2021-01-31, 09:54
Medlem
cognacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
"Frågetecken finns just nu dock för point guard Ludde Håkanson som är skadad. Tyvärr missar centern Nicholas Spires matcherna på grund av en skada.
– Det är ett stort avbräck eftersom Nick har varit fantastisk i landslaget, vi behöver varenda gubbe vi kan få för att hävda oss på denna nivå, så är det, avslutar Joulamo."

https://basketlandslagen.se/nyheter/286--tjugo-namn-kvar-infor-herrlandslagets-emminuskval

Ludde tillbaka i spel.

https://www.eurobasket.com/boxScores/Spain/2021/0130_1348_1324.asp
Citera
2021-02-02, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Det skulle ju vara fantastiskt att nån gång få se Sveriges allra bästa spelare tillsammans :-) Jag antar utmaningen och presenterar här min 12-mannatrupp med 4 reserver.

Ludde, Tobias Borg, Ericsson, Jeff Taylor, Czerapovic, Löfberg, Birgander, Spires, Magarity, Denzel, Jonas och C.Barton Jr

V.Gaddefors, Panzar, Ramstedt och Alex Lindkvist reserver.

Wow! Måste bara citera mig själv här :-) Det verkar ju som om vi kommer kunna komma nära min bästa möjliga uppställning. Förhoppningsvis kommer Jonas närvaro locka eventuellt tveksamma spelare att dyka upp så det inte blir så många återbud denna gång. Endast Taylor och Spires ut från mitt "drömlag". Alex Lindqvist och Adam Ramstedt in, med Panzar och Rush som reserver hoppas jag på (egentligen platsar väl V.Gaddefors i truppen, men så kommer det väl inte bli)
Citera
2021-02-02, 13:06
Medlem
För övrigt var gårdagens match mellan Dolphins och BC Luleå en av de mest underhållande matcherna jag sett i SBL. Många spektakulära individuella prestationer och därtill stundtals riktigt bra lagspel från framför allt Dolphins.
Citera
2021-02-03, 02:00
Medlem
Lundbondens avatar
Hur går det för Pelle Larsson i Nordamerika?
Citera
2021-02-03, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Hur går det för Pelle Larsson i Nordamerika?
Snittar 8 poäng, 3 returer & 3 assister per match för sitt Utah Utes som har matchkvoten 7-8 i Pac-12. Under de femton matcherna har det blivit åtta från start med ett snitt på 24 minuters speltid per match.
Citera
2021-02-03, 11:40
Medlem
Jonas Jerebko med en exklusiv intervju till Sportbladet som är högst upp på förstasidan, kul!
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/GaBVp4/jerebko-de-ar-skyldiga-mig-miljoner

Malin Wahlberg är en utmärkt journalist när det kommer till basket, synd att det inte skrivs mer i Sportbladet. Hon fick ju en exklusiv intervju med självaste Giannis Antetokounmpo i höstas också, mäktigt!
Citera
2021-02-09, 11:09
Medlem
cognacs avatar
Ny trupp med 15 gubbar uttagna. Både Marcus Eriksson och Ludde Håkanson saknas.

https://basketlandslagen.se/nyheter/295--sveriges-15minusspelartrupp-uttagen
Citera
2021-02-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cognac
Ny trupp med 15 gubbar uttagna. Både Marcus Eriksson och Ludde Håkanson saknas.

https://basketlandslagen.se/nyheter/295--sveriges-15minusspelartrupp-uttagen

Det blir nog väl tufft för Sverige att vinna båda matcherna, Jerebko i all ära men han har ju inte spelat en match på ett par månader när det är dags senare i Februari. Risken finns väl att allt för mycket av spelet kommer att kretsa kring Jona, det hade varit skönt att ha med Ludde och Marcus.
Citera
2021-02-09, 19:00
Medlem
Köping Stars måste ha ligans sämsta formkurva, man vann knappt mot Fryshuset och förlorade hemma mot Borås efter att ha dragit på sig alltför många fouls. tre utfoulade samt en spelare med fyra foul, visst kan man skälla på domarna men när man drar på sig så många foul så måste man inse att man inte gör jobbet ordentligt. Senaste matchen mot Umeå spelade Köping halvdant u tre perioder för att sedan spela riktigt bra i den fjärde, vilket är ovanligt, men det räckte ändå inte. I kväll möter man Jämtland hemma utan Jonah Matthews och med Alexander Larsson halvskadad. Köping har haft många skador den här säsongen, och värvningen av Alexander Larsson var ju en chansning eftersom han var skadad från början och han verkar ha problem fortfarande av och till med knän och fötter. Alexander är annars riktigt bra när han väl kan spela, på gränsen till landslaget. Jonah Matthews har visat att han håller bra klass och hans stukade fot är typisk för Köping som har en liten trupp.
För min del är den här säsongen i princip ointressant då inget lag åker ur och slutspelet med all sannolikhet kommer att handla om två lag (Södertälje och Norrköping) som visat att man är de två bästa lagen i ligan den här säsongen. Det kommer troligen inte att bli några publikmatcher den här säsongen. Förra året köpte jag säsongskort direkt efter att säsongen tog slut men det misstaget göra jag inte om en gång till.
Citera
2021-02-09, 22:05
Medlem
Helvete vilken otäck krock mellan Stokes och Carr i dagens match mellan Umeå och Dolphins. Hoppas båda är ok, men känner mig verkligt orolig 😢
Citera
2021-02-10, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrArpeggio
Helvete vilken otäck krock mellan Stokes och Carr i dagens match mellan Umeå och Dolphins. Hoppas båda är ok, men känner mig verkligt orolig 😢

Ja det var en riktig otäck smäll, jag blev lite irriterad över att man vände bort kameran direkt, man blir ju inte mindre orolig när man inte får se hur det går med spelarna. Det är något som aldrig skulle hända tex i NBA eller andra internationella sportsändningar. Nog fan visar dom vad som händer.
Citera
2021-02-12, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kirespappapa
Det blir nog väl tufft för Sverige att vinna båda matcherna, Jerebko i all ära men han har ju inte spelat en match på ett par månader när det är dags senare i Februari. Risken finns väl att allt för mycket av spelet kommer att kretsa kring Jona, det hade varit skönt att ha med Ludde och Marcus.

Har det nångång gått bra för Sverige i Basket så har Jonas varit inblandad. En unik resurs som kommer att bidra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in