2021-02-13, 18:43
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Har aldrig ifrågasatt att vitamintillskott inte skulle hjälpa om man lider brist på det, men att tro att olika vitainpreparat och liknande skulle vara bättre än vaccin för att förebygga covidinfektion är grovt felaktigt och vilseledande och kan i värsta fall få dödliga konsekvenser speciellt om man lurar personer i riskgrupper att ta vitamintillskott i stället för vaccin.

Vitaminer är ej profylax. Vem skulle lura personer i riskgrupper att ta vitamintillskott i stället för vaccin?

Ivermectin och Quercetin är profylax.
Citera
2021-02-13, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
och där tröt argumenten, du klarade 3 replikskiften starkt jobbat!

Argumenten för vad? Jag argumenterar inte för eller emot någonting. Jag ställer en fråga till dig.

Du skrev att FHM vill att så många som möjligt ska smittas. Jag undrar då varför de infört restriktioner, till exempel publikförbud. Varför kan du inte svara på frågan?
Citera
2021-02-13, 19:03
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Inte 6500 på iva! 5077 är siffran från idag.
Rätt skall vara rätt
Absolut, jag har troligen tagit uppgifter på antal inskrivningar (för några dagar sedan) och naturligtvis kan man bli inskriven flera gånger på IVA.

Bra att du rättar!
Citera
2021-02-13, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag uppfattar honom inte som "aktivt" ond, utan snarare likgiltig för människoliv och människors lidande. Och så kan det mycket väl ha varit för Mengele också. Att vetenskapen kom före allt, och enskilda människor var oväsentliga. Förbrukningsvaror. Tegnell hade ju också redan från början en vetenskaplig idé som han ville testa på ett folk, om han en gång fick chansen: flockimmunitets-teorin/-metoden. Tyvärr fick han chansen, då en pandemi sammanföll med en svag statsminister och regering.
Nu har det ju fullständigt brunnit till i proppskåpet hos somliga. Du jämför alltså Josef Mengele med Anders Tegnell? Fullständigt idiotiska inlägg likt detta gör att det inte går att ta denna tråd seriöst längre.
Citera
2021-02-13, 19:05
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Argumenten för vad? Jag argumenterar inte för eller emot någonting. Jag ställer en fråga till dig.

Du skrev att FHM vill att så många som möjligt ska smittas. Jag undrar då varför de infört restriktioner, till exempel publikförbud. Varför kan du inte svara på frågan?
Alla vet att vården belastas hårt om för många blir sjuka, så ni pratar nog bara förbi varandra.
Det är lätt gjort.
Citera
2021-02-13, 19:14
Medlem
Vasterass avatar
Citat:

Stackars de jävlar som litar till FHM, tänk självständigt om du vill överleva. Kan du inte ta hand om dig själv och gärna nära ifrån början så tack för vad du förhoppningsvis bidrog till i denna värld.
Citera
2021-02-13, 19:19
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Jag trodde att alla skulle fatta att jag menade de restriktioner som kom för ca 1 år sedan och inte skulle ta mig bokstavligt på exakt 1 år och 0 sekunder sedan. Men tydligen var det en jävel som inte fattade det.

Med tanke på att epidemin bara funnits i ett år vore ju allt annat konstigt. Firar du dina födelsedagar med +- två månaders noggrannhet?
Citera
2021-02-13, 19:20
Medlem
Aston-Martins avatar
Sydafrikanska varianten exploderar i Österrike. Hur många ska åka ner dit under sportlovet tro??
Citera
2021-02-13, 19:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aston-Martin
Sydafrikanska varianten exploderar i Österrike. Hur många ska åka ner dit under sportlovet tro??

Gör den?
Ökar det kraftigt eller?
Citera
2021-02-13, 19:36
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
"Tocilizumab reduces deaths in patients hospitalised with COVID-19"

https://www.recoverytrial.net/news/tocilizumab-reduces-deaths-in-patients-hospitalised-with-covid-19

Denna medicin (egentligen mot reumatism) tillsammans med kortison (deksametason) verkar ha haft bra effekt.

Ge det en månad så är den förbjuden.
Citera
2021-02-13, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Ge det en månad så är den förbjuden.

Det är en så kallad monoklonal antikropp. Dvs en väldigt modern medicin och långt bort från dina vitaminer, hjortron och guldsalter. Så om det verkligen visar sig effektivt så kan vi nog utgå från att du kommer varna för de hemskaste biverkningar. Eller vad tror du själv?
Citera
2021-02-13, 19:42
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Det är faktiskt en intressant jämförelse. Hur många liv har Mengele på sitt samvete? Visst hade han säkert ihjäl en del men kommer det i närheten av 12000? Dvs skillnaden hittills mellan Sveriges misslyckade och inkompetenta strategi jämför med t.ex Taiwans?

Jag tog upp det där med Mengele och det är egentligen beklagligt, jag ville bara påvisa att det finns hjärtlösa typer som inte bryr sig om en människas liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in