2021-02-14, 00:44
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Förstår faktiskt inte vad du pratar om. Jag har ett rätt krångligt efternamn. Inte ett son-namn, men ett typiskt svenskt namn baserat på geografi/fauna.

Det brukar alltid bli en liten diskussion om hur det uttalas och jag får "lära" de nya kontakterna hur det uttalas. Det är lite av en ice-breaker

Jag skulle aldrig drömma om att tjafsa om att engelsmannen är tvungen att kalla mig för Fredrik istället för Frederick. Eller att tysken måste säga JÖÖrgen och inte Jürgen.
Citera
2021-02-14, 00:44
Medlem
Allcopsarebastardss avatar
Citat:
Kan du länka till någon video där något sådant ens antyds? Jag tycker det är intressanta diskussioner och bra inblickar i dessa invandrares världsbild. Men länka gärna till något som styrker det du skrev.
Kanske intressant för dig men bor redan och är uppväxt i ett jävla betongghetto fullt med blattar så vet hur deras världsbild är. Dom flesta hatar svenskar, vill ta över landet, tror att alla svenskar är rasister. Skiter i allt och bryr sig inte om någon än deras egen släkt, ras och religion. Utbildning? Nej behövs inte. Jobb? nej behövs inte är ändå svenskarnas fel att jag inte kan få jobb.

Skyller allt på svenskar.
Senast redigerad av Allcopsarebastards 2021-02-14 kl. 00:46.
Citera
2021-02-14, 00:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DingDongDelux79
Fet chans att TS är en chef på ett stort företag (snubben kan sitta och spamma PU-USA en hel vardag med 50-60 inlägg i en och samma tråd).

Nu har jag jag nog aldrig skrivit 50-60 inlägg på en dag. Men 10 fixar man lätt (lika många minuter under en dag). Det är ju inte så att jag jobbar vid ett löpande band och måste be om lov för att gå på toaletten. Dessutom har jag jobbat hemifrån i snart ett år förutom en del korta besök på kontoret.
Citera
2021-02-14, 00:50
Medlem
feemaxxxs avatar
Citat:
Du kanske förstår att jag inte har anställt alla kollegor som finns runtomkring mig i företaget. Jag anställer folk när det finns en position att fylla inom min egen lilla gren av organisationen. Det är inte mitt företag, långt därifrån.

Det klart jag förstår det, men nu råkar vi vara på flashback där jag för en gångs skull inte måste förstå
Citera
2021-02-14, 00:53
Medlem
Citat:
J

Det kanske inte hade blivit så bra att ställa så anklagande retoriska frågor. Men svaren hade varit givna:

1 ovan: Somalier bor ju till största delen i sk. utanförskapsområden. Dessa är överrepresenterade i brottslighet. I brist på att anställas så hamnar man ofta i brottslighet. Så var det med Irländare och Italienare i USA i början av 1900-talet men nu är de helt integrerade.

2 ovan: Det är som att Sverige var i krig och du flydde därifrån till Frankrike. Och du får frågan "hur kan du vara stolt över landet du inte vill bo i".

Okej. Låt oss låtsas som att somalier inte är överrepresenterade i brott. Det är ändå en ganska dålig idé att ta in 1 miljon invandrare utan utbildning, som inte kan språket, med en helt annorlunda kultur, religion, utseende. Det är inte brist på låglönejobb i Sverige snarare tvärtom och sen tror man att det inte blir ghetto liksom.

Hur kommer det sig att t.ex asiater som kommit till Sverige ( inte araber eller afganer) inte är överrepresenterade i brott? Även fast dom är lika fattiga och kommer från lika dåliga eller sämre länder.

Du vet väl att dom som kommer idag inte "flyr i från krig" eftersom dom rest igenom säkert säkra länder för att komma till Sverige. Dom är alla ekonomiska migranter. Förutom kvotflyktingar då
Citera
2021-02-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allcopsarebastards
Kanske intressant för dig men bor redan och är uppväxt i ett jävla betongghetto fullt med blattar så vet hur deras världsbild är. Dom flesta hatar svenskar, vill ta över landet, tror att alla svenskar är rasister. Skiter i allt och bryr sig inte om någon än deras egen släkt, ras och religion. Utbildning? Nej behövs inte. Jobb? nej behövs inte är ändå svenskarnas fel att jag inte kan få jobb.

Skyller allt på svenskar.

Det finns säkert sådana dess värre. Det måste vi ta i tu med. Men några av de absolut mest briljanta personer som jag har anställt kommer från just en sådan bakgrund, betongghettot och är invandrare. Sen har de utbildat sig och läst vidare. Dessa är russinen i den svenska samhällskakan definitivt. Att ta sig från en sådan miljö till ett högavlönat arbete i ett svenskt exportföretag, det är merit!

Jämför med random Flashbacksrasist som hade alla odds på sin sida men ändå slutade i ett betongghetto.
Citera
2021-02-14, 00:54
Medlem
Citat:
Nu har jag jag nog aldrig skrivit 50-60 inlägg på en dag. Men 10 fixar man lätt (lika många minuter under en dag). Det är ju inte så att jag jobbar vid ett löpande band och måste be om lov för att gå på toaletten. Dessutom har jag jobbat hemifrån i snart ett år förutom en del korta besök på kontoret.

Mindre än en månad sen, du verkar ha kort minne.

Tragiskt att ljuga så på ett anonymt forum... men har man en dold agenda så.

Citera
2021-02-14, 00:58
Medlem
Citat:
Det finns säkert sådana dess värre. Det måste vi ta i tu med. Men några av de absolut mest briljanta personer som jag har anställt kommer från just en sådan bakgrund, betongghettot och är invandrare. Sen har de utbildat sig och läst vidare. Dessa är russinen i den svenska samhällskakan definitivt. Att ta sig från en sådan miljö till ett högavlönat arbete i ett svenskt exportföretag, det är merit!

Jämför med random Flashbacksrasist som hade alla odds på sin sida men ändå slutade i ett betongghetto.

Du pratar som att dom flesta "flashbackrasister" inte har något jobb och bara sitter hemma och gäckar och dricker öl typ. Tror faktiskt inte det är så, tror dom flesta har jobb, förmodligen arbetarklass eftesom dom upplever mångkulturen first hand.

Klart det finns invandrare som blivit framgångsrika och gjort karrirär absolut och klart det finns många smarta invandrare. Men det är ju inte riktigt lönt att ta hit 1 miljon och hoppas på att några av dom blir framgångsrika. Det fungerar liksom inte särskilt i ett välfärdssamhälle.

Svenskar som du tror att vi hjälper stackars flyktingar men dessa är ekonomiska migranter för det första. Sen så hade vi kunnat hjälp minst 10 gånger fler personer om vi hade hjälpt dom i deras hemländer och det hade varit bra mycket mer bättre att bygga upp deras hemländer långsiktigt istället för att ta hit alla och få med problemen hit, och lämna resten där borta i skiten. Alltså dom som inte hade flera hundra tusen att betala till flyktingsmugglare
Citera
2021-02-14, 01:08
Medlem
Citat:
Du pratar som att dom flesta "flashbackrasister" inte har något jobb och bara sitter hemma och gäckar och dricker öl typ. Tror faktiskt inte det är så, tror dom flesta har jobb, förmodligen arbetarklass eftesom dom upplever mångkulturen first hand.

Klart det finns invandrare som blivit framgångsrika och gjort karrirär absolut och klart det finns många smarta invandrare. Men det är ju inte riktigt lönt att ta hit 1 miljon och hoppas på att några av dom blir framgångsrika. Det fungerar liksom inte särskilt i ett välfärdssamhälle.

Svenskar som du tror att vi hjälper stackars flyktingar men dessa är ekonomiska migranter för det första. Sen så hade vi kunnat hjälp minst 10 gånger fler personer om vi hade hjälpt dom i deras hemländer och det hade varit bra mycket mer bättre att bygga upp deras hemländer långsiktigt istället för att ta hit alla och få med problemen hit, och lämna resten där borta i skiten. Alltså dom som inte hade flera hundra tusen att betala till flyktingsmugglare

Fasiken, jag tror att jag håller med om i princip allt du skriver. Om du läste mitt startinlägg så skrev jag där att jag anser att vi tagit emot för många migranter som inte är arbetskraftsinvandrare. Och att vi istället bör hjälpa dessa länder att snabba på utvecklingen till välstånd.

Det jag säger är att nu är de här och de är en resurs. Inom nationalekonomi så anses just "befolkning" vara en mycket stor resurs. Det som skapar tillväxt är personer, utbildning, idéer och kapital. Om vi utbildar dessa nyanlända och kan hantera så att de kommer in i samhället så blir det en extremt stor och bra resurs.

Därför är kanalen "Tänk Till" viktig:
https://www.youtube.com/c/tanktill/videos
Citera
2021-02-14, 01:20
Medlem
Citat:
Fasiken, jag tror att jag håller med om i princip allt du skriver. Om du läste mitt startinlägg så skrev jag där att jag anser att vi tagit emot för många migranter som inte är arbetskraftsinvandrare. Och att vi istället bör hjälpa dessa länder att snabba på utvecklingen till välstånd.

Det jag säger är att nu är de här och de är en resurs. Inom nationalekonomi så anses just "befolkning" vara en mycket stor resurs. Det som skapar tillväxt är personer, utbildning, idéer och kapital. Om vi utbildar dessa nyanlända och kan hantera så att de kommer in i samhället så blir det en extremt stor och bra resurs.

Därför är kanalen "Tänk Till" viktig:
https://www.youtube.com/c/tanktill/videos

Okej. Men kanalen är ändå skit. Går runt och intervjuar invandrare om hur mycket rasism dom upplevt. Hur ska det hjälpa om jag får fråga? Frågade fan inte en enda svensk om dom upplevt rasism för det förstör deras narrativ om att vita är elaka förtryckare mot svarta

Sen så säger dom att svenskar inte kan uppleva rasism. Dom stödjer black lives matter. Detta är bara en skit propagandakanal av svt.
Citera
2021-02-14, 01:35
Medlem
Citat:
Frågade fan inte en enda svensk om dom upplevt rasism för det förstör deras narrativ om att vita är elaka förtryckare mot svarta

Sen så säger dom att svenskar inte kan uppleva rasism. Dom stödjer black lives matter. Detta är bara en skit propagandakanal av svt.

Det tillför inte så mycket att söka efter att etniska svenskar ska ha känt "rasism".

De som är på allvar hindrade i sin utveckling av rasism är exempelvis somalier. Du och jag som etniska svenskar ska vara jävigt tacksamma för att vi har fötts på detta vis, och kan nog inte ens förstå den rasism som invandrade grupper får motta.
Citera
2021-02-14, 10:54
Medlem
Detta tycker jag var ett tänkvärt avsnitt i serien:
https://www.youtube.com/watch?v=brcR8exGfXk

När finnländarna kom till Sverige i mitten av förra seklet så såg man på dessa ungefär som man idag ser på dagens invandrargrupper. Finländarna pratade konstigt, hade konstiga namn, slogs och drack, och hamnade ofta i dåtidens utanförskapsområden i Sverige. De hade svårare att få jobb och arbetslösheten var hög.
Titta gärna på avsnittet. Vilka paralleller ser ni till dagens invandrade grupper?

(Hoppas ni alla har fått en Allahjärtansdag-present från era käraste!)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in