Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Jag uppfattar honom inte som "aktivt" ond, utan snarare likgiltig för människoliv och människors lidande. Och så kan det mycket väl ha varit för Mengele också. Att vetenskapen kom före allt, och enskilda människor var oväsentliga. Förbrukningsvaror. Tegnell hade ju också redan från början en vetenskaplig idé som han ville testa på ett folk, om han en gång fick chansen: flockimmunitets-teorin/-metoden. Tyvärr fick han chansen, då en pandemi sammanföll med en svag statsminister och regering.
Vetenskaplig idé är nog för smickrande i hans fall. Han har knappt några vetenskapliga meriter och anses rent allmänt vara ett stort skämt inom internationella epidemiologiska kretsar dessa dagar (se Bidens coronagenerals tweets). Har man ännu inte fattat att ett filter framför käften filtrerar bort en del virus från utandningsluften så kan man knappast kallas vetenskaplig.
Jag tror att det är en kombination av inkompetens, självgodhet och sedan en enorm feghet.
De flesta chefer inom offentlig sektor i Sverige är enormt fega och vågar inte fatta några större eller drastiska beslut. Om man vill göra karriär är det bästa att fjäska uppåt och fatta så lite beslut som möjligt från vad jag hört. För om man gör en felsatsning kan det användas emot en.
Så det bästa är att följa protokoll och föreskrifter till punkt och pricka hur verklighetsfrånvända de än är samt noggrant pejla av vad ministrarna i den feministiska regeringen vill att man ska säga och göra. Och sedan trixa med statistiken och försvara den heliga Sverigebilden till vilket pris som helst.