Nej egentligen inte, men det är ändå lite nervöst när ens favoriter spelar.
Var han inte lite illa ute mot Kokkinakis? Jag såg inte matchen men följde den i AO-appen och det kändes nervöst i fjärde, var säker på att Tsitsipas skulle ta det men icke.
Jo, Kokkinakis hade honom i brygga. Det var en tuff match. Trist att skador satt käppar i hjulet för Kokkinakis. Han har inte spelat många matcher de senaste åren. En talangfull spelare med ett tungt spel och hög högstanivå.
Rätt så avslagen tennis dag i AO, det blir ju inte bättre av att publiken inte är på plats, Ymer matchen är väl lite intressant ur svenskt perspektiv , men jag befarar att Ymer blir helt överkörd.
Nyvaken, har precis slagit på playern. Ser Ymer tappa sin serve blankt. Han bränner i princip samtliga forehands han slår i det gemet. Undrar hur det såg ut fram till 4-4
Nyvaken, har precis slagit på playern. Ser Ymer tappa sin serve blankt. Han bränner i princip samtliga forehands han slår i det gemet. Undrar hur det såg ut fram till 4-4
Han spelade grymt fram till det gamet, sen gick det snett.
Snacka om lyckad MTO för Medvedev, matchen vände direkt över till hans fördel igen.
Håller tummarna för att det blir en match mellan Nadal och Fognini. Det kan bli en bra match. Italienaren har en förmåga att ge Nadal däng ibland.
Han har flaggat för lite vristproblem, och när han INTE är i storform har ju Spanjacken en förmåga att rulla över honom.
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n
Mina favoriter är Titsipas, Zverev och ryssen! Heja ryssen!
Vem? Medvedev? Karatsev? Rublev? Khachanov?
Citat:
Ursprungligen postat av terribilis
En annan liten rolig sak med honom är att Söderling nämnde honom som den otrevligaste spelaren på touren (på banan). Man hade lätt gissat att han skulle säga Almagro eller Stepanek t.ex, men Lopez är tydligen ännu värre enligt Söderling
Jag får också douche-vibbar från Lopez väldigt ofta, men ”it takes one to know one”, Söderling var väl inte känd som den populäraste...
Ymer har nu ställts mot två toppspelare (eller missar jag nån?) i Djokovic och Tsitsipas i GS-sammanhang, och han har blivit helt förstörd båda gångerna. Gör en inte särskilt optimistisk för framtiden.
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Nu är ju inte det här fysiktråd, men så är det visst, om han servar mot mitten (krysset, T-et) så att bollen går över nätets lägsta punkt. Det beror bara på höjden av träffpunkten och hur hårt man servar (hårdare serve ger mindre kurva pga gravitationen)
Ifall man slår underskruv blir marginalen mindre, överskruv större. Marginalen blir även mindre om man servar mot hörnet eftersom att nätet är högre på vägen
När det här hände servade Kyrgios först två flacka mot mitten som blev underkända. Efter långa diskussioner servade han sedan med överskruv mot hörnet och den blev godkänd.
Kolla den här videon. Kyrgios slår några servar som har mellan 10 och 30cm marginal, samt en som stannar i nät. Eftersom att kameran är placerad på den förlängda linjen från servlinje till nät kan man också se att kyrgios hand är på, eller över, den höjden i bollträffen. https://youtu.be/Z_LU2q1CROA
Jag köper resonemanget (som jag sa från början, i respons till kommentatorerna), men skulle vilja se hur nära servelinjen de där servarna verkligen var. Har för mig de var rätt djupa, men kan inte ta gift på det.
Tror de sa att maskinen ska ha skadats i en match, så att Kyrgios kan ha haft rätt.
Grejen är dock: det är egentligen lite svårt att förstås hur maskinen kan vara defekt. Den ger ju utslag vid vibrationer. Och den ger ju knappast utslag helt random, utan det måste varit just när serven går över nätet. Om det vore humlor och skit som utlöste den skulle den ju ge utslag lite då och då, vilket domaren mycket lätt skulle märka. Så vad är det då som ger utslag? Måste typ vara luftdraget. Vilket ju är möjligt. Men lite underligt att teknologin skulle kunna vara så trubbig: skillnaden i vibrationer mellan en serve som faktiskt berör nätkanten och en som går några centimeter (eller en jävla fot) ovanför måste vara enorm.
Jag är trött på tjafset om nätservar. Tillåt dem rakt av bara! Ja, det skulle kanske bli tjafs i de kanske 10% av fallen när bollen bara rullar över, eller studsar upp som en straffspark åt motståndaren. Men bättre det än det tjafs som nu uppstår vid 90% av alla nätservar, när alla ifrågasätter om bollen ens varit i närheten av nätkanten.