2021-02-14, 05:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Det är nästan som att de inte vill att de ska finnas effektiva läkemedel. Lockdown, vaccin och munblöja är det enda som gäller för covidioterna. Det spelar ingen roll hur starka bevis som skulle komma fram (och redan finns) för t ex HCQ, Vitamin D och Ivermectin, man avfärdar det ändå med stor glädje och självgodhet. Som om det vore bra om de inte skulle fungera.

Fascinerande att skåda.

Jag skrev nyss Mail till Johan Carlsson och Tegnell och gav den frågan varför vi ej använder medicinen den banbrytande Ivermectin till att förebygga samt bota Covid - 19 .
Jag skrev att jag verkligen ville ha ett svar från dem om anledningen till att vi ej använder en gammal medicin som är billig och ofarlig att använda .
Återkommer givetsvis hit ifall de behagar att svara .
Citera
2021-02-14, 05:40
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Jag skrev nyss Mail till Johan Carlsson och Tegnell och gav den frågan varför vi ej använder medicinen den banbrytande Ivermectin till att förebygga samt bota Covid - 19 .
Jag skrev att jag verkligen ville ha ett svar från dem om anledningen till att vi ej använder en gammal medicin som är billig och ofarlig att använda .
Återkommer givetsvis hit ifall de behagar att svara .

Bra initiativ.
Citera
2021-02-14, 05:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Bra att det äntligen utförs en större klinisk studie på Ivermectin.
I dagsläget är de få studier som gjorts små och resultaten är spretiga.
Resultat av denna studie verkar kunna presenteras redan under våren.
Finns en/flera studier som är klar redan .
https://www.healio.com
-Och Sök på Ivermectin i deras sökruta
Citera
2021-02-14, 05:54
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Sverige är nog bland de länder som har haft minst stängt i hela världen.

Stängda gränser kanske man skulle ha haft i början som en ren säkerhetsåtgärd, då man inte visste hur allvarligt viruset var. Men nu när man vet hur relativt ofarligt det är, så gjorde man ändå rätt att ha dem öppna. Men säg att vi skulle ha haft stängda gränserna direkt. Sedan da, ska man ha stängda gränser förevigt för ett virus som inte är mkt farligare än influensan för typ 99% av befolkningen?

Ja precis, vi och hela världen har ökat på statskulderna, orsakar att massor av företaget har gått ii konkurs och annan form av misär etc helt i onödan. Det enda vi och resten av världen skulle ha gjort är att försöka skydda våra äldre, men världen har gjort allt annat än just det. Världen är styrd av idioter. Detta virus är inte så farligt så det ens är nära av att motivera alla dessa åtgärder som världen har vidtagit.

Dra inte upp öar. Men jag är glad att sverige inte agera som australien, som inför lockdown så fort de får ett känt fall. Det extrema förtryckargrejer länderna håller på med. Det är just det som gör att sverige har agerat bättre än merparten av länderna.
Sverige ligger nära genomsnittet inom EU.i antal döda per capita. Det innebär att ungefär hälften av EU:s länder gjort ett bättre jobb än Sverige när det gäller dödstal.

Om Regeringen/FoHM hade baserat strategin på vilka möjligheter det verkligen fanns att skydda de äldre så hade dödstalen varit betydligt lägre och då hade jag hållit med dig om att strategin var bra.

Nu baserades Sveriges strategi på att det skuĺe gå att skydda de äldre, men det saknades utrustning och testmöjligheter för att lyckas med den strategin.

Att välja en strategi som i praktiken inte går att genomföra är väldigt syniskt och ansvarslöst tycker jag.
Citera
2021-02-14, 06:02
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Johnneknorrhane
Finns en/flera studier som är klar redan .
https://www.healio.com
-Och Sök på Ivermectin i deras sökruta
Om det skulle ha funnits tydliga resultat för hur bra/dåligt Ivermectin fungerar och vilka biverkningar som finns vid covidvård så skulle inge välja att finansiera en större klinisk studie på Ivermectin.

Det finns som sagt några få mindre studier med spretiga resultat.
Citera
2021-02-14, 06:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Om det skulle ha funnits tydliga resultat för hur bra/dåligt Ivermectin fungerar och vilka biverkningar som finns vid covidvård så skulle inge välja att finansiera en större klinisk studie på Ivermectin.

Det finns som sagt några få mindre studier med spretiga resultat.
Det finns flera bra studier på pdf nere på den sidan jag pratade om .
I artikeln handlar det om en pressträff för att uppmana läkare och hälsoinstitut över hela världen .
Klicka in o läs artikeln och pdf filen som har många sidor där de beskriver flera studieresultat.
Eller förtränger du sanningen såpass att du ej behagar klicka in på den sidan jag pratar om o läsa på engelska ?
Citera
2021-02-14, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cancerogen
Ändå är 2/3 av långtidssjukskrivna i covid kvinnor...hmmm...

Det logiska vore att de som drabbas hårdast också har längst konvalescens.

Verkar som somliga passar på att ta långledigt...
hoppas du säger/tänker högt på samma sätt om du själv drabbas, men jag har ju förstått att du inte är kvinna...var rädd om testiklarna dom kan covid även ta hand om.
Senast redigerad av hagelskur 2021-02-14 kl. 06:51.
Citera
2021-02-14, 06:51
Medlem
Dessa mediciner kommer att finnas så småningom.

Citat:
”Comirnaty” från Pfizer-Biontech, godkänt den 21 december 2020.

● ”Covid-19 vaccine Moderna” från Moderna, godkänt den 6 januari 2021.

● ”COVID-19 Vaccine AstraZeneca” från Astra zeneca, godkänt den 29 januari 2021.

● ”Ad26.COV2.S” från Janssen, utvärderas sedan den 1 december 2020.

● ”NVX-CoV2373” från Novavax, utvärderas sedan den 3 februari 2021.

● ”CVnCoV” från Curevac, utvärderas sedan den 12 februari 2021.

Källa: EMA, Läkemedelsverket

Bergström yrar fortfarande om att det är möjligt att vaccinera alla till midsommar. Men han är, utöver regeringen, ganska ensam om den prognosen. Det har gått politik i prognosen. Drar vaccineringarna ut på tiden, dra det ner regeringen, i träsket. Därav glädjeprognoserna.
Citera
2021-02-14, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flatamoderata
Dessa mediciner kommer att finnas så småningom.

Bergström yrar fortfarande om att det är möjligt att vaccinera alla till midsommar. Men han är, utöver regeringen, ganska ensam om den prognosen. Det har gått politik i prognosen. Drar vaccineringarna ut på tiden, dra det ner regeringen, i träsket. Därav glädjeprognoserna.
Ja hur många är kvar att vaccinera..9,5 miljoner eller så?
Citera
2021-02-14, 06:56
Medlem
qwerty-66s avatar
Ny vitamin d studie från Spanien. Minskar dödligheten 60% om man ger vitamin d i hög dos på sjukhus. Dessutom inga biverkningar av vitamin d.

"Findings: ICU assistance was required by 110 (11.8%) participants. Out of 551 patients treated with calcifediol at admission, 30 (5.4%) required ICU, compared to 80 out of 379 controls (21.1%; p<0.0001). Logistic regression of calcifediol treatment on ICU admission, adjusted by age, gender, linearized 25(OH)D levels at baseline, and comorbidities showed that treated patients had a reduced risk to require ICU (RR 0.18 [95% CI 0.11;0.29]). Baseline 25(OH)D levels inversely correlated with the risk of ICU admission (RR 0.53 [95% CI 0.35;0.80]). Overall mortality was 10%. In the Intention-to-treat analysis, 36 (6.5%) out of 551 patients treated with calcifediol at admission died compared to 57 patients (15%) out of 379 controls (p=0.001). Adjusted results showed a reduced mortality for more of 60%."

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=3771318
Citera
2021-02-14, 07:57
Medlem
Danmark varnar för en resistent virusvariant
enligt expressen
Citera
2021-02-14, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Nej, det ha varit för liten. Det hade varit mycket enklare att helt stänga gränserna i början för att bygga upp resurser för testning, smittspårning och för att hinna införskaffa skyddsutrustning. Sedan måste man göra benhårt göra lokala nedstängingar där man trots allt får in smittan - likt Australien och Nya Zealand. Nu har i stället hela Sveriges befolkning utsatts för halvnedstänging i ett helt år. Vi ha kraftfullt ökat den redan stora vårdskulden. Vi har tiotusentals som har fått allvarliga skador på organ och som kommer behöva vård för lång tid framöver. Vi har ökat vår stadsskuld med 350 miljarder. Vi har massor av skolungdomar som har lärt sig sämre detta år.

Vi har fått många nya mutationen i världen tack vare att länder har tillåtit smittspridningen, så nu vet vi inte om vaccinen kommer fungera.
Australien är näst sämst i Oceanien. Nya Zeeland tredje sämst. De är några av världens mest avlägsna populationer.

Det är omöjligt att utvärdera vad Australien och Nya Zeeland hade fått för utfall om de hade legat i Europa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in