2021-02-13, 10:10
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Är Bosse en cuck?
Nej. THEY WERE ON A BREAK.
Citera
2021-02-13, 10:12
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej. THEY WERE ON A BREAK.
Men berodde breaket inte på att kärringen knullade sin livvakt?
Sånt avskräde vill man väl inte ha tillbaka om man inte är en cuck?
Citera
2021-02-13, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Men berodde breaket inte på att kärringen knullade sin livvakt?
Sånt avskräde vill man väl inte ha tillbaka om man inte är en cuck?

Svårt att veta om breaket berodde på knullandet med livvakten eller om det var tvärtom. Och jag håller med dig i att åtminstone jag skulle inte vilja ha tillbaka en sådan fru.

Men det kan finnas andra, mindre känslomässiga, skäl till beslutet. Jag har själv en gång i tiden haft en chef som var gift och hade 2-3 barn, men han och frun hade var sitt sovrum i vardera ände av huset, och levde helt skilda liv. De var fortfarande gifta, eftersom de gagnade dem båda skattemässigt, men de hade ändå skilda ekonomier. Det kan tänkas finans någon liknande anledning till BSs och MSs agerande.
Citera
2021-02-13, 15:24
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Vad driver henne att gång på gång att stå i strålkastarljuset för att få frågor som hon inte vill svara på?

https://www.expressen.se/gt/braket-mellan-josefsson-och-sahlin-riskerade-tv-middagen/?referrer=read-more-slider-0
Upprättelse?
Mona kan inte acceptera att den bild hon har av sig själv och hennes liv I politiken inte stämmer överens med hennes eftermäle. Jag tror inte att hon kan ta till sig att det som hänt henne faktiskt är hennes eget fel.
Tragiskt, visst. Men hon är långt ifrån ensam om att själv ha förstört sitt liv.
Citera
2021-02-13, 15:44
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoraF
Upprättelse?
Mona kan inte acceptera att den bild hon har av sig själv och hennes liv I politiken inte stämmer överens med hennes eftermäle. Jag tror inte att hon kan ta till sig att det som hänt henne faktiskt är hennes eget fel.
Tragiskt, visst. Men hon är långt ifrån ensam om att själv ha förstört sitt liv.
På vilket sätt är hennes liv förstört? Eftermäle, vem byr sig? "Långt ifrån" står det i många trådar här. Det betyder att man inte har nån aning.
Citera
2021-02-13, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Ack, vilken kärlekshistoria!
Mona har flyttat tillbaka med sin gubbe Bosse i en ny lägenhet i Nacka. Istället för ett portvaktskyffe på bottenplan i Farsta, bor de nu 6 trappor upp och delar trappan med en enda granne.
Man blir så glad över lyckliga slut!

Var i Nacka bor dem?
Citera
2021-02-13, 16:27
Medlem
Turist i tidens avatar
Citat:
Upprättelse?
Jag antar att du har rätt. Dom flesta människorna (inklusive undertecknad) kan dock erkänna fel när det gått några år efter händelsen. Att man inte kan erkänna ett fel precis när man gjort ett misstag är en annan sak.
Citera
2021-02-13, 18:01
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
På vilket sätt är hennes liv förstört? Eftermäle, vem byr sig? "Långt ifrån" står det i många trådar här. Det betyder att man inte har nån aning.
Mona Sahlin bryr sig uppenbarligen. Det är helt okej om du inte bryr dig.
Hon var SAP:s första kvinnliga ordförande och hon skulle bli Sveriges första kvinnliga stadsminister. Hennes tid som ledare var en katastrof när det gäller det enda som räknas: valresultat i riksdagsvalet.

Mona Sahlin är ett politiskt djur. Politiken var hela hennes liv fram tills hon förlorade alla uppdrag. Numera är hon inte längre medlem i partiet hon än gång älskade. Hon är 63 år gammal och det är försent att för henne att bli någon annan.
Citera
2021-02-13, 18:33
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Var i Nacka bor dem?
Ratsit.se är din vän.
Citera
2021-02-13, 18:55
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Mona Sahlin bryr sig uppenbarligen. Det är helt okej om du inte bryr dig.
Hon var SAP:s första kvinnliga ordförande och hon skulle bli Sveriges första kvinnliga stadsminister. Hennes tid som ledare var en katastrof när det gäller det enda som räknas: valresultat i riksdagsvalet.

Mona Sahlin är ett politiskt djur. Politiken var hela hennes liv fram tills hon förlorade alla uppdrag. Numera är hon inte längre medlem i partiet hon än gång älskade. Hon är 63 år gammal och det är försent att för henne att bli någon annan.
Jag tror att hon njuter av ett lugnt pensionärsliv med barn och barnbarn. Hon har säkert många barnbarn.
Citera
2021-02-13, 19:08
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afvongreve
Jag tror att hon njuter av ett lugnt pensionärsliv med barn och barnbarn. Hon har säkert många barnbarn.
Hur kan det då komma sig att Mona gång på gång ställer sig i strålkastarljuset för att få frågor som hon inte vill svara på om hennes liv är lugnt och skönt tillsammans med barn och barnbarn?
Varför river hon upp såren gång på gång?

Citat:
Ursprungligen postat av Turist i tiden
Vad driver henne att gång på gång att stå i strålkastarljuset för att få frågor som hon inte vill svara på?

https://www.expressen.se/gt/braket-mellan-josefsson-och-sahlin-riskerade-tv-middagen/?referrer=read-more-slider-0
(FB) Skvaller om Mona Sahlin
Citera
2021-02-13, 19:23
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Hur kan det då komma sig att Mona gång på gång ställer sig i strålkastarljuset för att få frågor som hon inte vill svara på om hennes liv är lugnt och skönt tillsammans med barn och barnbarn?
Varför river hon upp såren gång på gång?

(FB) Skvaller om Mona Sahlin
Jag ser aldrig henne på tv. Ett tv-program är väl ingenting. Jag missade just detta. Det kommer säkert i repris. Jag tror inte jag orkar börja tjafsa om J. Josefsson-incidenten. Det var väl i somras?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in