2021-02-14, 09:07
Bannlyst
Är det någon som har lockats av Into The Wild här? Eller även försökt att överleva i skogen.
Citera
2021-02-14, 10:48
Medlem
vilket jävla dumhuvud men filmen var fängslande
hoppas att filmen inte lurade nått annat dumhuvud att ta livet av sig i vildmarken
Citera
2021-02-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
vilket jävla dumhuvud men filmen var fängslande
hoppas att filmen inte lurade nått annat dumhuvud att ta livet av sig i vildmarken

Flera turister har dött när de försökt tagit sig fram till den övergivna bussen, därför beslutade de sig att flytta bussen

https://www.theguardian.com/us-news/2020/jun/19/abandoned-bus-made-famous-movie-book-into-the-wild-removed-by-alaska-mccandless
Citera
2021-03-03, 11:59
Medlem
dazed-and-confuseds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maallgan
Flera turister har dött när de försökt tagit sig fram till den övergivna bussen, därför beslutade de sig att flytta bussen

https://www.theguardian.com/us-news/2020/jun/19/abandoned-bus-made-famous-movie-book-into-the-wild-removed-by-alaska-mccandless
Ironin i att man inspireras så till den milda grad men likväl misslyckas med att ta till sig filmen och kanske än högre grad Krakauers bok är ju magnifikt i sig.
Citera
2025-07-02, 20:00
Medlem
lunarluddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Är det någon som har lockats av Into The Wild här? Eller även försökt att överleva i skogen.

Kommer alltid i dessa tankar när jag ser den här filmen, jag såg den igår och återkom i tankarna om att leva i naturen och klara sig enbart på naturens tillgångar men svårare än man tror.

Däremot har jag en dröm om att flytta till ett hus i skogen på någon avlägsen plats där jag kan leva mer på naturen(Fiska,odla,jaga) och fixa med huset, och komma bort från stressen och leva livet som det egentligen borde vara, det är en dröm jag verkligen hoppas går i uppfyllelse i framtiden.

Den här filmen är absolut en av mina favoriter, en bonus är musiken i filmen(Eddie Vedder).
Citera
2025-07-03, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lunarludde
Kommer alltid i dessa tankar när jag ser den här filmen, jag såg den igår och återkom i tankarna om att leva i naturen och klara sig enbart på naturens tillgångar men svårare än man tror.

Däremot har jag en dröm om att flytta till ett hus i skogen på någon avlägsen plats där jag kan leva mer på naturen(Fiska,odla,jaga) och fixa med huset, och komma bort från stressen och leva livet som det egentligen borde vara, det är en dröm jag verkligen hoppas går i uppfyllelse i framtiden.

Den här filmen är absolut en av mina favoriter, en bonus är musiken i filmen(Eddie Vedder).

Börja med att hyra en enkel stuga utan elektricitet och rinnande vatten på en avlägsen plats Norrland ett par veckor och lev det enkla livet så ser du om det passar dig. Fast det kanske du redan gjort? Hoppas du når din dröm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in