2021-02-13, 18:15
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severustheemperor
Region Sörmland stoppar vaccination av personal – 100 personer fick biverkningar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/100-tal-vardpersonal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar

Coronavaccineringen av vårdpersonal i Gävleborg har stoppats hastigt på fredagsförmiddagen efter att vårdpersonal blivit sjuk efter första vaccinsprutan.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/gavleborg/100-tal-vardpersonal-sjuka-efter-vaccinering-regionen-stoppar

Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.Enstoring
Dom har inte stoppat någonting. Man tog en paus över helgen för att säkerställa att de har personal.
Det som hänt är att ett gäng fick feber, vilket ju självklart resulterar i att de inte jobbar den dagen.

Du menar att SVT har fel i sin rapportering?
Citera
2021-02-13, 18:18
Medlem
ohemuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Det finns inte ett enda vaccin som egentligen är säkert. För övrigt så man har inte testat dessa vaccin tillräckligt länge på djur. Det är det som oroar människor.

Till och med folks Corona-guru Olsen har antytt att det är omöjligt att säga om det kan bli långsiktiga konsekvenser av dessa vaccin och hur många som kommer att drabbas.

Dessa vaccin är rysk roulette.

Möjligt, men det är i allra högsta grad rysk roulette att få COVID-19 också. Även om man är aldrig så ung och frisk finns möjligheten att man hamnar i respirator och till och med dör. Det är en fråga om pest eller kolera.
Citera
2021-02-13, 18:22
Medlem
Chevrons avatar
Citat:
Meddelandet som gick ut på sjukhuset som tas upp (har bekant) är att man omedelbart stoppade för att utreda. Verkar som man piffat till uttalandet som kommunicerades ut, men det är väl för att inte spä på vaccinmotstånd.

Gissningsvis ser man att majoriteten är friska efter helgen och tuffar på. Är nog den nivån utredningen är på.
Citera
2021-02-13, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Oj, har du inte fått gå på ishockey, vilken tragedi!

Nej jag bryr mig inte så mycket.

Jag ifrågasätter ditt påstående att FHM vill smitta så många som möjligt, och hänvisar till den mycket stora åtgärden om publikförbud. Varför skulle FHM stänga denna enorma möjlighet att sprida smitta om det är som du säger?
Citera
2021-02-13, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag uppfattar honom inte som "aktivt" ond, utan snarare likgiltig för människoliv och människors lidande. Och så kan det mycket väl ha varit för Mengele också. Att vetenskapen kom före allt, och enskilda människor var oväsentliga. Förbrukningsvaror. Tegnell hade ju också redan från början en vetenskaplig idé som han ville testa på ett folk, om han en gång fick chansen: flockimmunitets-teorin/-metoden. Tyvärr fick han chansen, då en pandemi sammanföll med en svag statsminister och regering.

Vetenskaplig idé är nog för smickrande i hans fall. Han har knappt några vetenskapliga meriter och anses rent allmänt vara ett stort skämt inom internationella epidemiologiska kretsar dessa dagar (se Bidens coronagenerals tweets). Har man ännu inte fattat att ett filter framför käften filtrerar bort en del virus från utandningsluften så kan man knappast kallas vetenskaplig.

Jag tror att det är en kombination av inkompetens, självgodhet och sedan en enorm feghet.

De flesta chefer inom offentlig sektor i Sverige är enormt fega och vågar inte fatta några större eller drastiska beslut. Om man vill göra karriär är det bästa att fjäska uppåt och fatta så lite beslut som möjligt från vad jag hört. För om man gör en felsatsning kan det användas emot en.

Så det bästa är att följa protokoll och föreskrifter till punkt och pricka hur verklighetsfrånvända de än är samt noggrant pejla av vad ministrarna i den feministiska regeringen vill att man ska säga och göra. Och sedan trixa med statistiken och försvara den heliga Sverigebilden till vilket pris som helst.
Citera
2021-02-13, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Nej jag bryr mig inte så mycket.

Jag ifrågasätter ditt påstående att FHM vill smitta så många som möjligt, och hänvisar till den mycket stora åtgärden om publikförbud. Varför skulle FHM stänga denna enorma möjlighet att sprida smitta om det är som du säger?
Det är inte mitt påstående utan kommer från väl insatta källor bland annat Ebba Busch.
Citera
2021-02-13, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Det är inte mitt påstående utan kommer från väl insatta källor bland annat Ebba Busch.

Då är både du och Ebba Busch dumma i huvudet.

Varför tror DU att FHM infört publikförbud?
Citera
2021-02-13, 18:35
Medlem
Citat:

Lagom är bäst!
Citera
2021-02-13, 18:36
Medlem
Citat:

och där tröt argumenten, du klarade 3 replikskiften starkt jobbat!
Citera
2021-02-13, 18:36
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Finns massor av artiklar och undersökningar (se ovan). Handlar nog snarare om kombinationer.
Och att absolut ej ha en stor brist av något vitalt.

Har aldrig ifrågasatt att vitamintillskott inte skulle hjälpa om man lider brist på det, men att tro att olika vitainpreparat och liknande skulle vara bättre än vaccin för att förebygga covidinfektion är grovt felaktigt och vilseledande och kan i värsta fall få dödliga konsekvenser speciellt om man lurar personer i riskgrupper att ta vitamintillskott i stället för vaccin.
Citera
2021-02-13, 18:38
Medlem
"Tocilizumab reduces deaths in patients hospitalised with COVID-19"

https://www.recoverytrial.net/news/tocilizumab-reduces-deaths-in-patients-hospitalised-with-covid-19

Denna medicin (egentligen mot reumatism) tillsammans med kortison (deksametason) verkar ha haft bra effekt.
Citera
2021-02-13, 18:41
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
SVT, SR, Aftonbladet, Expressen, mm. Så mycket censur att det liknar mer STASI.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in