2021-02-15, 01:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Jag såg Dershowitz intervjuas på BBC News utmärkta HardTalk, ett par veckor innan riksrätten inleddes. Hans pitch där gick i stort sett ut på att Trump ju inte uttryckligen hade beordrat sina fans vid massmötet att begå öppet olagliga handlingar, och därmed kunde han inte räknas som ansvarig för någonting. Har du någonsin hört om en kuppmakare (och en som redan tidigare har en stadgad position i samhället, ingen Robin Hood-figur) som öppet och offentligt säger till sina anhängare ute på torget: Idag ska ni bryta mot lagen för min skull, grabbar, ni ska mosa alla som sätter sig opp mot er och helst döda eller tortera de här herrarna så att de glatt lyder er, dvs lyder mig! ?

Under bidens sista 14 dagar som president borde han hålla rallies där han hetsar publiken till att stoppa valprocessen och hans republikanska motståndare. Utan att säga orden direkt så ska biden antyda olika våldshandlingar mot republikaner.
Hur fort tror ni biden hade blivit avsatt I'm han gjort en tiondel av allt skit som Trump gjort?

Som republikanernas talman newt Gingrich en gång sa
"skillnaden mellan republikaner och demokrater är att vi inte känner någon skam. Ni kan inte få oss att pudla"
Citera
2021-02-15, 01:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
https://edition.cnn.com/2021/02/11/politics/oath-keeper-justice-trump-capitol/index.html

Det ska bli mycket intressant att följa dessa rättegångar. Oath Keepers ansåg att de agerade efter Trumps order och de skulle stoppa förfarandet som skulle leda till Bidens installation som president. Alltså en statskupp.

Det gör flera proud boys med. Ink nick Fuentes
Deras försvar är att de följer Trumps order.
Citera
2021-02-15, 01:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
FEB 14TH, 2021
Biden Marks Third Parkland Anniversary With Strong Vow Of Action To End Gun Violence Epidemic
Biden tells Republicans to grow up and mask up
President Biden marked the third anniversary of the Parkland shooting by vowing strong action against the gun violence epidemic.
https://www.politicususa.com/

https://www.rawstory.com/roger-stone-2650535806/?traffic_source=Connatix

Så här finns en oklar koppling. Stone är ju en speciell gubbe och jag tror inte han är främmande för att ha uppmuntrat dessa att storma CH. Det kommer väl fram vad dessa oath keepers anser själva så småningom.

Ja alltså Roger stone anordnade ju den förra stop the steal rally. År 2016 den hette så då med.
Sen ligger Roger stone bakom "brooks brothers upploppet" i Florida där unga män stormade och stoppade rösträkningen på uppdrag av George Bush.
Så Roger har erfarenhet av dirty tricks.
Trump hade på förhand bestämt sig för att leka denna lek. Till hans förvåning så vann han.
Citera
2021-02-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Det gör flera proud boys med. Ink nick Fuentes
Deras försvar är att de följer Trumps order.

Det uppstår en lite märklig situation här då så många trumpsupportrar som uppfattat att de skulle storma CH och mörda politiker motsägs av andra trumpsupportrar som lögnare eller galna för att ha uppfattat det så.

Så även Trumpsupportrarna är på väg att spricka. Det finns många av dem som menar att Trump skulle benåda dem för att han hade ju gett dem en order och så finns det de som menar att Trump aldrig gett en order.

Utgår från att sprickan kommer att öka i takt med rättegångarna.
Citera
2021-02-15, 02:19
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Jag såg Dershowitz intervjuas på BBC News utmärkta HardTalk, ett par veckor innan riksrätten inleddes. Hans pitch där gick i stort sett ut på att Trump ju inte uttryckligen hade beordrat sina fans vid massmötet att begå öppet olagliga handlingar, och därmed kunde han inte räknas som ansvarig för någonting. Har du någonsin hört om en kuppmakare (och en som redan tidigare har en stadgad position i samhället, ingen Robin Hood-figur) som öppet och offentligt säger till sina anhängare ute på torget: Idag ska ni bryta mot lagen för min skull, grabbar, ni ska mosa alla som sätter sig opp mot er och helst döda eller tortera de här herrarna så att de glatt lyder er, dvs lyder mig! ?

Det är naturligtvis ingen som offentligt uttrycker sig på det sättet när man håller politiska tal till sina anhängare öppet och dessutom förannonserat. Man uttrycker sig litet mer inlindat och med fritt uppfunna "moraliska" bevekelsegrunder för att ge sken av att man har både lag och rättvisa på sin sida. Vad Trump syftade till var dock fullt tydligt för alla med en fungerande hjärna, och hans fans uppfattade det också. När de bröt sig in i Capitolium sade de att de agerade på Trumps order, utförde hans vilja.
Jag skrev den där texten för det var första gången jag förstod det där med att ropa det brinner i en biosalong, efter att ha hört honom nämna det under flera veckor.

Men det går väl lite att jämföra med något annat som Dershowitz nämnt, när generalerna tillhörande sydstaterna i början av amerikanska inbördeskriget med vapen i hand stormade och tog över federala byggnader.
Citera
2021-02-15, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Det finns tusentals timmar med filmer från morgon till kväll. Folk filmade live där man tydligt ser hur uppgjort allting var den där dagen. Det var massvis med folk där redan klockan 10:00 på förmiddagen. Innan 13:00 hade en stor klunga brutit sig in i Kapitolium. Trumps tal slutade klockan 13:10 på eftermiddagen. Du är antingen en hjärntvättad dumskalle, eller så går du elitens ärenden genom att sprida deras propaganda.
Uppgjort i den bemärkelsen att det fanns trumpetare som redan innan talet hade planerat stormningen ja. Det är det inte heller någon som förnekar, då det fanns tydliga tecken för detta på sociala medier dagarna innan, vilket Trump i sitt tal direkt borde tagit avstånd ifrån. Man kan inte heller förneka att situationen eskalerade efter Trumps tal.
Citera
2021-02-15, 08:32
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alibabbla
Jag tror att du enbart har sett medias klippta version av händelsen. I den oklippta versionen så ser man att allt är iscensatt. Jag ids definitivt inte plocka fram filmerna för den som enbart nöjer sig med medias vinklade version av händelsen.

Den som är intresserad av en annan vinkel kan gå in på https://www.bitchute.com/ och göra en sökning på ämnet.
Jag har sett massor av klipp, filmat av olika personer. Lyssnat på massor av berättelser. Jag såg stormningen i direktsändning och undrade länge varför ingen förstärkning kom. Det var väldigt mystiskt att de kunde bryta igenom säkerheten så enkelt och att så få poliser var på plats.

Du kan inte försvara Trumps inblandning i detta, det kan ingen. Inte ens hans försvar ville gå in på fakta, utan talade hellre om annat. Mitch McConnell erkände Trumps ansvar, men röstade ändå för att fria, partilojaliteten var viktigare än sanning, fakta och moral.

Mobben utförde Trumps order och han hade förberett dem i månader på detta. Certifieringen var deras sista chans att "stop the steal".

Det blir mer efterräkningar av det här. Trump kommer troligen att åtalas igen för anstiftan till terrorbrott eller liknande. En opartisk domstol kommer att fälla honom.

Apropå att "gå elitens ärenden": Glöm inte att Trump är elit själv. Han använder mobben för att stärka sin egen makt, det är allt.
Senast redigerad av humanlife 2021-02-15 kl. 08:46.
Citera
2021-02-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frank-costello
Jag skrev den där texten för det var första gången jag förstod det där med att ropa det brinner i en biosalong, efter att ha hört honom nämna det under flera veckor.

Men det går väl lite att jämföra med något annat som Dershowitz nämnt, när generalerna tillhörande sydstaterna i början av amerikanska inbördeskriget med vapen i hand stormade och tog över federala byggnader.

Jaha, så det är första gången du hör liknelsen om att ropa "FIRE!" i en packad och mörk biosalong? Tyckte väl att du verkade litet newbie i den här diskussionen...

Att ta efter sydstatsgeneralerna och öppet förklara krig mot den federala makten som sådan, det är per definition en krigshandling, ett uppror. Och inget som någon kuppmakare eller president i dagens USA öppet skulle vilja annonsera ut som sin avsikt.
Citera
2021-02-15, 13:57
Medlem
frank-costellos avatar
Citat:
Jaha, så det är första gången du hör liknelsen om att ropa "FIRE!" i en packad och mörk biosalong? Tyckte väl att du verkade litet newbie i den här diskussionen...

Att ta efter sydstatsgeneralerna och öppet förklara krig mot den federala makten som sådan, det är per definition en krigshandling, ett uppror. Och inget som någon kuppmakare eller president i dagens USA öppet skulle vilja annonsera ut som sin avsikt.
Vilken diskussion, om den senaste riksrätten mot Trump? Jag tror jag har har översatt minst 80-90% av allt som Reuters har skrivit i ämnet. Jag fattade inte vad han, Dershowitz, menade, men nu utvecklade han och berättade utförligt om scenariet att ropa att det brinner i en biosalong.
Ahh, men nu googlade jag det, och det finns en förklaring. Jag hade tänkt googla den frasen tidigare men glömde bort.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Shouting_fire_in_a_crowded_theater
Det ska alltså handla om att ropa att det brinner i en biosalong, ska vara en liknelse till att hålla tal som har uppsåtet att skapa panik. Uttrycket ska vara från strax efter första världskriget, och ska ha tagits upp i fallet Schenck v. United States.

Det ska senare ha använts i fallet Brandenburg v. Ohio, 1969.

Det andra stycket du skriver. Det är väl det som demokraterna eventuellt nu kommer att vilja få prövat, ifall Trump gjorde uppror mot Unionen.

Man har ju talat om att åberopa det 14:e tillägget, paragraf 3, i USAs konstitution, son nämner diskvalifikation av offentligt ämbete efter att ha deltagit i ett kuppförsök, för att säkerställa att Trump inte kan komma att ställa upp igen.

Här är 14:e tillägget, paragraf 3
Citat:
No Person shall be a Senator or Representative in Congress, or elector of President and Vice-President, or hold any office, civil or military, under the United States, or under any State, who, having previously taken an oath, as a member of Congress, or as an officer of the United States, or as a member of any State legislature, or as an executive or judicial officer of any State, to support the Constitution of the United States, shall have engaged in insurrection or rebellion against the same, or given aid or comfort to the enemies thereof. But Congress may by a vote of two-thirds of each House, remove such disability
.
https://constitution.congress.gov/browse/amendment-14/section-3/

Fox News ska i en artikel i förra veckan ha sagt att demokraterna har de senaste veckorna diskuterat möjligheten att åberopa det 14:e tillägget i konstitutionen, för att därefter med en enkel majoritet säkerställa att Trump aldrig mer kan bli president, eller ha något annan offentlig tjänst.

Demokraternas majoritetsledare i senaten, Chuck Schumer, ska i torsdags ha sagt att man skulle avvakta huruvida Trump blev fälld eller ej i riksrätten, för att därefter i början av denna vecka besluta sig för hur man ska gå vidare.
Citat:
Democratic senators have discussed in recent weeks that if they cannot secure the 67 votes needed to convict Trump -- and bar him from holding office in a subsequent simple-majority vote -- that they might invoke the 14th Amendment of the Constitution to do the same.

Schumer, D-N.Y., was asked about the possibility in a press conference ahead of the impeachment trial proceedings Thursday.

"We're first going to finish the impeachment trial and then Democrats will get together and discuss where we go next," Schumer replied.
https://www.google.se/amp/s/www.foxnews.com/politics/schumer-leaves-door-open-to-14th-amendment-measure-to-bar-trump-from-office.amp
Senast redigerad av frank-costello 2021-02-15 kl. 14:01.
Citera
2021-02-15, 14:32
Medlem
First They Guarded Roger Stone. Then They Joined the Capitol Attack.

https://www.nytimes.com/interactive/2021/02/14/us/roger-stone-capitol-riot.html#g-ai0-7:~:text=At%20least%20six%20people%20who%20had,per sonalities%20a nd%20protesters%20at%20public%20events.
Citera
2021-02-15, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nej, det var ämnat att stoppa en fuskare från att stjäla ett val. Detta stöds av att parollen var "#STOPTHESTEAL" och inte "#TRUMPPREZ4LIFE" eller liknande.

Du borde vid det här laget förstå att ett organiserat och omfattande valfusk inte kan ha skett utan att någon kunnat vittna om det.

Giuliani, Wood och Powell är stämda för förtal av Dominion och Smartmatic.

Trump samlade ihop 300 hundra miljoner dollar och han har inte lyckats påvisa något valfusk, han har inte ens försökt. Pengarna har gått till en annonskampanj om STOPTHESTEAL för att hålla trumsupportrarna varma. Så att de kan göra en statskupp.

Trump visste att Pence var i fara och då twittrade han mer hat om att Pence inte hade ändrat på elektorsrösterna.

Trump ville att elektorsröstningen skulle skjutas upp så att han kunde Raffensperga lite mer så att han kunde vinna. Han är verkligen så störd att han tänkte att det skulle fungera. För han är inte man nog att inse att man kan inte vinna alla matcher.
Citera
2021-02-15, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Då kan du ju testa att länka till sådana händelser isf generiskt BLM-svammel
Googla på John Sullivan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto