2021-02-09, 19:19
Medlem
NSoscar när blev du medlem i NMR?
Citera
2021-02-10, 01:34
Medlem
Varför gör NMR ingenting ordentligt för?
Varför bara marschera?
Citera
2021-02-10, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Varför bara marschera?

NMR gör mer. De smyger runt på nätterna och sätter upp lite klibbor, Ser på dålig film, har läsförståelsesekurs i lättlästa böcker och snor varandras flickvänner, de få kvinnor som finns organisationen.
Citera
2021-02-10, 08:20
Medlem
Klanledarens avatar
Motståndsrörelsen har säkert ett options kontrakt på vapen från Ryssland och investeringar i kryptovaluta tills den dag Sverige faller.
Citera
2021-02-10, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hundenmuhammed2
Varför bara marschera?

Varför är SD så lama? Varför lades ND, SvP m.fl. ned?
Beror det enbart på uselt ledarskap? Knappast troligt, eller hur? Acceptera att kontrollerad opposition faktiskt existerar och att NMR knappast är ett undantag. Har följt rörelsen sedan över 10 år tillbaka, den enda skillnaden är att hemsidan inte heter patriot.nu längre. Om vi ponerar att det är genomäkta är det nästintill omöjligt att förstå att man inte avsatt Lindberg vid det här laget och varför NS sakta tynade bort utan att de helt sonika handgripligen bara kastade ut honom. Han är inte den första att styra projekt rakt ned i avgrunden, det verkar upprepas ganska frekvent faktiskt. Uppdrag väl utfört antar jag?
Citera
2021-02-12, 05:38
Medlem
menpallas avatar
Vore intressant med en debatt mellan nån från nmr och nån från afs. Kasselstrand skulle nog aldrig debattera Lindberg, men samtidigt tycker han Åkesson är feg som inte vill debattera med honom. Det handlar väl om att det större partiet har allt att förlora och tvärtom. Men på lägre nivå eller sympatisör-nivå borde det väl gå att få till nån debatt? Dulny skulle passa bra som domare. Man skulle kunna debattera vilka som ska hem till exempel. afs vill ju att alla som sköter sig ska få stanna, men dom vill nmr skicka hem. Man skulle kunna debattera förintelsen, för jag antar att afs officiellt åtminstone tror på den. Man skulle kunna debattera ideologi etc. Själv svävar jag mellan dom två, även om jag fortfarande är medlem i afs.
Senast redigerad av menpalla 2021-02-12 kl. 05:46.
Citera
2021-02-12, 07:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Vore intressant med en debatt mellan nån från nmr och nån från afs. Kasselstrand skulle nog aldrig debattera Lindberg, men samtidigt tycker han Åkesson är feg som inte vill debattera med honom. Det handlar väl om att det större partiet har allt att förlora och tvärtom. Men på lägre nivå eller sympatisör-nivå borde det väl gå att få till nån debatt? Dulny skulle passa bra som domare. Man skulle kunna debattera vilka som ska hem till exempel. afs vill ju att alla som sköter sig ska få stanna, men dom vill nmr skicka hem. Man skulle kunna debattera förintelsen, för jag antar att afs officiellt åtminstone tror på den. Man skulle kunna debattera ideologi etc. Själv svävar jag mellan dom två, även om jag fortfarande är medlem i afs.
Det är en extrem skillnad.

Både AfS och SD är fungerande, politiska partier som sysslar med serlös politik. Det som skiljer dem åt är att de är olika extrema i hur långt de vill gå i sin politik. NMR å andra sidan är ett rent skämt. Allt de kan prata om är judar, förintelsen, vapen, WT-kultur, våld. Det skulle vara som att debattera med ett barn. Ena parten vill sänka inkomstskatten och andra parten vill äta lördagsgodis hela veckan. Ingen får ut något av den debatten.
Citera
2021-02-12, 16:39
Medlem
menpallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Det är en extrem skillnad.

Både AfS och SD är fungerande, politiska partier som sysslar med serlös politik. Det som skiljer dem åt är att de är olika extrema i hur långt de vill gå i sin politik. NMR å andra sidan är ett rent skämt. Allt de kan prata om är judar, förintelsen, vapen, WT-kultur, våld. Det skulle vara som att debattera med ett barn. Ena parten vill sänka inkomstskatten och andra parten vill äta lördagsgodis hela veckan. Ingen får ut något av den debatten.
Nmr har tydligt utstakad politik, läs Vår väg. Självfallet måste dom kunna försvara sig mot vänsterextremister som attackerar dom. Jag tycker båda verkar seriösa. SDs politik med endast invandringsstopp och frivillig återvandring är inte seriös. Probleminvandrarna blir kvar och ökar i omfattning med stort barnafödande.
Citera
2021-02-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronnebyfredde
NMR har sänkt kraven för att växa som organisation. Numera släpper man in all världens skräpmänniskor.

Nej, vad som har hänt är att Motståndsrörelsen har gjort ett strategiskt beslut, att gå från en organisation som står utanför det parlamentariska systemet till att ingå i detsamma i och med beslutet att ställa upp i val. Precis på samma sätt som Adolf Hitler beslutade efter det misslyckade maktövertagandet 1923 att spela efter de demokratiska spelreglerna. Detta beslut medför förstås en ofrånkomlig breddning av rekryteringsunderlaget, när nya grupper söker sig till partiet.

Sedan skulle en definition av "skräpmänniskor" uppskattas, tillsammans med en förklaring på, vilka egenskaper som utesluter dig ifrån den kategorien.

Citat:
Fråga avhopparna i Nordisk Styrka (som inkluderar grundaren av SMR/NMR....). I deras podcast så slår man fast att NMR blivit en kufmagnet.

Citat:
Gatuaktivismen är totalt ersatt av 10+ olika podcasts som ingen lyssnar på.

Vänta nu, låt mig försöka göra det hela begripligt för mig. NS slår alltså fast i en "podcast" att "Gatuaktivismen är totalt ersatt av 10+ olika podcasts som ingen lyssnar på."

Men mig veterligen har NS till denna dag ännu inte producerat en enda "Gatuaktivism" värd namnet.

Citat:
Som Oskar Laas tidigare sagt så lever NMR på gamla meriter. För personer som lever i nuet så är det en loserorganisation som drar till sig kufar.

Hade detta varit sant så hade du varit hedersmedlem vid det här laget.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2021-02-12 kl. 16:51.
Citera
2021-02-12, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
Nmr har tydligt utstakad politik, läs Vår väg. Självfallet måste dom kunna försvara sig mot vänsterextremister som attackerar dom. Jag tycker båda verkar seriösa. SDs politik med endast invandringsstopp och frivillig återvandring är inte seriös. Probleminvandrarna blir kvar och ökar i omfattning med stort barnafödande.
De åsikterna får stå för dig.

Jag håller inte med SD, men de bedriver ett realpolitiskt parti. NMR har ett manifest som ser ut att vara skrivet av en 16-åring. Man kan vara radikal och he ett seriöst program, men NMR är bara radikala, eller egentligen inte ens det. Det pratar om radikala saker, men är totala sopor i övrigt. Det är en fritidsverksamhet.
Citera
2021-02-12, 18:26
Medlem
Citat:
NMR har ett manifest som ser ut att vara skrivet av en 16-åring. Man kan vara radikal och he ett seriöst program, men NMR är bara radikala, eller egentligen inte ens det. Det pratar om radikala saker, men är totala sopor i övrigt. Det är en fritidsverksamhet.

Det begriper jag inte. Självklart hjälper vi personer med Downs syndrom att förklara partiprogrammet, när det behövs. Vad är det specifikt som du inte förstår?

Att just du inte råkar förstå partiprogrammet är förstås inte partiets fel, utan kan handla om din övergripande kognitiva förmåga.

Man kan ta Bruno ut ur djungeln men det är stört omöjligt att ta djungeln ut ur Bruno.
Senast redigerad av Socialdarwinist 2021-02-12 kl. 18:33.
Citera
2021-02-12, 18:43
Medlem
menpallas avatar
Citat:
De åsikterna får stå för dig.

Jag håller inte med SD, men de bedriver ett realpolitiskt parti. NMR har ett manifest som ser ut att vara skrivet av en 16-åring. Man kan vara radikal och he ett seriöst program, men NMR är bara radikala, eller egentligen inte ens det. Det pratar om radikala saker, men är totala sopor i övrigt. Det är en fritidsverksamhet.
Du har uppenbarligen inte läst igenom Vår väg och du kommer inte med något sakligt överhuvudtaget. Om afs skulle köra över nmr i debatten skulle jag och många med mig slippa tveka, så det skulle klargöra mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in