2021-02-14, 01:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Man kan väl inte dra slutsatsen att en person är helt opålitlig på den grunden?
Varför jag citerade den delen, var ju för att visa dig att han visst sa till Lena att inte skriva på natten, att hon väckte hans fru.

Du hävdar helta tiden att jag hittar på (sagor), men jag kan visa dig att jag har på fötterna. Ganska ofta kan jag citera, annars skriver jag tror, ?, eller spekulerar vanligen.

Och detta ÄR en spekulationstråd.
Du spekulerar ju också.

Här handlar det inte om att välja sida under en skilsmässa. Här handlar det om att SD och HD behandlade och krävde av Lena att hon inte fick delta på event, vilket blev helt konstigt då det var hennes största intresse och hon var mycket aktiv inom den. Hon var också mycket aktiv vid geotouren. JG förs ut Lena och kallade henne hemska saker. Barnen berättade ju att Lena grät i sin ensamhet på toa, och N*a berätta de i förhör att JG sagt hemska saker till henne.
Det tog Lena väldigt hårt.

Han borde väl veta, eller vet du bättre än CvB?
Han var ju också geocahare.

Du skriver som att du själv har kännedom om alla de här personerna. Varför pratar du så föraktfullt om CvB?

Hur vet du hur de olika personerna rankades?

Citat:
Du hävdar helta tiden att jag hittar på (sagor), men jag kan visa dig att jag har på fötterna. Ganska ofta kan jag citera, annars skriver jag tror, ?, eller spekulerar vanligen.

Du använder också ofta ordet "nog" och sedan kommer någon ihop fantiserad "saga" där du tror gott om alla och försvarar, skyler över eller bortförklarar allt som kan ses negativt om LW. Det är det jag menar med "saga", att du försöker göra verkligheten bättre än den är/var. För att du inte orkar/vill se det mörka? Och då undrar jag vad du gör i en ABoK-tråd. För här är det mörkt. Och den som tror det värsta om folk här har oftast mer rätt än den som tror gott om alla.

Citat:
Här handlar det inte om att välja sida under en skilsmässa. Här handlar det om att SD och HD behandlade och krävde av Lena att hon inte fick delta på event, vilket blev helt konstigt då det var hennes största intresse och hon var mycket aktiv inom den. Hon var också mycket aktiv vid geotouren. JG förs ut Lena och kallade henne hemska saker. Barnen berättade ju att Lena grät i sin ensamhet på toa, och N*a berätta de i förhör att JG sagt hemska saker till henne.
Det tog Lena väldigt hårt.

Det borde hon ha tänkt på innan hon började ligga med HDs man. Vad hade hon trott skulle hända? Att alla skulle ta hennes parti och tycka synd om henne? Du tycker synd om L som grät, och klandrar JG för det, medan jag tycker att det var rätt åt henne. Du har empati för L medan jag har empati för H. Precis som JG hade. Han blev tvungen att välja mellan två vänner; HD och LW. Och han valde den bedragna sjuka fruns sida. Medan du väljer älskarinnans sida.

Citat:
Han borde väl veta, eller vet du bättre än CvB?
Han var ju också geocahare
.

Har du hört att det var någon mer (många) som frös ut henne? Har L skrivit om någon mer?

Citat:
Varför pratar du så föraktfullt om CvB?

För atr han är en så tydlig flying monkey åt LW som sväljer allt hon säger och låter henne utnyttja och manipulera honom. Allt han vittnar om är vad L berättat för honom och den version hon gav till sina vänner; att SD ljugit och utnyttjat henne i sex år. Som om hon inte hade någon egen vilja eller ansvar. En älskarinna som är så dum så hon låter sig utnyttjas och bli lurad får skylla sig själv. Om hon inte haft så stort ego så skulle hon förstått att SD aldrig skulle välja henne framför HD. Hur kunde hon inbilla sig det?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-14 kl. 01:51.
Citera
2021-02-14, 02:03
Medlem
notknapparens avatar
När ska SD lämna ut sitt lösenord till sitt googlekonto???

DN:

"Dessutom blir det allt mer ovanligt att svensk polis får avslag på sina förfrågningar. Så sent som första halvåret 2015 ledde bara var tredje fråga till Google från svenska myndigheter till att data lämnades ut. Men nu har det ökat kraftigt – enligt de senaste siffrorna skedde det i nio av tio fall."

Varför händer det inte i det här fallet?

https://www.dn.se/sverige/facebook-lamnar-ut-mer-data-till-svensk-polis/

Kanske polisen borde kolla på nytt?
Citera
2021-02-14, 02:31
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Därför att det var den destruktiva relationen som bröt ner henne totalt, och den behandling som han gav henne, fick SD och HD också medverka i, bröt ner henne så att hon behövde psykiatrisk hjälp.

Naturligtvis finns det hjälp att få, men det finns ingen quick- fix.

Det räcker inte med att förstå, men det är en bra början. Bindningen den finns där liksom ett beroende, oavsett om man förstår att man är beroende eller inte. Men från det steget, att förstå, är det kortare än om man inte fattar alls.

Haha, ja, jag verkar inte veta vilken fot jag står på.
Men som jag ser det, är det lite så det kan fungera.
Å ena sidan vet Lena, hon förstår allvaret, å andra sidan ser hon bort. Hon tror att hon kan hantera det på något sätt, samtidigt som hon tror att han inte kan göra något så allvarligt.

Är det inte så vi ofta fungerar?
Man vet att man har cancer, men man hoppas ända in i det sista att det ska komma ett mirakel?

Är du helt empatilös?
Ser du inte att Lena mår väldigt dåligt. Hennes agerande i bråken mellan henne och SD visar på inget sätt en person som mår bra.
Det handlar inte om att hon inte fick som hon ville, utom att hon vill bli fri.
Hur många gånger säger hon inte att det är som knark, ett beroende.

Då tänker jag på Tova som åkte till Billy, trots att hon var rädd för honom. Trots att han misshandlar, dödshotat, slagit henne. Till och med tagit strupgrepp.
Trots att hon säger : Om jag överlever sommaren...
Ändå åker hon hem till honom. I maj.

Hon överlevde inte sommaren, endast 19 år gammal.
Hennes vänner skrev i ilska till henne; Han har hjärntvättat dig!

Det är så klartänkt av hennes väninnor. det är precis så det är enligt forskningen.

Han lyfte inte henne ur bilen.
Han tryckte ner hennes huvud mot golvet, medan han knoggnuggade henne.
Till Lena skrev han: jag kommer att säga att du ramlade på asfalten och skrapade benet/foten...

Till SD skrev Lena: varför ljög du till polisen.

I våld i nära relationer finns finns fysiskt, psykiskt, sexuellt och materiellt våld. Våldet kan vara alla i samma relation och enbart ett. I Lenas fall var det inte så mycket fysiskt våld, även om det varit lite av det också, utan relationen har dominerats av psykiskt våld.

För SD kan nog Lenas sätt att kämpa emot upplevas av honom som ett psykiskt våld också. Han verkar inte kunna ta sig ur relationen, han klarar inte av att hantera Lena som är på ett sätt stark och krävande.

Det är för mig en gåta.

Citat:
Är du helt empatilös?

Jag har empati med dem som hon trängde sig före i kön för att det inte dög åt henne att gå på VC. Människor med riktiga psykiatriska diagnoser. Att bli dumpad och behandlad som en bajstrasa av sin älskare är ingen psykiatrisk diagnos. Det finns filmer på Youtube som kan hjälpa en med det. Om man vill ha hjälp.

Citat:
Det handlar inte om att hon inte fick som hon ville, utom att hon vill bli fri.
Hur många gånger säger hon inte att det är som knark, ett beroende.

Det skyller hon ju bara på till alla som undrar varför hon inte lämnar SD. Hon har naturligtvis läst om kvinnor i destruktiva relationer och lärt sig uttrycken och vad hon ska skylla på när hon blir ifrågasatt för att hon inte lämnar.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-14 kl. 02:36.
Citera
2021-02-14, 02:48
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Även där har jag ändrat mig och är numera öppen för att de kan ha haft det som en mötesplats.

Och det som har känts som att SD är obalanserad med HD, men mer lugn med Lena tiden före mordet, stämmer väl överens med det vi ser i kommunikationen (det vi ser ).

Det blir som en lång uppförsbacke från det att SD slutar jobbet tills Lena verkar tappa tålamodet (?) och skickar bilden på remsan.

Kan det vara en strategi från hans sida?
Nej, hade jag sagt förut.

Nu är jag mycket öppnare för olika alternativ.

Och det är klart, att om det är ett till någon del planerat mord (medhavt tillhygge), då måste ha få ut henne dit, bakom planket.

Jag läste lite om cachen "Katt åt racerbil" idag, den cache som Lena arbetade mest med på slutet och den var så gott som färdig (saknades bil). Det fick mig att undra om verkligen Lena arbetade med just Home sweet Home så mycket. Kanske inte så mycket att det fanns något att sätta upp, arbeta med?

Då passar ett gräl bakom planket in bättre. Sonen somnat däruppe, granne hör höga röster. lena vill inte att varken som eller grannar störs.

Han hade bara behövt locka med sex så hade hon kommit springande. Nyrakad och soft.
Citera
2021-02-14, 03:14
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Min förhoppning är att JG flyttat med sin L*ena kanske till sitt sommarställe.

Min tro har alltid varit att både JG och HD varit så djupt färgade av SD och att JG som är en känslomänniska har varit ett perfekt byte för SD.

Jag hoppas att JG kommer ifrån SDs inflytande och att JG blir varse vad han har utsatts för. Har vi tur, kan JG en dag kanske bryta sig loss, förstå, lägga ihop. Att hans lojalitetsband inte ska sitta med SD utan med Lena, som blivit precis som han själv utnyttjade och kränkta.

Tänk om JG bara hade lyssnat lite på Lena, vad hon hade att säga.

Jag tror att JG sitter inne på saker som han kanske kan se med andra ögon på en dag. Plötsligt går det ihop.

SD är en person som gillar att balansera på strecket, alltid. Det gör att han bara "måste" driva något till ytterligheter, liksom "skriva en på näsan", berätta något som andra människor aldrig skulle säga, göra.

Det finns annat; liksom att SD vet att det är Lena man hittat, han vet att det kommer rubriker...

Det är aldrig för sent att krypa till korset.
Men nu är en perfekt tajming att berätta om det finns något som gnager.

Citat:
Att hans lojalitetsband inte ska sitta med SD utan med Lena, som blivit precis som han själv utnyttjade och kränkta.

Inte ska? Bestämmer du det? Hans lojalitetsband satt med HD som blivit lurad och kränkt av SD och LW.

Citat:
Tänk om JG bara hade lyssnat lite på Lena, vad hon hade att säga

Så du tycker att han skulle ha lyssnat på hennes bortförklaringar och ursäkter och hur synd det var om henne och vilket oskyldigt offer hon var och så skulle han ha hållit med LW och vänt sig mot HD? Som hela tråden för övrigt tycks ha gjort. Tråden har blivit som LWs fanclub där alla som någonsin varit "elaka" och inte låtit LW få som hon vill ska hängas ut och svartmålas. Nästan tre år efter hennes död fortsätter hennes vendetta mot HD. Det krävs det en mästerlig manipulatör för att lyckas med.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-02-14 kl. 03:46.
Citera
2021-02-14, 04:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag har empati med dem som hon trängde sig före i kön för att det inte dög åt henne att gå på VC. Människor med riktiga psykiatriska diagnoser. Att bli dumpad och behandlad som en bajstrasa av sin älskare är ingen psykiatrisk diagnos. Det finns filmer på Youtube som kan hjälpa en med det. Om man vill ha hjälp.

Det skyller hon ju bara på till alla som undrar varför hon inte lämnar SD. Hon har naturligtvis läst om kvinnor i destruktiva relationer och lärt sig uttrycken och vad hon ska skylla på när hon blir ifrågasatt för att hon inte lämnar.

Du är föraktfull och underskattar grovt LWs intelligens och hur mycket målmedvetet arbete LW la ned på att ta sig ur sitt beroende av SD. Det är inte lätt. Men LW har idrottat, tävlat och genomfört en Svensk Mästare i flera grenar. Hon kunde sätta mål, envetet träna och genomföra det. Den styrkan (fysiska och mentala) använda hon sig av här också om än på ett helt annat område.

Hon började våren 2017. Senvåren 2018 sa hon till SD att det känns problemfritt att vi delar på oss nu.
Senast redigerad av Remark 2021-02-14 kl. 04:14.
Citera
2021-02-14, 04:33
Medlem
Citat:
Han hade bara behövt locka med sex så hade hon kommit springande. Nyrakad och soft.

Nu var det främst kåtbocken SD som flörtat runt, långt innan LW. När HD var höggravid så var det Dykarklubben. Sedan när HD blev sjuk var det grannfruar och geocaching. Eller varför inte en kvinnlig polis? SD hade en märklig uppfattning, egen regel, om otrohet. Vid avsugning räknades det inte. Vad mer som var undantaget vet jag inte.
Senast redigerad av Remark 2021-02-14 kl. 04:40.
Citera
2021-02-14, 04:47
Medlem
Citat:
Det fetade:
Precis det tror jag med. Alla hot har delats ut när L hotat att berätta för H. Han är väldigt beskyddande mot H. Det syns på fotot från skogen när LW stalkade dem på FTF-jakt.

Han ville inte att HD skulle behöva lida p.g.a. hans misstag att involvera sig med L. Som han såg som en kinesiak h*ra.

Han skyddade inte HD, primärt skyddade han sig själv. Han vet att han har svikit HD å det grövsta.
Citera
2021-02-14, 06:53
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
När ska SD lämna ut sitt lösenord till sitt googlekonto???

DN:

"Dessutom blir det allt mer ovanligt att svensk polis får avslag på sina förfrågningar. Så sent som första halvåret 2015 ledde bara var tredje fråga till Google från svenska myndigheter till att data lämnades ut. Men nu har det ökat kraftigt – enligt de senaste siffrorna skedde det i nio av tio fall."

Varför händer det inte i det här fallet?

https://www.dn.se/sverige/facebook-lamnar-ut-mer-data-till-svensk-polis/

Kanske polisen borde kolla på nytt?
Här har du hittat riktigt bra information.
Polisen kanske redan kollar en gång till i det här fallet.
Vad vet vi om vad polisen gör just nu?

Är det någon som har koll på hur långt innan rättegången åklagaren borde lämna in nytt material?
Det finns väl ingen definitiv tidsgräns?
Hur mycket tid är det rimligt att ge försvaret att bemöta nya fakta?
Citera
2021-02-14, 07:39
Medlem
Citat:
Ok, då missförstod jag dig.

Jag tror att de bestämt, kanske på SDs förslag, att de ska ses.

Det finns ingen riktig inbjudan utom kakan.

A 145/96
20:00:31 -----------SD till Lena: Slår ihop på kontoret
20:00:43 ---------- Lena till SD: Oj, lång dag
20:01:S0-----------SD till Lena: Mmm
20:12:33 --------- -SD till Lena: Haft bra dag
20:12:37 -----------SD till Lena: Jag har
20:13:05---------- -Lena till SD: sitter nu och loggar ikapp för att vara
nollad (förutom Nordsjön) när vi åker, tar lite tid med bilder, men de
kanske får vara till senare
20:49:06 -----------Lena till SD: skickar bild kladdkaka
20:49:26-----------Lena till SD: Gjorde till dig och mig
20:49:34-----------Lena till SD: Om du törs smyga hit i kväll kan vi äta. Tar lite med A nu
21:09:17-----------SD till Lena: Till Viken nu
21:09:59----------SD till Lena: Bild platsdelning Varbergagatan
21:12:20----------Lena till SD: Oj, sent.
22:55:14----------Lena till SD: fixar lite inför Arons födelsedag i morgon.
Hoppas det tar mindre än en timme. Hemma nu?
23:00:55----------SD till Lena: kom precis. Svarar på jobbmail
23:01:02----------SD till Lena: Har lite måsten
23:01:13 ----------Lena skickar bild loggremsa

Först och främst reagerar jag på att SD meddelar Lena att han slutar jobbet. Varför? Han vill ju inte ha med henne att göra? ???

Lena reagerar med Oj, lång dag.
Det skulle kunna vara en allmän reaktion, men eftersom det kommer mer liknande reaktioner senare, kan det här vara ett första tecken på att hon väntar honom.

Något som jag inte tänkt på så mycket tidigare, är att Lena berättar att hon håller på att logga ikapp. Det har jag sett att hon skrev till någon annan också (eller samtal JJ). Men här säger hon at hon inte ska logga Nordsjön.
Nu vet vi varför hon inte loggade Nordsjön. Det är för att HD inte skulle se att SD och Lena var där. Och det löftet håller hon även nu. Alltså inget hot om att avslöja här.

Om de inte hade bestämt att de ska träffas, kommer inbjudan lite konstigt med en redan färdigbakad kaka. Hon vet ju att han ska till USA, och hur kan hon veta att han ens har tid? Nä, den går jag inte på... De har redan bestämt möte.

När SD skriver att han ska till Viken nu, då skriver Lena på nytt Oj, sent.
Vilken betydelse har det för henne om de inte skulle ses?
Hon verkar inte heller förvånad att han åker dit. Varför? För att hon vet? Han brukar ju inte träna, det är nytt.
Det verkar vara så att de har pratat innan på något sätt som vi inte kan se.
Om SD inte skull vilja ses, varför säger han inte att han inte kan, hinner?

Vi ser inte heller att Lena hotar fram något (som du påstår att hon gör). Ingen dispyt om att träffas- inte träffas.

Slutligen, varför skulle Lena behöva berätta för ´S att hon tror att hon är klar med paketen om 1 timme? Det struntar väl han i, om de inte ska ses?

Och varför meddelar han henne att han har just kommit, svara på jobbmail och lite måsten om han inte har avtalat med Lena att komma? Bara att säga redan här att det blir för sent.

Lena skriver 22:55 att hon tror att hon blir färdig inom en timme. Det är ca 23:55 det. Lena skulle säkert vilja träffas tidigare om hon hunnit färdigt.

När SD meddelar att han har lite måsten vid 23:01, borde det passa Lena perfekt. Hon skrev ju för bara sex minuter sedan att hon hade en timmes jobb framför sig eller hur?

Istället kommer SD i flygande fläng, för 23:22:38 läser inte Lena JJs meddelande.

Varför skriver han inte tidigare att han inte hinner?
Du skriver att han blir hotad till möte.

Men han skriver ju faktiskt kl 00:03:08, runt den tid som Lena själv sagt att hon skulle hinna till, att han inte hinner.

Nä, din teori håller inte att Lena tvingar dit honom genom hot.
Sådana konversationer där Lena hotar, det har vi sett förut.
Ingen av dessa konversationer liknar den här.

På något sätt.

Inlägget inte till mig, men en tanke eller två iaf...

Jag tror att SD fick klart för sig att "en måste bort" i samband med deras resp resor. Han kunde inte längre lita på att LW skulle hålla tyst och inte avslöja något för HD. LW skulle på resa med kompisar och SD var förmodligen orolig för att dessa kunde påverka LW att avslöja allt för HD när de var i USA.
(Prio ett var inte att skada HD utan att på något sätt få till en upprättelse för SD:s lurendrejerier under så många år).

Mordkvällen ville han dra ut på tiden för sin träff med LW så sent det gick, med förhoppning om att alla i Hjärsta skulle sova (inkl HD/barnen och att ingen hund fick ont i magen för en extra rastning).

Förmodligen hade han kommit överens med LW att de skulle ses ytterligare en gång innan resan och detta var sista tillfället. Han tog med sig en tung ficklampa och cyklade ner till LW... och på något sätt lyckades han få med henne till planket.

Ps Den tokljugande "mannen" har dessutom mage att i förhör säga att han inte kommer ihåg när han senast träffade LW... den tungan måste vara svart! Ds
Citera
2021-02-14, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Inlägget inte till mig, men en tanke eller två iaf...

Jag tror att SD fick klart för sig att "en måste bort" i samband med deras resp resor. Han kunde inte längre lita på att LW skulle hålla tyst och inte avslöja något för HD. LW skulle på resa med kompisar och SD var förmodligen orolig för att dessa kunde påverka LW att avslöja allt för HD när de var i USA.
(Prio ett var inte att skada HD utan att på något sätt få till en upprättelse för SD:s lurendrejerier under så många år).

Mordkvällen ville han dra ut på tiden för sin träff med LW så sent det gick, med förhoppning om att alla i Hjärsta skulle sova (inkl HD/barnen och att ingen hund fick ont i magen för en extra rastning).

Förmodligen hade han kommit överens med LW att de skulle ses ytterligare en gång innan resan och detta var sista tillfället. Han tog med sig en tung ficklampa och cyklade ner till LW... och på något sätt lyckades han få med henne till planket.

Ps Den tokljugande "mannen" har dessutom mage att i förhör säga att han inte kommer ihåg när han senast träffade LW... den tungan måste vara svart! Ds

Enig, bortsett från att LW inte hade något av värde att avslöja, inte heller hotat.
Citera
2021-02-14, 08:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Enig, bortsett från att LW inte hade något av värde att avslöja, inte heller hotat.

HD visste väl inte att SD/LW fortsatte med sin affär efter första avslöjandet? Dock så låg det i hennes bakhuvud hela tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in