2021-02-07, 17:43
Medlem
Hej, måste sluta med Kokain, hela mitt liv rasar, relationer, jobb, skulder, lögner till förbannelse. Vem har jag blivit?? Var är min heder och moral??? Kokainet har gjort min hjärna helt fuckt up. Jag ljuger som en häst travar, dopaminet är ner på noll, känner mig så misslyckad och jag stoppar huvudet i sanden. Tar avstånd från min mamma då hon ser på mig direkt även om ingen annan alltid märker. Jag har varit så elak mot henne och jag märker att hennes livsglädje har försvunnit pga av mig.Mitt humör är inte bra. Jag har varit under behandling men återfallit. Vad ska jag göra, jag är supermotiverad i början men när allt går bra faller jag dit igen. Är även spelberoende dataspel och det är förknippat med drogsug.
Har troligtvis adhd/ass ? så jag har ingen egen motor. Finns det någon medicinering som funkar?
Naltrexon?
Elvanse?
Dopaminhöjande?
Något annat tips?? Hjälp
Citera
2021-02-07, 17:46
Medlem
Sluta spela då. Och be socialtjänsten om en ny behandling.
Citera
2021-02-07, 17:55
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwerty20
Hej, måste sluta med Kokain, hela mitt liv rasar, relationer, jobb, skulder, lögner till förbannelse. Vem har jag blivit?? Var är min heder och moral??? Kokainet har gjort min hjärna helt fuckt up. Jag ljuger som en häst travar, dopaminet är ner på noll, känner mig så misslyckad och jag stoppar huvudet i sanden. Tar avstånd från min mamma då hon ser på mig direkt även om ingen annan alltid märker. Jag har varit så elak mot henne och jag märker att hennes livsglädje har försvunnit pga av mig.Mitt humör är inte bra. Jag har varit under behandling men återfallit. Vad ska jag göra, jag är supermotiverad i början men när allt går bra faller jag dit igen. Är även spelberoende dataspel och det är förknippat med drogsug.
Har troligtvis adhd/ass ? så jag har ingen egen motor. Finns det någon medicinering som funkar?
Naltrexon?
Elvanse?
Dopaminhöjande?
Något annat tips?? Hjälp

Ta kontakt med din närmaste beroendemottagning.
Citera
2021-02-07, 18:08
Medlem
Om du orsakat att din mors livsglädje har försvunnit så borde det motivera dig mer än någonsin.
Få fram ett driv i dig, där du vill göra allt för att hennes glädje kommer tillbaka.
När du slutar kommer din glädje och under samma period kommer även då din mors leende finnas. Visa att du är bättre än de du gör, och gör henne stolt över dig igen.

Du tjänar ingenting på din elakhet, så rätta till det innan det är försent.
Citera
2021-02-07, 18:35
Medlem
Hitta något att ägna dig åt i stället för droger/spel. Sluta knarka klarar man av om man har viljan, men just att inte börja igen sen när man börjar må bättre är ju det verkligt svåra.

Var din tidigare behandling KBT-baserad? Kontakta socialen och be om en sån behandling annars. Är mycket fokus på att hantera sug, situationer som triggar etc.
Citera
2021-02-07, 19:07
Medlem
Det vanligaste måste vara att sådana som dig blir sådana där träningsfreak istället.
Citera
2021-02-07, 21:08
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Naltrexon?
Elvanse?
Dopaminhöjande?
Något annat tips?? Hjälp

Misstänker du diagnoser så bör du gå på utredning. Din diagnos kan vara en faktor. Klarar du inte att sluta själv så kommer du tacka dig själv om något år om du söker hjälp. Att du raserar dina relationer och ditt yrke tyder att du är illa ute.
Citera
2021-02-07, 21:46
Medlem
Citat:
Naltrexon?
Elvanse?
Dopaminhöjande?
Något annat tips?? Hjälp

Du gör rätt i att fråga - och här finns ju en del knarkare som vet. Det är bokstavligen livsfarligt, med beroenden oavsett vad, verkar det som. Du skulle nyktra till om du fanns i ett land utan några droger. Det är självklart. Så om du åker till något sådant land - kan du klara dig. Eller ett land där det är jättesträngt och du inte vill sitta tjugo år i ett sådant fängelse.
Finns också terapier i form av mycket starka tripper. Nåt så in i helvete - att hela din kropp totalvägrar efter en sån. (inte tillåtet i Sverige men finns i Holland) Det är så starkt att inte alla klarar det. Men därefter är du av med allt begär! Alltså chockterapi. Tyvärr har jag glömt namnet men det var någon afrikansk växt bl. a. Säkert någon som vet.
Citera
2021-02-07, 22:02
Medlem
Citat:
Naltrexon?
Elvanse?
Dopaminhöjande?
Något annat tips?? Hjälp

du måste bara sluta, sen kommer det, beroende på hur lång tid du missbrukat. ta tid för kroppens dopamine systemet å återställas..

det kommer va ett helvete för dig, men du måste bara sluta med allt det och ta smällen

psykedeliska hade säkert hjälpt med, folk som missbrukar kokain brukar ha lågt självförtroende.
Citera
2021-02-08, 08:59
Medlem
link71s avatar
Du kan börja med att ta kontakt med sos och be dem hjälpa dig att hitta dig en kontakt på capio så du får lämna prover 1 gång u veckan.
Sen finns det stödboende som är till för såna som dig.
Du bor kollektivt med andra fd knarkare som vill bli kvitt drogerna med. Så lämnar du UP minst 2 gånger per vecka.
Sen öppenvård i din kommun kan du be om med. Som du får hjälp genom samtal. Väldigt bra om man vill ta dig ur.
Det gjorde jag för några år sedan.
(Ta allt med sos dom ordnar ) .
Citera
2021-02-08, 12:00
Medlem
yournotlikemes avatar
Du verkar tyvärr redan fått förbannat mycket konsekvenser av ditt missbruk. Hur gammal är du ungefär och hur länge har du hållit på? Inte varit i någon kontakt alls med beroendevården förut? Är i stort sett omöjligt att resa sig själv om man inte får något riktigt ultimatum, ofta räcker det inte ens då om man verkligen är beroende, vilket du tyvärr verkar vara utav din text. Jag har varit där du är.

Mitt problem var dock tabletter, har insett att jag aldrig helt kommer bli/vara utan det dock då jag behöver vissa i en låg dos för att öht. fungera i mitt liv, det enda vården kan erbjuda är ju alla dessa förbannade anti-depp de bara slänger på folk och "sån tur är" finns ju en uppsjö och det tar ju ungefär en månad för samtliga att fungera så man hinner vara försökskanin i minst ett år av dessa lobotomerande mediciner jag aldrig hört hjälpa någon knappt. Har du sedan tur efter det året KANSKE du får ett 10-pack 5mg Oxascand utskrivet i månaden.

Jag lyckades dock inte bli av med min besatthet förens jag sökte hjälp på riktigt och åkte på behandling.

Tur man kan vara sin egen läkare nu för tiden om man bara kan med IT lite och har tröttnat på "beroendevården" i detta land då den är ett stort skämt bara.

Finns L-Thyrosin och 5-HTP jag kan rekommendera för att hjälpa Dopamin och Serotonin produktionen komma igång igen ordentligt.

Har du någon bakomliggande diagnos du vet om? Neuropsykiatrisk sådan?

Sök hjälp som sagt, är VÄLDIGT FÅ FÖRUNNAT att klara sånt här på egen hand, räkna dock med låååånga väntetider just nu då väldigt många återfallit/hamnat i missbruk nu under pandemin och det går inte direkt åt rätt håll.
Citera
2021-02-14, 01:09
Medlem
Min vän,

Jag rekommenderar starkt NA möten, gå på ett möte och fortsätt att gå dit! Det fungerar för så många människor, testa, ta en dag i taget. Men du måste sluta använda kokain för din egen skull. Det är inte häftigt, det var tufft i början att sniffa linor och känna sig som Tony Montana.

Sluta använda, bryt mönster, byt vänner, gå olika vägar på gatan, gå och klipp dig, byt stil, ändra ansiktsbehåringen, ja gör små förändringar hela tiden och ta en dag i taget.
Promenader, gympass ja vad som helst som får dig på bättre tankar.

Du har ett rent helvete framför dig men det blir bara värre och värre ju längre du väntar, du kommer må fantastiskt en vacker dag min vän, den tiden kommer snart komma om du aktivt tar avstånd ifrån droger. Livet kommer tillfälligt att kännas oerhört trist men det kommer kännas fantastiskt att vara en ärlig och hederlig man igen som inte ljuger, stjäl och gör saker som man inte bör.

Ta en dag i taget, en minut i taget och ibland även en sekund i taget.
Kliv in på ett NA möte och känn in stämningen, lyssna på andra beroende och deras historier.
Det finns hopp för dig och jag vet att du klarar det här. Gör din mamma stolt och berätta om din nya resa och jag är övertygad om att hon kommer vara din största drivkraft.

Boka en tid med läkaren och säg att du har drogproblem, be om hjälp från sjukvården och se vad du får för respons. Jag blev tipsas om en enhet i min stad som fokuserar på beroende, där fick jag träffa en bra kontaktperson och det var toppen i början av resan, fick lära mig vikten av meditation mm.
Fick även utskrivet lugnande av min läkare när hjärtat gick på högvarv efter år av hårt kokainanvändande.

Det finns hopp och livet kommer att bli fantastiskt även för dig!
Lycka till, Gud han älskar dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in