2021-02-10, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrskarn
Ni som besöker forumet eller besökt länge har sett mina inlägg, varit grov spelberoende orkar inte gå in i detaljerat. Även efter stor vinst kände jag fortfarande att jag vill spela, och jag är 90% säker att jag vill sluta helt och inte 100% men tror det kommer snart då suget bara försvinner mer och mer. (spelfri nästan 3 månader nu)

Börjat med aktier/fonder där jag har verkligen spridit mitt innehav stort och stabila företag. Vill inte tjäna snabba pengar vill tjäna stabila pengar som sakta sakta växer och man ser verkligen hur det växer mer och mer.

Blir onödiga utgifter om man säljer/köper hela tiden så man undviker det och låter pengarna vara, speciellt fonder som tar tid att sälja/köpa så undviker jag helt att röra dom, dom ska ligga 20-30 år.

Marknaden har varit sjuk senaste tiden men man märker vilken KRAFT ränta på ränta är!

Istället för att spela bort testa lägg summor i fonder och bygg din pengar maskin. Det tar TID ja men så mycket säkrare. Man tränar på sin tålamod också och ser att det gynnas så mycket med tiden.
Vinnare investerar, förlorare gamblar bort därför säger man rika blir rikare fattiga fattigare.

LYCKA TILL!

Det är ingen som lyssnar till dina inlägg längre då du är det största trollet här som blandar ihop dina historier varje gång och nu kommer du med tips om aktierinvestering som du lyckats bli proffs på i din frånvaro på forumet sedan sist? Skrattretande. Jag kan iaf erkänna att jag är sämst, speltorsk och allmänt en väldigt dålig människa och känner för att prata av mig med likasinnade härinne. Du behöver inte svara kommer inte svara dig tillbaka ville mest visa nya användare härinne att just dina äldre inlägg är en bit...ja osammanhängande. Ledsen du har brännt din bro här på fb redan.
Citera
2021-02-11, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mega.Unfortune
Nej jag är en av dem få spelberoende som accepterar mitt bedrägliga liv och har inget annat kvar att leva för så jag fortsätter spela. Dagligen. Det finns ingen teknik, spelpaus, banktjänst eller liknande som stoppar mig. Det finns alltid en workaround. Alltid. Jag har bara valt att inte använda dem längre. Dem är bara irriterande för vardagens normala ekonomiska saker. Jag spelar istället vidare i jakt på storvinsten som kommer få mig ur detta. Inget annat.

Men herregud ta dig samman för i helvete, hur mycket lån har du? Är det inte över 3 miljoner så får du fan ta mig skärpa dig o ta tag i ditt liv, ring vårdcentralen och be om proffissoinel hjälp.

Du ska inte acceptera skit, är bara din hjärna som vill ha lätta vägen ut o inte vågar ta ansvar.
Citera
2021-02-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Men herregud ta dig samman för i helvete, hur mycket lån har du? Är det inte över 3 miljoner så får du fan ta mig skärpa dig o ta tag i ditt liv, ring vårdcentralen och be om proffissoinel hjälp.

Du ska inte acceptera skit, är bara din hjärna som vill ha lätta vägen ut o inte vågar ta ansvar.

Tack. Kan inte. Förlorat allt redan. Vänner. Ekonomi. Ett värdigt liv. Vad ska jag göra söka proffessionell hjälp för att sluta spela också? Då har jag INGET kvar förutom miljonlån, kronofogden och ett bedrägligt ensamt liv. Spel är det sista jag har och det enda jag har. Och det accepterar jag. Utan spel har jag inte en chans att klara mig ur denna miljonskuldfälla i förtid. Slutar jag spela har jag åter mitt liv om ca 5 år men kommer inte kunna förlåta mig att sumpa chansen att under dessa 5 år (med skuldsanering) ev kunna ha dingat en storvinst och få tillbaka livet. Nu. Att själv välja 5 år av existensminimum eller EN chans, väljer jag en chans. Det är det enda jag har och det accepterar jag. En spelmissbrukare som accepterat sitt beroende.
Citera
2021-02-11, 14:49
Medlem
Citat:
Det är ingen som lyssnar till dina inlägg längre då du är det största trollet här som blandar ihop dina historier varje gång och nu kommer du med tips om aktierinvestering som du lyckats bli proffs på i din frånvaro på forumet sedan sist? Skrattretande. Jag kan iaf erkänna att jag är sämst, speltorsk och allmänt en väldigt dålig människa och känner för att prata av mig med likasinnade härinne. Du behöver inte svara kommer inte svara dig tillbaka ville mest visa nya användare härinne att just dina äldre inlägg är en bit...ja osammanhängande. Ledsen du har brännt din bro här på fb redan.

Röd tråd i alla mina inlägg så inget osammanhängande, jag ska inte börja säga saker om dig då jag önskar dig all lycka och hoppas du kan se dig som bättre människa i framtiden. Kom med ett bra tips som funkat för mig. puss och kram
Citera
2021-02-11, 15:17
Medlem
Citat:
Röd tråd i alla mina inlägg så inget osammanhängande, jag ska inte börja säga saker om dig då jag önskar dig all lycka och hoppas du kan se dig som bättre människa i framtiden. Kom med ett bra tips som funkat för mig. puss och kram

Jag kommer aldrig se mig som en bättre människa i framtiden. Jag är en fruktansvärt illa kört individ som kan fnysa av åt andra pga att jag dagligen är irriterad så ta ej åt dig om jag svävade ut. Men jag har iaf bara en enda historia att berätta. Att dessutom komma med speltips just nu i en spelmissbrukartråd påvisar hur väl du vill andra människor. Hur gick det med dem 100k du vann sist på betting? Aktier? Puss
Citera
2021-02-11, 23:05
Medlem
Citat:
Jag kommer aldrig se mig som en bättre människa i framtiden. Jag är en fruktansvärt illa kört individ som kan fnysa av åt andra pga att jag dagligen är irriterad så ta ej åt dig om jag svävade ut. Men jag har iaf bara en enda historia att berätta. Att dessutom komma med speltips just nu i en spelmissbrukartråd påvisar hur väl du vill andra människor. Hur gick det med dem 100k du vann sist på betting? Aktier? Puss

Förstår inte din logik, ta kontakt med vårdcentralen, de hjälper dig och sen skuldsanering, hur gammal är du? Du pratar som du vore 80 år och döende och du kommer aldrig vinna teb dina pengar på chans, det vet du ju om.
Citera
2021-02-12, 08:35
Medlem
Citat:

Som personen tidigare skrev, ta tag i dig seriöst. Man ska aldrig tycka synd om sig själv det hjälper inte. Du är djupt in i en håla och ser allt är mörkt. Ljuset finns om du verkligen VILL och ingen kan hjälpa dig förutom dig själv. Vet att spel kanske känns som en del av dig som inte går bort men vill man verkligen kan man och
försökt verkligen med ALLT som det går. Ingen kan hjälpa dig förutom dig själv.

Hur gammal är du och vad är dina skulder om du nu har?
Citera
2021-02-12, 11:43
Medlem
Hej!

Jag är som tidigare sagt inte en djupt spelberoende som spelat bort allt. Tvärtom så har jag en väldigt ordnad ekonomi, men har i omgångar haft problem med sportbetting och för 15-20 år sedan även med poker. Nu skriver jag bara för att skriva av mig lite och dessutom vädra ett par funderingar.

Häromdagen satte jag mot bättre vetande 200 kr på en match och förlorade. Satsade mer för att vinna tillbaka och förlorade till slut 2500 kronor. Mycket onödigt, men på det stora hela absolut ingen katastrof.

Dock orsakade "återfallet" tillräcklig ångest för att jag skulle bli vresig och sova dåligt, men nu till mina undringar.

1. VARFÖR blir jag mer illa berörd/ångest av att förlora 2500 kronor på spel på två dagar än vad jag blir när min börsportfölj (som idag) ligger - 24 000 kronor?

2. Varför kan man bara regga sig max 12 månader på Spelpaus? Hur motiverar de det?

3. Den näst bästa aktien i min aktieportfölj är Kindred (Unibet). Det är knappast en slump att spelbolagen är pengamaskiner. Ha det i åtanke.

4. Du som skrev om otur. Nej, det är inte otur. Det är så det är och det är statistik.
Citera
2021-02-12, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idonttip
Hej!

Jag är som tidigare sagt inte en djupt spelberoende som spelat bort allt. Tvärtom så har jag en väldigt ordnad ekonomi, men har i omgångar haft problem med sportbetting och för 15-20 år sedan även med poker. Nu skriver jag bara för att skriva av mig lite och dessutom vädra ett par funderingar.

Häromdagen satte jag mot bättre vetande 200 kr på en match och förlorade. Satsade mer för att vinna tillbaka och förlorade till slut 2500 kronor. Mycket onödigt, men på det stora hela absolut ingen katastrof.

Dock orsakade "återfallet" tillräcklig ångest för att jag skulle bli vresig och sova dåligt, men nu till mina undringar.

1. VARFÖR blir jag mer illa berörd/ångest av att förlora 2500 kronor på spel på två dagar än vad jag blir när min börsportfölj (som idag) ligger - 24 000 kronor?

2. Varför kan man bara regga sig max 12 månader på Spelpaus? Hur motiverar de det?

3. Den näst bästa aktien i min aktieportfölj är Kindred (Unibet). Det är knappast en slump att spelbolagen är pengamaskiner. Ha det i åtanke.

4. Du som skrev om otur. Nej, det är inte otur. Det är så det är och det är statistik.

1.börsen kommer vända och dina 24000 kommer tillbaka?? Inte de 2500 du spelat för??

2. Du svek dig själv när du spelade och darför blir besviken, men 2500 är inte mycket för att lära sig en läxa dvs inte värt att spela!!
Citera
2021-02-12, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hddv1

1.börsen kommer vända och dina 24000 kommer tillbaka?? Inte de 2500 du spelat för??

2. Du svek dig själv när du spelade och darför blir besviken, men 2500 är inte mycket för att lära sig en läxa dvs inte värt att spela!!

Ja, det låter rimligt. Det var - hoppas jag - sista gången jag rörde de snabba spelen. I längden är det meningslöst.
Citera
2021-02-12, 15:25
Medlem
Citat:
Som personen tidigare skrev, ta tag i dig seriöst. Man ska aldrig tycka synd om sig själv det hjälper inte. Du är djupt in i en håla och ser allt är mörkt. Ljuset finns om du verkligen VILL och ingen kan hjälpa dig förutom dig själv. Vet att spel kanske känns som en del av dig som inte går bort men vill man verkligen kan man och
försökt verkligen med ALLT som det går. Ingen kan hjälpa dig förutom dig själv.

Hur gammal är du och vad är dina skulder om du nu har?

Varför då? Vill inte hjälpa mig själv. Jag är helt nöjd där jag står. Och det är bara hålla ut. Lärt mig det största läxan. Att inte ta lån vilket inte kan ske igen. Jag har pågående skuldsanering för miljonebelopp, förlorat alla vänner och familj. Det enda jag har kvar är spel och det accepterar jag. Ett av mina första inlägg här handlar just om min acceptans till allt. Jag accepterar spelberoende och missbruk. Inte intresserad av varken hjälp eller att få tillbaka vänner och familj. Jag har ett enda intresse och det är spel så det är spela jag vill göra och tänker fortsätta med livet ut. Jag hatälskar det. Och kosta vad det kosta vill. Så tänker jag. Kan inte se mig med bil och hus och omgiven av vänner och familj i ett spelfritt liv det intresserar mig inte ett dugg. Jag vill bara spela och spela är det jag tänker göra. Ensam. Jag nöjjer mig med det. Jag är inte naiv jag är unik och nöjd. Så van med ett ekonomiskt ensamt bedrägligt liv att vänner inte behövs bara spänningen av spelandet ger mig livslust sen år tillbaka.
Citera
2021-02-12, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Förstår inte din logik, ta kontakt med vårdcentralen, de hjälper dig och sen skuldsanering, hur gammal är du? Du pratar som du vore 80 år och döende och du kommer aldrig vinna teb dina pengar på chans, det vet du ju om.

Vad synd. Så jag ska bortse från chansen att inte prova? Alls? Så jag har 0% självvald chans i 5 år. Eller när jag kan, spela och ha en ärlig men minimal men ändå en chans, att faktiskt vinna. Sounds better to me. Orkar inte med 5 år av skuldsaneringsexistensminimumsförbehållsbelopp utan att ge mig den enda chansen jag har. Att sätta in 100 spänn och hoppas på en Jackpot när jag kan. Jag är varken gammal eller ung eller döende. Dumt av mig att utrycka mig så eller om du uppfattat mig så, ska tänka på det i fortsättningen har bara svarta dagar som alla andra i detta missbruk. Unga människor har en tendens att låta väldigt desperata här i tråden då dem tror hela livet är förstört och gamla människor hänger inte här så ofta men dem som gört låter oftast som ofta att dem gett upp. Jag accepterar min spelberoende som jag skev i några av dem första inläggen här.
Senast redigerad av Mega.Unfortune 2021-02-12 kl. 15:42. Anledning: Stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in