2021-02-12, 20:02
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Påstår du något så är det du som skall ha bevis för det du påstår.

Inte jag som skall motbevisa ditt svammel.

Det är en vetenskapstråd du postar i.

Så struntprat av dig som vanligt.
Jaja du har haft samma inställning sen dag 1 i den här tråden. Alla andra ska göra jobbet ÅT dig. Men tyvärr, jag tänker inte spendera all min tid med sånt längre, ni tror inte på det ändå. Jag har gett den här tråden massvis med länkar och information. Jag kan ju lika gärna kasta tillbaka bollen till dig som påstår att masker fungerar utmärkt och kräva källor. Men jag har redan tagit del av dom källorna, på egen hand. Något som du borde prova.

Kolla gärna klipp där WHO, Fauci och andra sågar masker förra våren. Sen helt plötsligt så ska man ha mask, och inte bara en utan två! Man ska också ha dom utomhus, när man åker pulka! Detta efter ett helt jävla år när viruset sedan länge är endemiskt! Om du tycker att det har någon vetenskaplig validitet så får det stå för dig. Men kom fan inte till mig och åkalla vetenskap när du själv tror på något som är att likställa med regndans!
Citera
2021-02-12, 20:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Väldigt mycket folk på gym också vilket är glädjande i ett folkhälsoperspektiv. Så var det inte förut. Jag tycker 08:arna verkar ha tröttnat. Det är som natt och dag kontra våren. Men hem-arbete hjälper naturligtvis kring smittsituationen. Respekten för Covid försvinner i takt med att man själv eller anhöriga går igenom infektionen utan några komplikationer alls.

Vänta bara tills Brittiska varianten tar över. Då kommer det att krävas väldigt hårda restriktioner för att hålla nere smittakten. Inget land har klarat av den utan nedstängning. Vi ser ju hur det närmast exploderar i Västerbotten som är glesbefolkat. Hur kommer det att se ut i en miljonstad utan masker eller tvingande restriktioner.
Citera
2021-02-12, 20:27
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Vänta bara tills Brittiska varianten tar över. Då kommer det att krävas väldigt hårda restriktioner för att hålla nere smittakten. Inget land har klarat av den utan nedstängning. Vi ser ju hur det närmast exploderar i Västerbotten som är glesbefolkat. Hur kommer det att se ut i en miljonstad utan masker eller tvingande restriktioner.

B.1.351 börjar också spridas så smått o Immuniteten mot den är lite sämre så den kan öka ännu fortare. Dock ligger den kanske en månad efter den brittiska.

"SARS-CoV-2 variants B.1.351 and B.1.1.248: Escape from therapeutic antibodies and antibodies induced by infection and vaccination

the markedly reduced sensitivity to antibody-mediated neutralization suggests that convalescent and vaccinated individuals might not be fully protected against infection by the South Africa and Brazil variants."

https://www.biorxiv.org/content/10.1101/2021.02.11.430787v1
Citera
2021-02-12, 20:47
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hanna-Wigh
Påstår du något så är det du som skall ha bevis för det du påstår.

Inte jag som skall motbevisa ditt svammel.

Det är en vetenskapstråd du postar i.

Slutsats: Struntprat av dig som vanligt.

Det normala är att inte bära mask. Om du påstår att man ändå ska göra det är det du som ska motivera det, din korkade SD-bimbo.
Citera
2021-02-12, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Jag ställer samma fråga varje vecka: Är det fortfarande 0,1 promilles dödstal för i övrigt friska ovaccinerade utan munblöja under 70 år?
Citera
2021-02-12, 21:11
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn
Jag ställer samma fråga varje vecka: Är det fortfarande 0,1 promilles dödstal för i övrigt friska ovaccinerade utan munblöja under 70 år?
Svar ja. Mortaliteten för sub 70 är som en vanlig influensa om ens det. Faktum är att vi totalt sätt ligger inom medianen sedan nyår för alla åldersgrupper.

https://mpidr.shinyapps.io/stmortality/

https://www.socialstyrelsen.se/statistik-och-data/statistik/statistik-om-covid-19/statistik-relaterad-till-covid-19/
Citera
2021-02-12, 21:19
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Fina länkar. Men säg mig, har dom månne varit selektiva i sina mätperioder?

Som sagt, det räcker med att jämföra länder, stater i USA, och lokala områden som har haft olika policys och se resultatet. Då får du fram att masker inte har påverkat utfallet ett skit

Det borde dom flesta veta vid det här laget.
Du kan väl backa upp dina påståenden med något åtminstone? Data eller referenser. Eller ska vi bara förlita oss på en anonym flashbackare med omotiverade åsikter? Eller följa fina vetenskapliga referenser? Svårt val det där...
Citera
2021-02-12, 21:21
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det finns förkrossande konsensus från all forskning att skador från sjukdomen är 1000tals gånger värre än biverkningarna från vaccinerna. Jag föredrar lätt snuva och lite feber ett dygn som biverkning är riskera sjukhusbädd 1 vecka. Inte en enda har dött av vaccinerna trots att nu 100miljoner doser har levererats. Det har hittils dött ca 2miljoner av sjukdom.

Uppgifter om att dödligheten rörande Covid-19 är runt 2,5% procent av smittade samt att runt 10 procent får komplikationer av vaccinet så kan jag inte hålla med dig.

Betänk därtill att de flesta döda av Covid-19 ligger i åldersgruppen 70+ år. Om du blir konstaterad smittan och dör inom 1 månad så tillskrivs du att du dött av Covid-19.

Statistiken som den är upplagd skiter i om du dog av ålder, självmord, olycka, sjukdom eller vad fan som helst. Sossesvinen har som vanligt stora problem med fakta, sanning och vetenskap.
Senast redigerad av Vasteras 2021-02-12 kl. 21:30.
Citera
2021-02-12, 21:46
Medlem
crisscrosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras
Uppgifter om att dödligheten rörande Covid-19 är runt 2,5% procent av smittade samt att runt 10 procent får komplikationer av vaccinet så kan jag inte hålla med dig.

Eh? Du jämför dödsfall med komplikationer. 10-15% blir allvarligt sjuka av covid. Inte riktigt jämförbart med ont i huvudet och lite trötthet.
Citera
2021-02-12, 21:48
Medlem
qwerty-66s avatar
Hmm... Hoppas han inte har rätt.

"A coronavirus variant identified in the Brazilian Amazon may be three times more contagious but early analysis suggests vaccines are still effective against it, the country’s health minister said on Thursday, without providing evidence for the claims."

https://www.aljazeera.com/news/2021/2/12/brazil-says-amazon-covid-variant-three-times-more-contagious
Citera
2021-02-12, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sanningskorn

Mortaliteten för covid i åldersgruppen under 70 är ungefär som du anger. Ca 1000 pers under 70 har avlidit i covid-19. Av 10 miljoner utgör dom 1/10000 del. 0,1 promille. Dock är mortaliteten betydligt lägre i åldersgruppen under 49 år än 60-69.
Citera
2021-02-12, 21:51
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasteras

Betänk därtill att de flesta döda av Covid-19 ligger i åldersgruppen 70+ år. Om du blir konstaterad smittan och dör inom 1 månad så tillskrivs du att du dött av Covid-19.

Statistiken som den är upplagd skiter i om du dog av ålder, självmord, olycka, sjukdom eller vad fan som helst. Sossesvinen har som vanligt stora problem med fakta, sanning och vetenskap.

Du har fel. Socialstyrelsens statistik bygger på läkarintyg om dödsorsaken. Det är bara den preliminära statistiken som tittar på positiva tester o dödsfall inom en månad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in