklart inte ska tvinga nån gammal farbror att sälja sin gård och att hon sen lämnade in ansökan om lagfart?

Ingenting såvitt jag förstår och därför undrar jag om hon trodde på sitt löfte själv ens
Men det var ju Esbjörn som försvann från jordens yta. Hur menar du att någon skulle dragit sig ur? Han drog dessutom med pengarna - som han ännu inte återbetalat. Gissar att du gladeligen gett bort nästan 40@.000 för att gubben skulle bli nöjd? Folk är alltid så oerhört generösa när det gäller andras pengar...
2021-02-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tomt
Tomtens areal, m² 3 270

Men detta har vi haft uppe så många gånger nu.

Har tomten kympit?

Va bidde de då?
2021-02-15, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Men det var ju Esbjörn som försvann från jordens yta. Hur menar du att någon skulle dragit sig ur? Han drog dessutom med pengarna - som han ännu inte återbetalat. Gissar att du gladeligen gett bort nästan 40@.000 för att gubben skulle bli nöjd? Folk är alltid så oerhört generösa när det gäller andras pengar...

Du hävdar tillsammans med övriga Ebba-klanare att Esbjörn dragit med pengarna.

Ebba satte frivilligt in 390.000 kr på Esbjörns konto för att låsa upp honom i affären.

Vad har du för bevis att de pengarna inte finns kvar? Affären är i stå nu när det blivit en rättssak av det hela. Vad utgången av tinget blir vet vi inte.

Bara trams o smutskastningskampanj av Esbjörn!
2021-02-15, 07:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Jag skulle gärna komplettera den värderingen med taxeringen då den gjordes för två år sen
jag blev inte så förvånad då denna fastighet är i ett skick som ej sammanträffar med dagen taxeringsvärde.
Detta fick jag och då har jag angivit el men den anser jag borde ej vara med den är så pass gammal så allt borde rivas ut.

Denna taxering stämmer bra med 0,75 / salupriset 4,2 miljoner

Beräknat taxeringsvärde avser fastighetstaxeringsår 2018, 2019 och 2020

« Tillbaka
Beräknat taxeringsvärde är 3 023 000 kr
Tomtmark riktvärde, kr 2 583 000
Bostadsbyggnad riktvärde, kr 440 000
Taxeringsvärde, kr 3 023 000

Uppgifter som du beräknat på
Värdeområde
Värdeområde nummer 0380409
Gemensamma uppgifter för tomt och bostadshus
Bebyggelse Friliggande småhus
Är tomten en egen fastighet eller inte? (Fastighetsrättsliga förhållanden) Tomten är en egen fastighet
Tomten ingår i ett grupphusområde Nej
Tomt
Tomtens areal, m² 3 270
Avståndet till hav, sjö eller vattendrag 0 - 75 m, med egen strand (klass 1, strand)
Dricksvatten Kommunalt/enskilt sommarvatten
Wc-avlopp Saknas
Va-klass 5
Beräknat taxeringsvärde tomtmark, kr 2 583 000
Bostadshus
Värdeår 1929
Boyta, totalt, m² 120
Värdeyta, m² 120
Standardpoäng, totalt 13
Beräknat taxeringsvärde bostadsbyggnad, kr 440 000

Men detta har vi haft uppe så många gånger nu.

Eftersom du skriver att vi har haft det uppe så många gånger tidigare kan info om tidigare inlägg vara på sin plats! Du använder dig av 2018 taxeringsvärde som baseras på 2016 försäljningssiffror.
Fastighetsaffären sker 2020 o nu är det 2021. Priserna på hus har gått upp o inte legat still som du vill få det till.

"Ursprungligen postat av Clyo
Skatteverket värderar om Esbjörns fastigheter.

Skatteverket är på gång att beräkna nytt taxeringsvärde för Esbjörns fastigheter. Det nya värdet kommer att beräknas utifrån 2019 års prisnivå och speglar bättre det aktuella marknadsvärdet än vad tidigare taxeringsvärde gör.

Enligt mina beräkningar blir det nya taxeringsvärdet för Esbjörns fastigheter 4 240 000 kr varav markvärde 3 384 000 kr och byggnadsvärde 856 000 kr.

Med beaktande av vad Skatteverket skriver ovan indikerar det nya taxeringsvärdet på 4 240 000 kr ett marknadsvärde i 2019 års prisnivå på 5 653 000 kr (4 240 000 kr/0,75)."
2021-02-15, 08:16
Medlem
Lejon-xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freducation
Eftersom du skriver att vi har haft det uppe så många gånger tidigare kan info om tidigare inlägg vara på sin plats! Du använder dig av 2018 taxeringsvärde som baseras på 2016 försäljningssiffror.
Fastighetsaffären sker 2020 o nu är det 2021. Priserna på hus har gått upp o inte legat still som du vill få det till.

"Ursprungligen postat av Clyo
Skatteverket värderar om Esbjörns fastigheter.

Skatteverket är på gång att beräkna nytt taxeringsvärde för Esbjörns fastigheter. Det nya värdet kommer att beräknas utifrån 2019 års prisnivå och speglar bättre det aktuella marknadsvärdet än vad tidigare taxeringsvärde gör.

Enligt mina beräkningar blir det nya taxeringsvärdet för Esbjörns fastigheter 4 240 000 kr varav markvärde 3 384 000 kr och byggnadsvärde 856 000 kr.

Med beaktande av vad Skatteverket skriver ovan indikerar det nya taxeringsvärdet på 4 240 000 kr ett marknadsvärde i 2019 års prisnivå på 5 653 000 kr (4 240 000 kr/0,75)."

Jag som är ny i tråden! Vad var taxeringsvärdet när Ebba köpte fastigheten? Påverkar framtida taxeringsvärden, fastighetsförsäljningar som görs idag?
2021-02-15, 08:41
Medlem
Citat:
Du hävdar tillsammans med övriga Ebba-klanare att Esbjörn dragit med pengarna.

Ebba satte frivilligt in 390.000 kr på Esbjörns konto för att låsa upp honom i affären.

Vad har du för bevis att de pengarna inte finns kvar? Affären är i stå nu när det blivit en rättssak av det hela. Vad utgången av tinget blir vet vi inte.

Bara trams o smutskastningskampanj av Esbjörn!
Jah så handpenningen är numera inget man brukar betala...?
Du har aldrig köpt något annat än bubbelgum i den lokala kiosken va - erkänn att du inte vet vad du talar om.
2021-02-15, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
Jah så handpenningen är numera inget man brukar betala...?
Du har aldrig köpt något annat än bubbelgum i den lokala kiosken va - erkänn att du inte vet vad du talar om.
Rätt underhållande nu med snacket om handpenningen och återbetalningen.
Det är ju så att från den stunden som Ebba Busch stämde skiten ur Esbjörn så avvaktar han med återbetalning av handpenning, det är av precis samma logiska anledning som Ebba Busch inte fullgjorde sina åtaganden i enlighet med köpekontraktet genom att den 16/9 betala Esbjörn ytterligare 3.510.000SEK till Esbjörn.

Dock så har ju Esbjörn sagt sig vilja betala tillbaka den vid olika tillfällen men inte fått den feedback han behövt från Ebba Busch, men eftersom att det är något som team-Esbjörn har sagt så har det ingen trovärdighet, det har jag lärt mig av de högt upphöjda lärda inom Ebba Busch-sekten.
2021-02-15, 08:51
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur

Det med vilande lagfart hade redan skett.

Nå då tar vi det en gång till.
Mellan Expressens intervju (+ FB inlägget där hon säger samma sak) och hon lämnade in stämningen till tinget vad hände då?
Mellan att Esbjörn nappade på löftet och i Expressen " jag kan möta Ebba vilken dag som helst, jag ska förklara för henne!" och Expressen "Esbjörn stänger dörren för Ebba" det ska avgöras i domstol, ja vad hände då?

Det var ett förlikning möte som skulle hållas. Ebba skulle kunna uppfylla löftet och Esbjörn skulle förklara att han själv inte ville sälja.
Men du har rätt för det hände ingenting nu heller, Esbjörn vände i dörröppningen och förklarade ingenting eller ens sa att han inte ville sälja.
Han hade inte behövt säga mer än det, då ombuden kunnat sköta resten sen.
Binninge förklarade sen i Expressen att det ska skötas via process.
Ebba lämnar in stämningen o resten vet vi.
Tragglar inte om att hon lovat på FB då det sen var Esbjörn som svek hennes löfte vid mötet.
2021-02-15, 09:13
Medlem
Ebba Busch i DN häromdagen (bakom betalvägg givetvis)
"- Jag har inte tänkt låta andras ekonomiska intressen och försök till att omyndigförklara honom vara det avgörande här, så behandlar man inte en äldre man. Jag har inte tänkt lämna honom i sticket."

Först ville alltså Ebba Busch driva igenom husköpet för sitt och sina barns skull, hemlösa inför den kommande kalla vintern hette det.
Sen ville Ebba Busch driva igenom husköpet för principens skull, hon skulle inte stå rättslös.
Nu ska Ebba Busch driva igenom det för Esbjörns skull, för att skydda han mot gamarna runt omkring han, tillse att han inte blir omyndigförklarad, hon ska inte lämna han i sticket.

Ebba Busch kanske borde återvända till skolbänken för vi har inte omyndigförklarat folk i Sverige sedan 80-talet, det har de vise männen här inne förklarat för oss många gånger, kanske läser inte Ebba Busch tråden tillräckligt noggrant.
Ebba Busch säger att hon inte ska lämna Esbjörn i sticket. Är det ett livslångt åtagande från hennes sida eller bara ett temporärt tills affären är avslutad, det framgår inte. En journalist med intresse för sitt värv hade ju ställt den frågan, nu är det bara ytterligare ett uttalande som Ebba Busch med enkelhet backar från så fort det blir skarpt läge.
2021-02-15, 09:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Har tomten kympit?

Va bidde de då?

Nej men dom är nu samtaxerade, detta är kontentan då du hoppar in i en konvensation utan att läsa vad som diskuteras.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in