2021-02-12, 16:17
  #13
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
För det första är det inte i celibat om du får ligga då och då. För det andra är det inte frivilligt bara för att du inte tycker att det är värt ansträngningen.

Att leva i frivilligt celibat innebär att man har som mål att inte ligga, att man har bestämt sig för att tacka nej till alla eventuella sexuella erbjudanden.

Ok bra poänger. Kanske inte är frivilligt celibat då, men det är bra nära. Uttryckte mig nog lite dåligt när jag skrev att det inte är värt besväret. Bättre beskrivning är att jag inte bryr mig.
__________________
Senast redigerad av StenSaxPung 2021-02-12 kl. 16:41.
Citera
2021-02-12, 16:27
  #14
Medlem
Varför pratas det bara om ensamma män... finns massvis med ensamma kvinnor i världen
Citera
2021-02-12, 16:28
  #15
Medlem
ChuchuJellys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Varför pratas det bara om ensamma män... finns massvis med ensamma kvinnor i världen

Är du en sådan?

Tror att män är grovt överrepresenterade på flashback. Därför upplever du nog som att det bara är ensamma män som gnäller. Besöker man familjeliv eller olika facebook grupper hittar man kvinnor som gnäller om hur de aldrig hittar någon som duger.
Citera
2021-02-12, 16:30
  #16
Medlem
SolidSteels avatar
Under perioder när jag varit singel så har jag i perioder levt i frivilligt celibat, kvinnor är knepiga varelser och juffsar man med dom så får man förr eller senare räkna med att det börjar gnissla på ett eller annat sätt.

Frivilligt celibat i perioder när man är singel är underskattat!


God kväll.
Citera
2021-02-12, 16:40
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mandis96
Varför pratas det bara om ensamma män... finns massvis med ensamma kvinnor i världen

Män är ensamma för att dom inte duger i kvinnornas ögon - dvs lyckas inte få någon.

Kvinnor är ensamma för att ingen man duger åt dom i deras ögon - dvs vill inte ha det som finns.

En stor skillnad, ser du!
Citera
2021-02-12, 17:24
  #18
Medlem
SolidSteels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Män är ensamma för att dom inte duger i kvinnornas ögon - dvs lyckas inte få någon.

Kvinnor är ensamma för att ingen man duger åt dom i deras ögon - dvs vill inte ha det som finns.

En stor skillnad, ser du!

Egna erfarenheter?
Citera
2021-02-12, 17:24
  #19
Avstängd
XX-Ambars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DJ-Emerald
Män är ensamma för att dom inte duger i kvinnornas ögon - dvs lyckas inte få någon.

Kvinnor är ensamma för att ingen man duger åt dom i deras ögon - dvs vill inte ha det som finns.

En stor skillnad, ser du!
Hmm, det gäller inte alla. Jag brukar tröttna på att knulla samma luder, brukar byta efter tre eller fyra månader. Det finns ju inte något mer tråkigt att knulla samma fitta år efter år, fattar inte hur vanligt folk klarar sig? Just ja, Sverige ligger i topp när det kommer till anti depresiv medicin.
Citera
2021-02-12, 18:37
  #20
Medlem
Tribolts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Jag lägger personligen i stort sett NOLL energi på att hitta en kvinna. Saknar det inte av nån anledning. Räcker gott med att få ligga någon gång då och då, men hade nog klarat mig fint utan det med. Hur vanligt är detta? Antar att det varierar i åldrarna.

Snart 30 och känner samma sak.
Vill dock ha en kvinna pga skitcorona. Jag dör snart.
Citera
2021-02-12, 19:46
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SolidSteel
Egna erfarenheter?

Läst på internet, så då måste det vara sant. Själv är jag lyckligt gift så har ingen koll på hur dejtingmarknaden ser ut nu för tiden.
Citera
2021-02-12, 20:55
  #22
Medlem
StenSaxPungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonandEgg
Inte konstigt att du argumenterar som en soyboy i dina inlägg när du knappt har någon sexdrift, du är helt enkelt inte en man längre.


Oh aj hur ska jag nu kunna sova inatt. Fler och fler både på flasback och IRL kan inte hantera att folk tycker annorlunda än en själv.
Citera
2021-02-12, 22:41
  #23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StenSaxPung
Jag lägger personligen i stort sett NOLL energi på att hitta en kvinna. Saknar det inte av nån anledning. Räcker gott med att få ligga någon gång då och då, men hade nog klarat mig fint utan det med. Hur vanligt är detta? Antar att det varierar i åldrarna.

Jag har nog varit vad man kan kalla frivilligt celibat i många år, eftersom jag inte brydde mig om att försöka få till relationer eller sex från tidiga 20-årsåldern till jag var ungefär 35. Jag är nu några år från 40 och har börjat tänka på det och försöka komma in i onlinedejting och allt det där. Jag har inte lyckats än men jag håller hoppet uppe.

Huruvida det är vanligt kan jag inte svara på. För mig är det väl lite annorlunda än för många andra eftersom jag aldrig har haft något förhållande eller sex och därför så har jag inte valt bort något som jag har haft tillgång till, utan har helt enkelt aldrig tagit del av det.
Citera
2021-02-13, 10:30
  #24
Medlem
Frivillig vet jag inte , utan den enda kvinna jag älskar , vill ha närhet , sex med dumpade mig
Så då är det liksom bara leva utan sex
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in