2021-02-13, 20:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Nog detta han menar.

https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-austria-idUSKBN2A92JX

Okej, så nu börjar det.

Sydafrikavarianten sprids i österrike just nu.

Det här bådar inte gott, sydafrikavarianten i europa nu.
Citera
2021-02-13, 20:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Okej, så nu börjar det.

Sydafrikavarianten sprids i österrike just nu.

Det här bådar inte gott, sydafrikavarianten i europa nu.

Sydafrikavarianten verkar även spridas i tjeckien just nu

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2021/02/13/2003752207&ved=0ahUKEwi9__2q0efuAhUIjosKHdjHAFE4Ch DF9AEIITAA&usg=AOvVaw06JKPLcL2gJicA0anB4utf
Citera
2021-02-13, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Sydafrikavarianten verkar även spridas i tjeckien just nu

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.taipeitimes.com/News/front/archives/2021/02/13/2003752207&ved=0ahUKEwi9__2q0efuAhUIjosKHdjHAFE4Ch DF9AEIITAA&usg=AOvVaw06JKPLcL2gJicA0anB4utf

Skyddar vaccinet mot Sydafrikavarianten?
Citera
2021-02-13, 20:59
Medlem
Kina vägrade dela data med WHO:s virusutredare enligt en olåst artikel i DN idag.
WHO:s expertgrupp bad om tillgång till data från 174 olika fall, men fick i stället bara en sammanfattning, säger utredaren Dominic Dwyer, som är expert på infektionssjukdomar, till Reuters.
Det verkar sannerligen som dom vill dölja vad som verkligen hände.
Citera
2021-02-13, 21:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte

Vet ej.

Men i tjeckien är det brittiska varianten som sprids och i österrike är det sydafrikavarianten som sprids och just den är väl värre om jag förstått det rätt.
Citera
2021-02-13, 21:06
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Kort sagt vet man inte så mycket om det än, mycket lite data. Modernas verkar vara lika effektivt men kanske ger kortare skydd och lägre immunsvar. AZ:s skyddar mycket sämre men verkar iaf skydda mot allvarligt utfall.
Är nog ingen fara i närtid eftersom den engelska varianten konkurrerar ut sydafrikavarianten(mer smittsam), det är när vi har mer utbredd vaccinationsgrad som SA-varianten kan ta över.
Citera
2021-02-13, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du blandar nog ihop mig med någon annan. D- och C-vitamin har en bra effekt för immunförsvaret så det skulle jag rekommendera. Det andra har jag ingen aning om. Jag är inte så mycket för bär. Kött och animaliskt fett är betydligt bättre.

Nu när jag ändå har dig på tråden. Har du lyckats gå ner i vikt ännu? Dragit ner på sockret? Om inte så är det nog hög tid med tanke på att mördarmutationerna nu snart är här.

Håller mig i fin form. Tackar som frågar. Men jag behöver personligen inte oroa mig så mycket. Är vaccinerad nu med två Modernasprutor och bär N95-munskydd när jag är ute bland folk.
Citera
2021-02-13, 21:09
Medlem
kazangass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Det är respektlöst hur folk beter sig.
Respektlöst för att de inte gör som du vill?
Om du vill maximera din trygghet, så bör du be en kamrat handla dina matvaror.

Eller, så handlar du tidigt på morgonen när ingen annan är där.
Citera
2021-02-13, 21:10
Medlem
Om nu alla 70+ är färdigvaccinerade i mars varför öppnar vi inte upp samhället då?
Det är ju dessa som är i riskzonen.
Citera
2021-02-13, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
Lilla apan om du missat - är den en pandemi därute..då ska man ta hänsyn och visa respekt till andra.

Har då aldrig blivit visad någon hänsyn, bara hånad och utnyttjad. Att det dör några ansvariga mumier kunde inte berört mig mindre, de hade dött i en influensa eller benbrott hur som helst. Bara vinden blåst på dem.
Citera
2021-02-13, 21:12
Medlem
Vasterass avatar
Smitta: Folk blir smittade i detta fall genom framförallt luftvägarna.

Skydd: Andningsskydd både skyddar ifrån att bli smittad samt skyddar andra ifrån dig om du redan är smittad.

Om vi håller oss till det så minskar det smittan, hur svårt kan det bli!

Samtidigt så när vi inte håller oss till dessa enkla tillvägagångssätt så ökar vi risken inte bara att smittan sprids utan också att den evalverar till något mer allvarligt!
Citera
2021-02-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crisscross
Visst blir man. När jag pratar med mina kollegor från andra länder på videomöten frågar de avundsjukt: -You mean you can move around freely and do whatever? Wish we also could be free.
Yup, likanande här

Det är nästan att jag funderar på att flytta tillbaka till Sverige igen.

För 1,5 år sen hade jag aldrig ens tänkt tanken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in