2021-02-14, 19:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Mina gener är finare än dina garanterade, då är native svensk med blå ögon. Men historik släkt kommer från Tyskland tillbaka i tiden.

Jag har många miljoner om året tiden endast sover. Det är skillnaden jag har ett värde. Skillnaden skiten i Sverige som inte ens är människor utan något som hör hemma i en soptunna som inte klara göra rätt för sig och leva på egen bekostnad.

Lågbegåvad tror du sett dig i spegeln och sett något som inte ens är en människa som är så värdelös så inte ens kan leva på egen bekostnad

Hur fan skriver du? Stay in school!
Citera
2021-02-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assault12
Hur fan skriver du? Stay in school!

Jag äger mitt liv, och har många miljoner om året utan behöva göra något.

Skola är för dom som inte kommer bli något mer än dumma djur i hagen och endast bli någon förbrukningsvara endast som aldrig kommer bli något i livet.

Skola skapar ingen intelligens och självtänkande framgångsrika. Skola är samma nivå som dressera djur ex klara sitta.
Citera
2021-02-14, 19:44
Medlem
Skrattar hela vägen från södra Europa, lämnade för över 12 år sedan och slutar aldrig förvånas över allt elände som våra politiker lyckas skapa.

Europas högsta skatter, extrem feminism, top 5 i världen över anmälda våldtäkter listan kan göras lång.

Digitalisering av aktieköp gör iaf att ni alla har en chans att spara undan en slant, den stora tutten (pappa staten) kommer iaf inte kunna hjälpa er. Skeppet sjunker, rädda sig den som kan
Citera
2021-02-14, 19:44
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Jag lyssnade på en amerikansk ekonomi-pod när jag var ute och gick häromdagen och de tog upp olika länder, deras ekonomiska system och framtida förväntade utveckling. Japan, USA, Kina, Tyskland, Italien, Grekland och även Sverige togs upp.

Sverige konstaterade man vara ett land med en unikt välfungerande statsapparat, slimmad och med en mycket bra välfärd per betalad skattekrona. Lite av ett unikum faktiskt, och med en av världens lägsta statsskulder. Ingen korruption att tala om.

Sen loggar man in på Flashback: Samhället faller samman. Mörka onda invandrare tar alla pengar. Skatten är över 100% och går enbart till "utländska intressen".
Citera
2021-02-14, 19:54
Medlem
pelegrins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Återigen avgälden är ingen "dold skatt". Det är en extremt förmånlig hyra av värdefull mark. Man kan säga att bostadsrättsföreningarna som valde att inte köpa sin mark när de byggde husen gjorde ett riktigt felbeslut.
[...]
Först trodde jag att du inte hade så bra koll, men jag inser nu att du faktiskt inte har ens den blekaste aning.
Låt mig därför förklara ytterligare förenklat:

1) Många föreningar är ombildade. Det var tidigare kommunala bolag som ägde husen. Vid ombildningen åkte avgiften upp. Man kan undra varför marken måste beskattas högre bara för att den byter ägare.

2) Hyran för markplätten baseras inte på plättens yta utan på den sammanlagda bostadsytan som är byggd ovanpå den. Det är alltså inte marken man betalar för, utan bostaden. Om det är ett flertal våningar så blir det skatt på varje enskild våning som är på samma markplätt.

3) De lägenheter som är ovanför markplätten och som har sjöutsikt får skatten/avgiften/hyran höjd med 15%. Observera att det alltså är placeringen av fönster det gäller här. Det är hur fönster placeras som avgör detta, inget annat. En identisk lägenhet som är vänd åt ett annat håll ger lägre kostnad, trots att det är samma markplätt de står på.

4) Om det inte är bostäder utan kommersiella lokaler blir skatten/avgiften/hyran drygt tredubblad. Det är -- som tidigare -- alltså inte hyra av markyta det rör sig om. I hus med lokaler, bostäder samt bostäder med sjöutsikt blir det alltså inte mindre än TRE olika skattesatser för samma markplätt.
Hemläxa åt den vetgirige är att klura ut hur ytor som används till exvis tvättstuga beskattas.

och det är alltså, bland annat, av denna anledning som Stockholms kommun kan ha så låg skatt -- och tidigare i tråden var det någon som så bestämt hävdade att fastighetsskatten minsann var högst 600 kronor.. . vissa tycker att dolda skatter inte ska räknas som skatter.. .
Citera
2021-02-14, 19:55
Medlem
Dundersnubbens avatar
Citat:
Jag lyssnade på en amerikansk ekonomi-pod när jag var ute och gick häromdagen och de tog upp olika länder, deras ekonomiska system och framtida förväntade utveckling. Japan, USA, Kina, Tyskland, Italien, Grekland och även Sverige togs upp.

Sverige konstaterade man vara ett land med en unikt välfungerande statsapparat, slimmad och med en mycket bra välfärd per betalad skattekrona. Lite av ett unikum faktiskt, och med en av världens lägsta statsskulder. Ingen korruption att tala om.

Sen loggar man in på Flashback: Samhället faller samman. Mörka onda invandrare tar alla pengar. Skatten är över 100% och går enbart till "utländska intressen".

Vad heter podden? Och vilket avsnitt?

Flashback är väl allmänt känt för att man skriver sina missnöjen om allt möjligt. Finns många poänger med det som skrivs dock. Högre skatt är inte lösningen, lägre utgifter och mer effektiviserad fördelning säger jag.
Citera
2021-02-14, 19:59
Medlem
stamfaders avatar
Citat:
Det blir ca 2500 kronor i månaden per lägenhet
Jag brukar inte svara på inlägg som skrivs av etablerade troll, men detta självmål är ju löjligt:

Det blir trettio tusen kronor per år. I dolda skatter. För en svensson-familj.
Citera
2021-02-14, 20:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dundersnubben
Vad heter podden? Och vilket avsnitt?

Flashback är väl allmänt känt för att man skriver sina missnöjen om allt möjligt. Finns många poänger med det som skrivs dock. Högre skatt är inte lösningen, lägre utgifter och mer effektiviserad fördelning säger jag.

Problemet verkar vara att det saknar nyans. Från att ha varit ett forum där punkare,datanördar,kommunister mfl kom överrens och hade diskussioner med olika infallsvinklar,så har nu forumet kapats av en Alt-right rörelse bestående av unga män i ofrivillig ensamhet som lever och verkar på ställen som 4-chan,flashback och kiwi farms.
Deras morgonrunda börjar på ställen som samnytt där de sedan blir upprörda och skapar trådar på flashback,som sedan plockas upp av samnytt och som återrapporterar diskussione ni form av nyheter.
Temat är : invandrare,feminister,sossar.
frågeställningen är: Allt. Alla problem kan förklaras med att det är invandrare,feminister,och sossars fel.

Besök subforat jakt/fiske/vildmark här på flashback och jag garanterar att någon kommer att försöka avstyra diskussionen till att enbart handla om massinvandring av MENA

Är det därför förvånande att Sverigebilden på flashback enbart är mörk? Medan Forskningen visar på att Svensk ekonomi inte är på väg att kollapsa?
Citera
2021-02-14, 20:09
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Är väl helt självklart att rika ska betala mer i skatt än låginkomsttagare. Speciellt rika som bara sitter med pengar under madrassen. Särskilt viktigt i dessa tider då låginkomsttagare riskerar bli av med hus och hem medan kapitalistsvinen frodas som aldrig förr.
Citera
2021-02-14, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Är väl helt självklart att rika ska betala mer i skatt än låginkomsttagare. Speciellt rika som bara sitter med pengar under madrassen. Särskilt viktigt i dessa tider då låginkomsttagare riskerar bli av med hus och hem medan kapitalistsvinen frodas som aldrig förr.

Varför ska dom som har ett värde tvingas betala för dom helt utan värde i samhället?

Har du inte råd med bostad har du bevisat du saknar det värde som krävs för det och då endast rättvist du blir utan. Ditt egna fel endast
Citera
2021-02-14, 20:18
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syserror
Varför ska dom som har ett värde tvingas betala för dom helt utan värde i samhället?

Har du inte råd med bostad har du bevisat du saknar det värde som krävs för det och då endast rättvist du blir utan. Ditt egna fel endast

Öh, nej, det är staten som har stängt ner folks möjligheter att tjäna pengar. Staten måste därför kompensera för detta, och det är fullt rimligt att rika knösar som blivit rika genom att exploatera andra nu tvingas betala sin beskärda del.
Citera
2021-02-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Öh, nej, det är staten som har stängt ner folks möjligheter att tjäna pengar. Staten måste därför kompensera för detta, och det är fullt rimligt att rika knösar som blivit rika genom att exploatera andra nu tvingas betala sin beskärda del.

Nej skatt är alltid endast tvingas betala för dom helt utan värde i samhället som endast gör samhället till en sämre plats.

Här jag bor är det 0% skatt för man betalar inte för något helt utan värde. Utan pengar nej ingen rätt få mat, bostad, vård för du saknar det värdet som krävs för det.

Sedan när gäller lockdown nej är inte företag och kapitalism som infört detta. Många företag som förlorat allt pga detta även.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in