2021-02-14, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Nu förstår jag varför läkare och vaccintillverkarna vägrar vaccinera sig.

De flesta läkare känner nog redan till det här sedan länge. Frågan är varför det är så tyst om det?

Varför undanhåller de sådan här info? Jo, för att mäktiga aktörer vill att alla ska vaccinera sig.

Det är tyst om det för att de blivit brända tidigare av diverse utlovade mirakelkurer som lite senare visar sig verkningslösa eller rent av skadliga. Jag läste bara abstractet ovan och inte hela texten men visst låter det lovande.

Vi måste nog ändå vänta på att andra experter (per review) nagelfar datan och kommer med en slutsats. Dessa studieresultat verkar ju funnits ute i nästan en månad dock så det känns som att om resultaten stämde borde det vara mer snack om detta. Men vi får invänta experternas analys och be till Buddha att resultaten stämmer.

Men jag tvivlar nog ändå. Hur många banbrytande resultat har liksom kommit från Spanien tidigare. De gör bra korvar iofs men så mycket annat att briljera med har de inte.
Citera
2021-02-14, 12:36
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
De följer resultatet av vaccineringarna.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Dina uppgifter är falska eftersom du "glömmer" hur informationen ska tolkas enligt denna sida, http://www.adrreports.eu/sv/index.html

Informationen på denna webbplats gäller misstänkta biverkningar, dvs. medicinska incidenter som har iakttagits efter att ett läkemedel använts, men som inte nödvändigtvis har att göra med eller orsakas av läkemedlet.

Information om misstänkta biverkningar ska inte tolkas så att läkemedlet eller den aktiva substansen ger upphov till den iakttagna effekten eller är osäkra att använda. Endast genom en utförlig utvärdering och vetenskaplig bedömning av alla tillgängliga uppgifter kan hållbara slutsatser dras om ett läkemedels nytta och risker.

Europeiska läkemedelsmyndigheten offentliggör dessa data för att dess intressenter, däribland allmänheten, ska få tillgång till information som europeiska läkemedelsmyndigheter använder för att granska ett läkemedels eller en aktiv substans säkerhet. Insyn, eller transparens, är myndighetens centrala ledord.

Nu får du ge dig. EUs hemsida är angiven som referens. Jag anger ordagrant EUs egna siffror.
Ingenstans säger jag hur folk skall tolka EUs officiella statistik.
Citera
2021-02-14, 12:37
Medlem
Hahaha folk är fantastiska. De har aldrig tagit d-vitamin eller något liknande innan. nu när ett virus med.
0.3% dödlighet är här då jävlar matar de in sig med massa vitaminer i sig 😂

Må gud skydda er
Citera
2021-02-14, 12:40
Medlem
Det är inte förräderi att kritisera Sveriges coronahantering.

https://www.kristianstadsbladet.se/ledare/sofia-nerbrand-det-ar-inte-forraderi-att-kritisera-sveriges-coronahantering-5bd461b4/
Citera
2021-02-14, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Inte så konstigt när man uttrycker sig så. Hur som helst, Ivermectin verkar fungera både förebyggande och på dem som har Covid-19. Det är dock ingen antiviral egentligen och man vet inte hur bra det är att ta oftare än dess ursprungliga dosering mot parasiter. För att eliminera SARS-COV-2 så är vaccin bättre - se Dr Been som har gjort många bra videor i ämnet och förklarat tydligt hur det fungerar. NIH har nyligen accepterat dess användning men egentligen inte erkänt någon studie ännu, dock har Gates och Melinda foundation bidragit till att en stor studie startats.https://trialsitenews.com/beyond-the-roundup-bill-and-melinda-gates-fund-global-ivermectin-clinical-trial/

Nej. Vaccinen är inte bättre än Quercetin och Ivermectin. Och definitivt inte om de kombineras.
Inget av de framtagna läkemedlen är ett äkta fungerande vaccin. Ett riktigt vaccin ger immunitet.

I och med biverkningar vaccin, samt longcovid, så handlar det om att undvika att
människor överhuvudtaget blir smittade.

Det betyder att vi behöver en/flera profylax som ger en tillräckligt god effekt så att
vi kan göra en kort stängning. Och sedan är Sars-2 så gott som borta.

Nu försöker man ej lösa problemet. Utan man försöker sälja smutsiga plåster.
Citera
2021-02-14, 12:46
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är tyst om det för att de blivit brända tidigare av diverse utlovade mirakelkurer som lite senare visar sig verkningslösa eller rent av skadliga. Jag läste bara abstractet ovan och inte hela texten men visst låter det lovande.

Vi måste nog ändå vänta på att andra experter (per review) nagelfar datan och kommer med en slutsats. Dessa studieresultat verkar ju funnits ute i nästan en månad dock så det känns som att om resultaten stämde borde det vara mer snack om detta. Men vi får invänta experternas analys och be till Buddha att resultaten stämmer.

Men jag tvivlar nog ändå. Hur många banbrytande resultat har liksom kommit från Spanien tidigare. De gör bra korvar iofs men så mycket annat att briljera med har de inte.

Varför skulle det bli snack om det här? Det finns säkert 10 saker i nuläget som funkar väl mot Covid-19 som media och skolmedicinen fortfarande ignorerar.

Globalistmaffian vill att alla vaccinerar sig. Det går inte att dra någon annan slutsats efter ett år med Covid-19.
Citera
2021-02-14, 12:46
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Beställde test från cerascreen.se nu. 266 kr om man anger sin "spamemailaddress". Ska bli intressant att se vilken nivå man har
rapportera resultatet gärna i separat vitamin d tråd?? Hur länge har du knaprat vitamin d?? Och mängd?? Jag har kört 47.5 mikrogram i en månad nu. är väl 1 IU??
Citera
2021-02-14, 12:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viproom
Hahaha folk är fantastiska. De har aldrig tagit d-vitamin eller något liknande innan. nu när ett virus med.
0.3% dödlighet är här då jävlar matar de in sig med massa vitaminer i sig 😂

Må gud skydda er

Är ju knappast något jag kommer att sluta med. Nu slipper jag allt annat skit också. Sambon som jobbar i skolan har dragit hem 15 luftvägsinfektioner under pandemin o jag har inte haft symptom en enda gång.

Så väldigt nöjd med att ha fått koll på immunsystemet.

Vitaminer + bastu + nyttigare mat + träning ger väldigt bra effekt.
Citera
2021-02-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Bra att det äntligen utförs en större klinisk studie på Ivermectin.
I dagsläget är de få studier som gjorts små och resultaten är spretiga.
Resultat av denna studie verkar kunna presenteras redan under våren.

Försöker du seriöst säga att det ej finns bevis för effektivitet.
Har varit fastställt sedan Maj 2020 hur effektivt det är.

Ivermectin is effective for COVID-19: real-time meta analysis of 39 studies
https://ivmmeta.com/

Helt seriöst... Ligger du long i Läkemedelsbolag som tillverkar vaccin?!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så det är OK att vara 23e sämst i världen för att så många andra också misslyckats? Det är OK att gravt misslyckas med ursäkten att så många andra också misslyckades? Ska vi ge tröstpriser åt alla som kommer sist i fotbolls-VM också eller?

Sverige har lyckats bättre än nästan alla andra p.g.a att vi inte har haft så många restriktioner. Restriktionerna som världens länder har haft är typ 100 gånger värre än viruset. Sedan trots att andra länder har haft mkt striktare restriktioner än oss så har de inte ens lyckats få kontroll på smittningen. Inte för det hade varit värt det om de hade lyckats. Men att ha strikta restriktioner och misslyckas med att få kontroll på smittningen är ju det absolut värsta. Så sverige må ha misslyckat med att få kontroll på smittspriddningen. Men vi har i alla fall inte haft så strikta restriktioner. Så sverige har i alla fall inte fått det värsta ifrån båda världarna som de flesta andra länder har fått.

Men som sagt vi har misslyckat med att skydda våra äldre. Men så har alla länder gjort i princip. Världens länder har gjort allt förutom att skydda de äldre. Vilket är det enda man borde ha gjort.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
rapportera resultatet gärna i separat vitamin d tråd?? Hur länge har du knaprat vitamin d?? Och mängd?? Jag har kört 47.5 mikrogram i en månad nu. är väl 1 IU??

Kör 5000 enheter varje dag sen ett halvår ungefär. Ja, kan meddela resultatet när jag får det. En separat tråd då är en bra idé!
Citera
2021-02-14, 12:52
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking

47,5 mikrogram D3 = 1500 IU
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in